Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin masentaa kun ruokavarastot hupenee niin nopeasti. Melkein joka päivä pitäisi käydä kaupassa.

turhautunut
22.03.2020 |

Turhauttaa altistaa itseään jatkuvasti koronan vaaralle.

Mikä siinä on ettei autolliset voisi auttaa meitä autottomia näinä heikkoina aikoina?

Että joku toisi sitä ruokaa rahaa vastaan kaupoista.

Muussa tapauksessa pitää vaan jatkuvasti käydä etsimässä ruokaa kaiken hamstrauksen jäljiltä.

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivaran hankkimisesta on puhuttu jo vuoden alusta asti, osa vaan nauroi "hysteerikoille". Minä sen sijaan keräsin vähän kerrallaan kotivaraa, kun leipäjuustoa oli myynnissä -30% hintaan, ostin niitä ja pakastin pienemmissä erissä minigrip pusseissa. Ostin erilaisia juureksia, kuorin ne ja pilkoin ja paahdoin uunissa. Jäähtyneenä minigrip pusseissa pakkaseen. Siinä on kasvissosekeiton ainekset valmiina. Tein myös erilaisia ruokia valmiiksi pakkaseen. Täytin vähän kerrallaan kuivakaappia.

Nyt tilanne on se että voisin olla kotona vaikka kuukauden putkeen, ei tarvitsisi kuin viedä roskat ulos.

Mitään kotivaroja ei tarvita jos teitä hysteerikkohamstereita ei olisi. Ei tässä koronan takia ilman ruokaa ole moni vaan teidän toimintanne seurauksena. 

Tämä! Jos kaikki ostaisivat ruokaa ihan normaalisti ei olisi mitään ongelmia saatavuudessa.

Jos kaikilla olisi aina se suositeltu kotivara, ei olisi mitään ongelmia saatavuudessa eikä porukan tarvitsisi ryntäillä kaupassa yhtä aikaa kun ruoka loppuu. Kotivaran suositeltu määrä ei ole 72 tunniksi, vaan _vähintään_ 72 tunniksi. Ennen suositeltu aika oli 2 viikkoa, ja jokainen tajuaa että sekin on lyhyt aika tässä katastrofissa. 

Mitä harvemmin käy kaupassa, sen harvemmin altistuu virukselle. Ei ole mitään järkeä käydä kaupassa liki päivittäin. 

Kotivaraa suositellaan vahvasti. Ihan kaikille. 

Jos kaupat ovat vaarallisia ja levittävät viruksia, niin miksi on laillista pitää kauppoja auki ja laillista ylläpitää myyjiä halvalla palkalla töissä kenties henkensä uhalla?

Halvalla lähtee ihmishenki, kun itse tietää miten pienet palkat heillä on.

Olisiko kauppojen aika tarjota jotain muita palveluja tälläisenä aikana, vai onko talousasiat taas ihmisten terveyden edellä?

Miksi kotiinkuljetuksissa on pahimmillaan kuukaudenkin ruuhkia?

Jos kaupat ovat vaarallisia ja levittävät viruksia, niin miksi sielä on myyjiä töissä?

Vierailija
142/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olemme antaneet molemmille satasen setelin siitä hyvästä etteivät lähde kaupungille ajelulle ja ostoksille. Satanen siitä hyvästä että istuvat pöytään ja syövät vanhempien kanssa limaista vihreää velliä, jossa kelluu kuollut valkoinen kanan sikiö.

Kyllä esivanhemmat olisivat nyt ylpeitä, jos haudassaan kääntymiseltä ehtisivät.

Todennäköisesti olisivat ylpeitä mikäli eivät ole ns. taistolaisia.

Silloin pyörisivät kuin hyrrät haudoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunan valkuainen ei kylläkään ole mikään kanan sikiö.

Vierailija
144/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunan valkuainen ei kylläkään ole mikään kanan sikiö.

Ei niin.

Sehän on munasolu.

