Matemaattis-luonnontieteelliset taidot valintakokeessa
Hei,
Miten voisin harjoitella matemaattis-luonnontieteelliset taitoihin amk valintakoetta varten? Miten te onnistuitte?
Kommentit (10)
Lainaa/hanki jokin lukion matematiikan ja fysiikan kertauskirja ja laske siitä tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös amkiin pääse aika helposti?
ei tietoa, todistusvalinnan pisteet oli liian korkealla en päässyt vielä sillä. Olen varasijalla 3ssa eri kohteeessa 52. 43. ja 30.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa/hanki jokin lukion matematiikan ja fysiikan kertauskirja ja laske siitä tehtäviä.
Olen ammattikoulusta ja voin sanoa että en ole ikinä ollut luon.-matikan tehtävien parissa, koe on huomenna. Osaan muut oisot melko hyvin paitsi l.matikka. Ehkä jätän sen tuuriin, koitin harjoitella mutta on aika vaikeeta.
Matemaattisissa opinnoissa 1=0 ja nolla on = 1.
Kyse on vain määritelmästä.
Kannattaa ajatella niin, että jos ei selviä pääsykokeesta, niin eivät ne opinnotkaan eivät välttämättä ole sellaista henkilöä varten. Tekniikan alan opinnoissa on aika paljon matikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ajatella niin, että jos ei selviä pääsykokeesta, niin eivät ne opinnotkaan eivät välttämättä ole sellaista henkilöä varten. Tekniikan alan opinnoissa on aika paljon matikkaa.
Ala mihin olen hakenut niin on täysin minun juttu, vaikka en ole opiskellut matikkaa 3 vuotta jo, osasin matikan osiot mahtavasti, luonnontieteenmatikkaa ei tullaan kyllä käyttämään elämässä eikä siinä sen alan opinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala mihin olen hakenut niin on täysin minun juttu, vaikka en ole opiskellut matikkaa 3 vuotta jo, osasin matikan osiot mahtavasti, luonnontieteenmatikkaa ei tullaan kyllä käyttämään elämässä eikä siinä sen alan opinnoissa.
No ainakaan suomen kieli ja selkeä ilmaisu ei taida olla sun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan suomen kieli ja selkeä ilmaisu ei taida olla sun juttu.
arvostan :)
Lukion pitkä matikka ja fysiikka oli ihan riittävästi. En harjoitellut sen kummemmin.