Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi odottaa että pääsee toisen vanhemman luo viikonloppuna. Voikohan rajoitukset estää lapsen näkemästä vanhempaansa?

Vierailija
23.03.2020 |

Miten siellä Lapissa meneteltiin niissä tilanteissa kun äiti jäi ruotsin puolelle, esim?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on vienyt lopullisesti järjen. Alaikäiset lapset saa olla omien perheenjäsenten kanssa. Ihan yhtä lailla tämä koskee eroperheitä.

Meidän kaikkien tulee välttää ylimääräisiä kontakteja. Myös alaikäisten.

Omat vanhemmat ovat mielestäsi lapsen ylimääräisiä kontakteja?

Jos ei asu saman katon alla, niin on ylimääräinen kontakti, riippumatta biologiasta, miksi tämä on niin vaikea käsittää?

Vierailija
62/64 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on vienyt lopullisesti järjen. Alaikäiset lapset saa olla omien perheenjäsenten kanssa. Ihan yhtä lailla tämä koskee eroperheitä.

Meidän kaikkien tulee välttää ylimääräisiä kontakteja. Myös alaikäisten.

Omat vanhemmat ovat mielestäsi lapsen ylimääräisiä kontakteja?

Jos ei asu saman katon alla, niin on ylimääräinen kontakti, riippumatta biologiasta, miksi tämä on niin vaikea käsittää?

Etälapset asuu sopimuksen mukaan molempien vanhempien luona, esim. viikonloppuisin tai muina sovittuina ajankohtina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etälapset on molempien vanhempien perheenjäseniä ja luonnollisesti lapsi saa tavata molempia vanhempiaan.

Juu. Ja minun 81 v äitini ja 80 v anoppini ovat minun perheenjäseniäni, samoin oma omillaan asuva poikani on, samoin aviomieheni omillaan asuva poika sekä äitinsä luona asuva tytär on. Eiköhän tavata perheenjäseniä!!!

Et varmaan ole alaikäinen eikä aikuinen poikasi? Voi hyvää päivää tätä ihmisten yksinkertaisuutta.

Perheenjäsenistä tässä puhutaan.

Oma äiti on yhtä paljon perheenjäsen kuin etälapsikin. Kumpikaan ei asu saman katon alla, mutta on sukua.

Rautalangasta: Ymmärrätkö mitä eroa on alaikäisellä ja aikuisella lapsella? Oletko sitä mieltä että alaikäinen lapsi ei saa nähdä omia vanhempiaan?

Olen sitä  mieltä, että ylimääräisiä kontakteja vähennetään, on se sitten alaikäinen oma lapsi tai ei. 

Kasvatustietelijänä myös tiedän, että lapsi ei mene siitä rikki, että hänelle perustellaan nykyinen tilanne ja etävanhempi on yhteydessä virtuaalisesti. Lasta traumatisoi ihan muut asiat kuin rutiinien rikkomiset tai etäisän näkemättömyys. Muistakin on kasvanut ihan tasapainoisia ihmisiä, vaikka isä on ollut ulkomaankomennuksella tms. 

Vierailija
64/64 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etälapset on molempien vanhempien perheenjäseniä ja luonnollisesti lapsi saa tavata molempia vanhempiaan.

Juu. Ja minun 81 v äitini ja 80 v anoppini ovat minun perheenjäseniäni, samoin oma omillaan asuva poikani on, samoin aviomieheni omillaan asuva poika sekä äitinsä luona asuva tytär on. Eiköhän tavata perheenjäseniä!!!

Et varmaan ole alaikäinen eikä aikuinen poikasi? Voi hyvää päivää tätä ihmisten yksinkertaisuutta.

Perheenjäsenistä tässä puhutaan.

Oma äiti on yhtä paljon perheenjäsen kuin etälapsikin. Kumpikaan ei asu saman katon alla, mutta on sukua.

Rautalangasta: Ymmärrätkö mitä eroa on alaikäisellä ja aikuisella lapsella? Oletko sitä mieltä että alaikäinen lapsi ei saa nähdä omia vanhempiaan?

Olen sitä  mieltä, että ylimääräisiä kontakteja vähennetään, on se sitten alaikäinen oma lapsi tai ei. 

Kasvatustietelijänä myös tiedän, että lapsi ei mene siitä rikki, että hänelle perustellaan nykyinen tilanne ja etävanhempi on yhteydessä virtuaalisesti. Lasta traumatisoi ihan muut asiat kuin rutiinien rikkomiset tai etäisän näkemättömyys. Muistakin on kasvanut ihan tasapainoisia ihmisiä, vaikka isä on ollut ulkomaankomennuksella tms. 

Oma vanhempi ja huoltaja ei ole alaikäisen lapsen ylimääräinen kontakti. Ei eroperheessä eikä ydinperheessä.