Vierailija
145/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen saa kyllä viikon ruuat ostettua kerrralla, kokemusta on. Reppu selkään vaan ja kassit kahteen käteen.  Olen kuljettanut tällä tavalla ruokaa 3 km matkan kävellen. 

Täällä on kyllä ollut jo normaalisti kaikkea sen ensi hamstrauksen jälkeen, jotain yksittäisiä tuotteita loppu, mutta 90 % siitä mitä olen aikonut ostaa, olen saanut. 

Ostatko ruuat 7 henkilölle? Myös teini-ikäisille lapsille, joiden ravinnontarve on 2 kertaa suurempi kuin kasvupyrähdyksen ohittaneilla aikuisilla?

Meillä menee pelkästään maitoa 4 litraa päivässä, eli 28 litraa viikossa.

Juokaa vettä.

Nuorten kasvupyrähdys ei ole ohi, vaikka Suomi menisi konkurssiin tänään. Kalsium on luille elintärkeää, juustoa tai jugurttia meillä syödään tosi vähän. Niin, ja huomasin muuten jo viime viikolla, että kalsiumtabletit ovat loppuneet apteekista.

Vierailija
146/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kaupoissa, ja siellä on ollut ruokaa. Aivan ihme mankumista tämä.  Jauhelihaa ei ole aina ollut eikä vessapaperia, joskus on ollut kuivatavara täynnä tuotepuutteita, mutta muuten ei ole ollut ongelmaa saada ruokaa.

Jopa sinä päivänä kun oli ensimmäinen hamstrausaalto, sain ihan hyvin ison määrän ruokaostoksia viikoksi. Vaikka jauhista ei ollut, sen sijaan löytyi possusuikaleita, kanaa, vihreitä linssejä, papuja marketista. Ostin ison kasan perunoita ja riisiä. Ostin pari isoa kennoa kananmunia ja raejuustoa lisä proteiininlähteeksi. ostin ison läjän pakastevihanneksia jota kuumentelen ruoan kanssa. Viimekerralla kaupassa oli jauhelihaakin vaikka muille jakaa. Wc-paperiakin oli. 

Jos halvalla haluaa syödä niin kannattaa ostaa kasviproteiinia ja kananmunia. Papuja, linssejä ja munia. Niistä löytyy ravintoaineita. Pavuista ja linsseistä voi tehdä esim. keittoa, patoja tai jos nyt sattuisi löytymään sitä jauhelihaa, niin voi jauhelihan jatkeeksi laittaa kastikkeisiin.

Jauhelihan sijaan kanaa tuntuu löytyvän ja itse ostan sitä mitä on. Maailma ei kaadu jos ei ole jauhelihaa.

Olen sekasyöjä ja syön sekä lihaa että kasvisruokaa. Kaikkiruokainen.

Kannattaa opetella valmistamaan muistakin aineksista ruokaa kuin vain jauhelihasta niin ei ole elämä vaikeaa.

Vierailija
147/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Tuusula, Järvenpää, Kerava -alueella niin https://keudeli.fi toimittaa edulliseen 9.90€ hintaan ruokaostokset suoraan kotiovelle.

Vierailija
148/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

colaa,pitsaa,hamppareita kirjoitti:

Ainakin omat lapset on niin amerikkalaistuneet etteivät mielellään syö mitään vihanneskeittoa tai tomaattikeittoa, vaan hampurilaisia ja pitsaa se olla pitää.

Syövät pelkät leivät ja meille vanhemmille ei jää leipää.

Ongelma on kyllä havaittu jo vuosia sitten, mutta yksilövapaudet ovat sellaiset että ei ketään voi pakkoruokkia ja minuahan päiväkodissa 70-luvulla pakkoruokittiin, joten ajatus siitä ei ole hirveän kultainen. Se hetki kun istut lautasen äärellä ja olet oksentanut ruokaa ja hoitaja käskee syömään ne.

Muuten ei pääse pihalle leikkimään muiden kanssa. Itku tulee poskia pitkin lautaselle ja sekoittaa maksakastiketta suolaisemmaksi.

