Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tieeedätkö mihin elämässä menestyminen perustuu? Se perustuuu siihen että kun on voitttajia niin on pakko olla myös häviäjiä.

Vierailija
22.03.2020 |

.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedääätkömihin voittaminen perustuuu? Se perustuu vaivannäköön. Ymmmärtää enemmän kuin muuut.

Vierailija
2/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokeee asiat merkityksellisiksi mikä motivoiii tekemään asioita. Jos ei oleee motivoivaa positiiivista ympäristöä tukemaaan päämäärien toteutumista ja uskoa sillle, mitäään ei taphdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELämä onn päämäärien asettamista ja pyrkimystä niiiihin tai se on ikuistaaa hitaasti kuolemaa.

Vierailija
4/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunn elämä on turhaaa, elämä on murhaa.

Vierailija
5/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedääätkömihin voittaminen perustuuu? Se perustuu vaivannäköön. Ymmmärtää enemmän kuin muuut.

Tiedätkö mihin ymmärtäminen perustuu. Lottoarvontaan.

Zinc

Vierailija
6/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän! Avarassa luonnossa kerrottiin miten jotkut eläinlajit ovat selvinneet tuhansia vuosia maapallolla. Näiden eläinlajien menestyminen perustuu kolmeen asiaan: 1. älykkyys 2. erikoistuminen 3. sopeutumiskyky. 

Hetken mietittyäni tajusin, että tää pätee yhtälailla ihmisiin kuin yrityksiinkin. :D

Vierailija
7/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä tarkoitat elämässä menestymisellä. Arvaan että puhut rahasta ja asemasta. Mahtaisiko elämässä löytyä muunkinlaista menestymistä?

Vierailija
8/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt aina noin mene. Jos olet syntynyt Mozartin tai Einsteinin geeneillä, niin voit hyvinkin menestyä ilman, että siitä kukaan muu häviää. Saatat tuottaa niille "häviäjillekin" paljon hyvää.

Zinc

Vierailija
9/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä minä vain ihmettelen, että mihin perustuvat nämä 10 vuotta vanhat ketjut.

Zinc

Vierailija
10/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä vieläpä vastailen näihin ja juon kahvia tylsyyksissäni.

Zinc

Vierailija
11/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän! Avarassa luonnossa kerrottiin miten jotkut eläinlajit ovat selvinneet tuhansia vuosia maapallolla. Näiden eläinlajien menestyminen perustuu kolmeen asiaan: 1. älykkyys 2. erikoistuminen 3. sopeutumiskyky. 

Hetken mietittyäni tajusin, että tää pätee yhtälailla ihmisiin kuin yrityksiinkin. :D

Mistää yrityksistä puhut? Yrityysksen perusperiaaate sopeutumiskyvysssä on sille luotu vava perusta ja pateentit oikeaan aikaan ja sillle luotu tarina joka elää.

Vierailija
12/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Oleeeet ylivelkaaantunut nuoruuudessasi.

Vierailija
13/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Seen on sun ongelmasii. Ja nyttt olet väsynyt keskustelemaankin epämielenkiiintoisten ihmisten kanssa eli rumien miesten kansssa. Haluat pillua ja töitä myönnnä pois. Ongelmat pitåäää sanoa ääneeen, se on lähtökohta.

Vierailija
14/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pska ketjuuuu

Vierailija
15/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Noeeeeen sanois ihan noinkaan. Jos mulla on päinvastoin ollut liian vähän puuhailtavaa ?

Zinc

Vierailija
16/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se on siitä kiinni paljon miten lapsi ohjelmoidaan "yhteiskuntaan", mitä hän kuulee, näkee ja kokee. Luulen että ohjelmointi on useimmiten väärää, koska se jos vanhemmat ovat vaikka pelokkaita ja ahdistuneita rahan riittämisestä niin se ohjelmoituu lapsen alitajuntaan ja siellähän se sitten pysyy kuin tauti läpi elämän ellei löydä oivalluksia sitä muuttaa.  Jos lapsi ohjelmoitas jotenkin eri tavalla uskaltamaan olla avoin, kokeileva ja mitä muuta, niin varmasti asenteet elämää kohtaat voisi olla parempia kuin elää vain Maslowin alimpien värähtelytasojen parissa

Vierailija
17/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) tuhat vuotta ei ole lajin elinkaaressa mitään, tyypillinen lajin ikä mitataan miljoonissa vuosissa.

2) jos pitkään kestäminen on se mittari jolla eläinlajin menestymistä arvioidaan, niin kaikki älykkäät lajit häviävät kirkkaasti pesusienille, meduusoille ja nahkiaisille. äly on näyttäisi tähänastisen kokemuksen perusteella olevan lähinnä haitta.

3) erikoistuminen ja sopeutumiskyky ovat vastakohdat.

4) mutta tällä tasolla tää kilpailunihannointi-hevonpaska on, koska ei siitä ole mahdollista tehdä parempaakaan versiota, sisältö ei kanna. valitettavasti keskimääräinen ihminen uskoo mitä tahansa jos se toistetaan hänelle tarpeeksi monta kertaa.

Vierailija
18/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Tuo väitteesi kertoo vain, että sinä henkilökohtaisesti pidät menestymisenä ainoastaan jossakin kilpailussa voitolle pääsemistä. Joku muu pitää menestymisenä esimerkiksi kilpailun ja elitismin vastakohtaa, inklusiivista, hierarkiatonta yhteistyötä. On paljon sellaisia tavoittelemisen arvoisia asioita ja tarttumisen arvoisia haasteita, joissa onnistuminen ei tarkoita kenenkään häviäjäksi tekemistä.

Vierailija
19/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Seen on sun ongelmasii. Ja nyttt olet väsynyt keskustelemaankin epämielenkiiintoisten ihmisten kanssa eli rumien miesten kansssa. Haluat pillua ja töitä myönnnä pois. Ongelmat pitåäää sanoa ääneeen, se on lähtökohta.

Munkiin serkku joka vamistuii taideteollisesta korkeakoulusta ja hänen veljeeensä diplomi insinöööri. Jos oliisivat saaneeet keksintönsä läpi olisivat nyt miljardöörejä. Sekiiiin idea pöllittiiin vaikka sijoittajina oli suomen rikkaimpia miehiä.

Vierailija
20/20 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos lähtökohdat ovat muuten samat. Mutta tosiasia on, että yksi voi olla toista laiskempi mutta silti paljon "menestyneempi" ja onnekkaampi kuin joku muu, joka ei pääse mihinkään vaikka räpistelisi itsensä puuduksiin. Minä voin elää 3/5 elämää kohtuullisella vaivalla, laiskana se olisi ehkä 2/5. Mutta joissain olosuhteissa elämäni voisi olla 1/5, vaikka näkisin moninkertaisesti enemmän vaivaa asioideni parantamisen eteen.