Lapsi odottaa että pääsee toisen vanhemman luo viikonloppuna. Voikohan rajoitukset estää lapsen näkemästä vanhempaansa?
Miten siellä Lapissa meneteltiin niissä tilanteissa kun äiti jäi ruotsin puolelle, esim?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärryksessäsi on vikaa? Tällä hetkellä ei kuulu olla ”täysin samaa määrää kontakteja”.
Määrä se on nollakin. Jos kaksi aikuista ja kaksi lasta asuu samassa kodissa tai aikuiset asuvat eri kodeissa lasten vuorotellessa kahden kodin välillä, niin samat teot tapahtuu. Ok, siltä osalta eroperheessä voi tulla eroa, että kaupassa käydään ehkä useammin kuin yhdessä asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai perheenjäseniä saa tavata rajoituksetta? Vaikkei asuisikaan samassa taloudessa? Sitten ei varmasti haittaa mitään että lähdenkin tästä tapaamaan vähän serkkuja ja siskopuolta ja veljiä ja kummeja ja setiä ja tätejä ympäri Suomea, samaa perhettä kun ollaan, vai mites se olikaan?
Joo tottakai, jos he on sinun huollosta riippuvaisia.
Työnnä nyt pääs vessanpyttyyn ja vedä, ehkä puhdistuu sunkin järjenjuoksus.
Ei heitä saa ”tavata”. Heille saa viedä ruokaa, ja heitä voi ulkoilmassa tavata tuevavalin päästä. Sama koskee myös etälapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärryksessäsi on vikaa? Tällä hetkellä ei kuulu olla ”täysin samaa määrää kontakteja”.
Määrä se on nollakin. Jos kaksi aikuista ja kaksi lasta asuu samassa kodissa tai aikuiset asuvat eri kodeissa lasten vuorotellessa kahden kodin välillä, niin samat teot tapahtuu. Ok, siltä osalta eroperheessä voi tulla eroa, että kaupassa käydään ehkä useammin kuin yhdessä asuessa.
Aika harvassa eroperheessä tilanne on se, että kellään ei ole muita kontakteja.
Sillä etäisällä on tyttöystävä, jota näkee. Tyttöystävä näkee omia lapsiaan. Nämä lapset näkevät omaa isäänsä. Ja ketju on pitkä.
Etälapset on molempien vanhempien perheenjäseniä ja luonnollisesti lapsi saa tavata molempia vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai perheenjäseniä saa tavata rajoituksetta? Vaikkei asuisikaan samassa taloudessa? Sitten ei varmasti haittaa mitään että lähdenkin tästä tapaamaan vähän serkkuja ja siskopuolta ja veljiä ja kummeja ja setiä ja tätejä ympäri Suomea, samaa perhettä kun ollaan, vai mites se olikaan?
Ai että kun meillä on täällä vastuullinen äiti, levittämässä ihanaa tautia lapsilleen oikein järkiperustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heitä saa ”tavata”. Heille saa viedä ruokaa, ja heitä voi ulkoilmassa tavata tuevavalin päästä. Sama koskee myös etälapsia.
Isä hoitaa lapsia etänä pusikoista kun olen töissä?
Idiootti mikä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun meillä on täällä vastuullinen äiti, levittämässä ihanaa tautia lapsilleen oikein järkiperustein.
En yhtään sen enempää kuin muutkaan äidin, jotka sallivat lasten isän hoitaa lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Etälapset on molempien vanhempien perheenjäseniä ja luonnollisesti lapsi saa tavata molempia vanhempiaan.
Juu. Ja minun 81 v äitini ja 80 v anoppini ovat minun perheenjäseniäni, samoin oma omillaan asuva poikani on, samoin aviomieheni omillaan asuva poika sekä äitinsä luona asuva tytär on. Eiköhän tavata perheenjäseniä!!!
Korona on vienyt lopullisesti järjen. Alaikäiset lapset saa olla omien perheenjäsenten kanssa. Ihan yhtä lailla tämä koskee eroperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ja minun 81 v äitini ja 80 v anoppini ovat minun perheenjäseniäni, samoin oma omillaan asuva poikani on, samoin aviomieheni omillaan asuva poika sekä äitinsä luona asuva tytär on. Eiköhän tavata perheenjäseniä!!!
💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ole alaikäinen eikä aikuinen poikasi? Voi hyvää päivää tätä ihmisten yksinkertaisuutta.
Ei etälapsi ole perheenjäsen muuta kuin sille kenen luona on kirjoilla.
Tottakai saa lapsi mennä. Jos lapsi asianmukaisesti kuljetetaan autolla toisen vanhemman luokse ja toisessa perheessä noudatetaan myös näitä rajoituksia niin , ettei nähdä ketään. Ja tehdään vaan pakolliset kauppareissut.
Vierailija kirjoitti:
Korona on vienyt lopullisesti järjen. Alaikäiset lapset saa olla omien perheenjäsenten kanssa. Ihan yhtä lailla tämä koskee eroperheitä.
Meidän kaikkien tulee välttää ylimääräisiä kontakteja. Myös alaikäisten.
Vierailija kirjoitti:
Ei etälapsi ole perheenjäsen muuta kuin sille kenen luona on kirjoilla.
Kyllä on. Lapsi on oman vanhempansa perheenjäsen. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ole alaikäinen eikä aikuinen poikasi? Voi hyvää päivää tätä ihmisten yksinkertaisuutta.
Perheenjäsenistä tässä puhutaan.
Oma äiti on yhtä paljon perheenjäsen kuin etälapsikin. Kumpikaan ei asu saman katon alla, mutta on sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat ovat mielestäsi lapsen ylimääräisiä kontakteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta se että lapsi menee isälleen ei välttämättä ole ylimääräinen kontakti, vaan pakollinen jos esim. lähi joutuu käymään myös töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheenjäsenistä tässä puhutaan.
Oma äiti on yhtä paljon perheenjäsen kuin etälapsikin. Kumpikaan ei asu saman katon alla, mutta on sukua.
Rautalangasta: Ymmärrätkö mitä eroa on alaikäisellä ja aikuisella lapsella? Oletko sitä mieltä että alaikäinen lapsi ei saa nähdä omia vanhempiaan?