Meidän lapset ovat niin länsimaalaistuneet myös arvomaailmaltaan ettei oikein mitään ole tehtävissä. Lisäongelmaa luo heidän ilmiömäinen älykkyys ja nenäkkyys. Ainakin meillä lapset ovat tietoisia omista oikeuksista ja harmittavasti olemme myös kannustaneet heitä kapitalistiseen ajatteluun.

Nyt tarvittaisi enemmän vasurihenkeä, mutta sitä nyt ei löydy ainakaan lapsilta, joten he kyllä kapinoivat täydellä sydämellä karanteenia ja liikkumisvapautta kohtaan.

Meillä on yksinkertaisesti liian älykkäitä pentuja. Ei heitä voisi vähempää kiinnostaa perinteiset vanhat köyhien ruuat kuten esim. pinaattikeitto, makaroonivelli yms.

Ratkaisu: Jokaisen leipäosuus omaan piiloon. Kukin saa vain osansa. Kun nälkä tulee, kelpaa pinaattikeitto ja perunatkin. Opeta ennen kuin elämän on pakko opettaa. Sinä olet vanhempi ja se on sinun vastuullasi.

Vierailija
149/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

colaa,pitsaa,hamppareita kirjoitti:

Ainakin omat lapset on niin amerikkalaistuneet etteivät mielellään syö mitään vihanneskeittoa tai tomaattikeittoa, vaan hampurilaisia ja pitsaa se olla pitää.

Syövät pelkät leivät ja meille vanhemmille ei jää leipää.

Ongelma on kyllä havaittu jo vuosia sitten, mutta yksilövapaudet ovat sellaiset että ei ketään voi pakkoruokkia ja minuahan päiväkodissa 70-luvulla pakkoruokittiin, joten ajatus siitä ei ole hirveän kultainen. Se hetki kun istut lautasen äärellä ja olet oksentanut ruokaa ja hoitaja käskee syömään ne.

Muuten ei pääse pihalle leikkimään muiden kanssa. Itku tulee poskia pitkin lautaselle ja sekoittaa maksakastiketta suolaisemmaksi.

Meidän lapset ovat niin länsimaalaistuneet myös arvomaailmaltaan ettei oikein mitään ole tehtävissä. Lisäongelmaa luo heidän ilmiömäinen älykkyys ja nenäkkyys. Ainakin meillä lapset ovat tietoisia omista oikeuksista ja harmittavasti olemme myös kannustaneet heitä kapitalistiseen ajatteluun.

Nyt tarvittaisi enemmän vasurihenkeä, mutta sitä nyt ei löydy ainakaan lapsilta, joten he kyllä kapinoivat täydellä sydämellä karanteenia ja liikkumisvapautta kohtaan.

Meillä on yksinkertaisesti liian älykkäitä pentuja. Ei heitä voisi vähempää kiinnostaa perinteiset vanhat köyhien ruuat kuten esim. pinaattikeitto, makaroonivelli yms.

Ratkaisu: Jokaisen leipäosuus omaan piiloon. Kukin saa vain osansa. Kun nälkä tulee, kelpaa pinaattikeitto ja perunatkin. Opeta ennen kuin elämän on pakko opettaa. Sinä olet vanhempi ja se on sinun vastuullasi.

Minulla on parempi ratkaisu. Käy kaupassa hakemassa leivät kotiin, niin ei tarvitse leikkiä pula-aikaa.

On hyvä että suurin osa hamstrasi ruokaa varastoon, niin meikäläiset voivat käydä hakemassa leivät joka päivä kotiin ilman tungosta ja varaa viruksen leviämisestä.

Vierailija
150/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan ja ehkä muidenkin halun, että ajoneuvokapasiteettia voisi hyödyntää viisaammin. Olen samaa mieltä ja voisin osallistua tähän hyötykäyttöön pientä palkkiota tai hyvää mieltä vastaan.

Mutta organisointi ei ole autollisten vastuulla. Sen kuuluisan jonkun pitää organisoida tällainen palvelu. Ja sen pitää olla niin hyvin organisoitua että autollinen ottaa ruokakassit vastaan ja saa vastaanottajan tiedot ja järjestelmässä on sen verran älyä että vastaanottaja on autollisen matkan varrella ja vastaanottaja on valmiudessa juuri tällä kellonlyömällä ottamaan tavarat vastaan.

Palvelussa on luonnollisesti palautekanava jossa mul kkut autoilijat ja autottomat kärsivät nahoissaan heti ensimmäisen laiminlyönnin.

Siispä Joku. Ryhdy toimeksi. Olen mukana kun palvelu on valmis.

Vierailija
151/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Jos kaikki ostaisivat ruokaa ihan normaalisti ei olisi mitään ongelmia saatavuudessa.

Minä kuulun riskiryhmään. En voi ostaa ruokaa "ihan normaalisti", koska ideaalitilanne olisi, että pysyttelisin sisätiloissa vailla sosiaalisia kontakteja 24/7 12 viikon ajan. Kyllä. Kahdentoistaviikon ajan.  Se on 3 kuukautta. Tästä syystä hamstrasin ja tiedän tehneeni oikein. Ennenkin olen pitänyt kotivaraa kaapissa, olen nimittäin kokenut lapsena tsernobylin ja tiedän miten kivaa on syödä pakastimisesta terveellisiä kasviksia kaupassa olevien säteilevien sijaan.  Tämä koronan aiheuttama vaara on kuitenkin suurempi ja täytyy miettiä sekin, että jos minä sairastun, en voi enkä halua lähteä ulkoilmaan muita tartuttamaan, en halua edes tavata ruoan kotiinkuljetusta, sillä minun pitäisi hänet tavata ja poistua sitä varten kotoani, koska alaovemme on aina lukittuna. Silloin jo tartuttaisin muitakin.

Siksi huolehdin siitä, että minulla on kotona sen verran ruokaa ettei tarvitse lähteä neljän seinän sisältä mihinkään.

tästä samasta syystä ymmärrän 100% ihmisiä,  jotka myös hamstraavat enkä pidä sitä pahana, sillä kuten hallitus ja kauppiaat ovat sanoneet: meiltä ei lopu ruoka kesken. Antakaa siis riskiryhmäläisten nyt ihan rauhassa hamstrata, pysymme sen jälkeen poissa kaupoista ja kaikki siellä on tuleva olemaan teitä autoilevia ja joka päivä kaupassakäyviä varten rajoituksetta. Ja se mitä muiden riskiryhmäläisten kanssa olen jutellut, emme hamstraa tyyliin: kaikki kaupassa olevat tonnikalasäilykkeet mullehetitännenyt, vaan otamme kutakin tuotetta 1-2 pakettia (koska tiedostamme että muitakin ihmisiä on olemassa). Meillä ruoka on tällaisissa tapauksissa vain hengissäsäilymistä eikä meidän ole pakko hankkia ja haalia vain lempituotteitamme, ostamme vain sen verran, että pärjäämme pahimmanarvion, 3 kuukautta kotonamme, se ei loppujen lopuksi ole suuri määrä ruokaa, jos osaa ostaa oikein ja ravinnepitoista ruokaa.

tänään kävin kaupassa, automarketissa ja siellä makkarahyllyt olivat täpösen täynnä, sekä lihahylly. Kanahyllyt olivat tyhjiä, sekä jauhelihahylly. muita tyhjiä hyllyjä en nähnyt kaupassa, eli säilykkeitä oli, vihanneksia oli, leipää oli, näkkileipiä oli, maitotuotteita oli jne. vessapaperivuoriakin tuntui olevan käytävillä asti, lol...

Vierailija
152/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstraus haittasi 2-3 päivää sen jälkeen, kun ensimmäiset hallituksen koronalinjaukset annettiin 12.3. Sen jälkeen on kyllä tavaraa riittänyt myös pk-seudulla. Ihme provosointia tällaiset ketjut.

Ei ole riittänyt meilläpäin kun ilmeisesti kaikki kultapossut käy hamstraamassa yöllä tosta marketista. Siellä on ihan oikeesti hyllyt kroonisesti tyhjät kun vanhukset pääsee rollaattoreillaan paikalle päivällä. Ihmettelin miten on maitohyllykin tyhjä kun eihän ne säily kauaa ennen kuin tajusin että varmaan ympäri pk-seudun ajellaan viemään meiltä ruoat. Nyt sitten ajelin bussilla kauemmas että minäkin saan ruokaa. Ei ollut tervellinen matka se, ei ollenkaan. 

Vierailija
153/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kasvissyöjänä naurattaa kun itketään miten lihat on loppu.. soijarouhetta ja kasviksia on tähän mennessä ollut aina jäljellä runsaasti!

Ei oo ollut meidän kaupassa ainakaan viikkoon. Ei soijarouhetta, ei mitään palkokasveja tai muita kuivatuotteita, ei pakasteita. Tuoreita kasviksia kyllä joo, kun ei niitä moni nyt tahdo syödä.

Vierailija
154/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt tässä vaiheessa nähdä vaivaa ja käydä kaupassa ja ostaa niin paljon kuin mahdollista, vaikka jotkut pitävät sitä hamstraamisena. Muutaman viikon kuluttua voi tulla sellainen aika, että kaupassa ei ole turvallista asioida tai kauppojen aukipitämisessä tai tavaratoimituksissa on ongelmia. Silloin on hyvä pysyä kotona ja syödä varastosta.

Tänään kävin itse kaupassa ja asioimassa apteekissa äitini puolesta. Sydän melkein murtui, kun pyörätiellä vastaan tuli vanha nainen, joka kulki hitaasti polkupyörää taluttaen. Tarakalla oli muovikassi ja sangoista roikkui täysinäisiä muovikasseja. Oli varmaan käynyt ostamassa niin paljon kuin jaksoi viedä kotiin. Kaikilla ei ole ketään auttamassa.

Vierailija
155/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut Tuusula, Järvenpää, Kerava -alueella niin https://keudeli.fi toimittaa edulliseen 9.90€ hintaan ruokaostokset suoraan kotiovelle.

9,90e JOS ostokset alle 100e...

Vierailija
156/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aterialla ei tarvitse vetää puolta kiloa jauhelihaa.

Vierailija
157/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun riskiryhmään. En voi ostaa ruokaa "ihan normaalisti", koska ideaalitilanne olisi, että pysyttelisin sisätiloissa vailla sosiaalisia kontakteja 24/7 12 viikon ajan. Kyllä. Kahdentoistaviikon ajan.  Se on 3 kuukautta. Tästä syystä hamstrasin ja tiedän tehneeni oikein. Ennenkin olen pitänyt kotivaraa kaapissa, olen nimittäin kokenut lapsena tsernobylin ja tiedän miten kivaa on syödä pakastimisesta terveellisiä kasviksia kaupassa olevien säteilevien sijaan.  Tämä koronan aiheuttama vaara on kuitenkin suurempi ja täytyy miettiä sekin, että jos minä sairastun, en voi enkä halua lähteä ulkoilmaan muita tartuttamaan, en halua edes tavata ruoan kotiinkuljetusta, sillä minun pitäisi hänet tavata ja poistua sitä varten kotoani, koska alaovemme on aina lukittuna. Silloin jo tartuttaisin muitakin.

Siksi huolehdin siitä, että minulla on kotona sen verran ruokaa ettei tarvitse lähteä neljän seinän sisältä mihinkään.

tästä samasta syystä ymmärrän 100% ihmisiä,  jotka myös hamstraavat enkä pidä sitä pahana, sillä kuten hallitus ja kauppiaat ovat sanoneet: meiltä ei lopu ruoka kesken. Antakaa siis riskiryhmäläisten nyt ihan rauhassa hamstrata, pysymme sen jälkeen poissa kaupoista ja kaikki siellä on tuleva olemaan teitä autoilevia ja joka päivä kaupassakäyviä varten rajoituksetta. Ja se mitä muiden riskiryhmäläisten kanssa olen jutellut, emme hamstraa tyyliin: kaikki kaupassa olevat tonnikalasäilykkeet mullehetitännenyt, vaan otamme kutakin tuotetta 1-2 pakettia (koska tiedostamme että muitakin ihmisiä on olemassa). Meillä ruoka on tällaisissa tapauksissa vain hengissäsäilymistä eikä meidän ole pakko hankkia ja haalia vain lempituotteitamme, ostamme vain sen verran, että pärjäämme pahimmanarvion, 3 kuukautta kotonamme, se ei loppujen lopuksi ole suuri määrä ruokaa, jos osaa ostaa oikein ja ravinnepitoista ruokaa.

tänään kävin kaupassa, automarketissa ja siellä makkarahyllyt olivat täpösen täynnä, sekä lihahylly. Kanahyllyt olivat tyhjiä, sekä jauhelihahylly. muita tyhjiä hyllyjä en nähnyt kaupassa, eli säilykkeitä oli, vihanneksia oli, leipää oli, näkkileipiä oli, maitotuotteita oli jne. vessapaperivuoriakin tuntui olevan käytävillä asti, lol...

Sä sekä hamstrasit että kävit tänään kaupassa, vaikka sun periaatteessa pitäis pysyä 12 viikkoa kotosalla? Ei käy järkeen mitenkäänpäin. 

Vierailija
158/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumbon cittarissa myytiin perjantaina jauhelihaa 2 kg pötkylöissä ja oli edullista. Sai vain 1/ talous. Kaupat voisi vähän rajoittaa sitä paljonko jotain saa yksi ihminen ostaa, eikös Lontoossa ollut jo näin tehty. Lihaa ja kalaa oli, mutta riisit ja pastat oli vähissä. Tai olihan siellä niitä, mutta ei kaikkia lajeja esim. kakki täysjyväpastat oli myyty.

(Sitten siinä spagettihyllyn edessä seisoo mies ihmeissään lukemassa tavallisen spagetin tuoteselostettamtolkuttoman kauan, ihan kuin sillä olisi tällaisena aikana väliä onko se täysjyvää vai ei. Tuokin mies söi varmasti joitakin vuosia sitten ihan jotain muuta kuin täysjyvätuotteita.)

Paljon vaan juureksia, ne varmaan säilyy parvekkeellakin esim. pahvilaatikossa paleltumatta yöllä. Keittää niistä keittoa ja lisää vaan sekaan jotain proteiinia, mitä nyt sattuu mitäkin olee tarjolla. Koskenlaskijalla voi korvata kerman ja muutenkin sillä saa vaihtelua ja makua esim. kanakeittoon. Keitot ovat ravitsevia ja kestävät pidempään.

Minulla ei juurekset säily pitkään, kun syön niitä niin paljon...

Vierailija
159/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen nyt kriisin aikana itseni lisäksi myös iäkkäille vanhemmilleni ruuat. Kerta viikossa on nyt tahti ja tuntuu riittävän oikein hyvin.

Vierailija
160/180 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt helmikuusta saakka kantanut julkisia ja pyörää käyttäen ruokaa kotiin. Esim. tänään ostin 4kg perunoita, vaikka yleensä ostan vain 2kg kerrallaan. Hiukan jotain ekstraa olen kantanut jokaisella reissulla. Jatkuvasti joudun kantamaan myös meillä nopeasti kuluvia tuotteita, kuten maustamatonta jogurttia, maitoa, rahkoja, hedelmiä, kaurahiutaleita jne.

Onhan se rankkaa parikin kertaa viikossa kantaa kiloittain tavaraa repussa ja kasseissa, mutta eipä tässä ole vaihtoehtoja. Ennen tilasin cittarin kotiinkuljetuksena isommat ostokset kerran kuussa, mutta nyt palvelu on ruuhkautunut ja edullisimmissa ja yleisimmissä tuotteissa on puutoksia ja toimitushäiriöitä.