Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne koronan lievät oireet on?

Vierailija
22.03.2020 |

Onko jonnekin koottu lievästi sairastuneiden kertomuksia? Sillä jollain keski-ikäisellä miehellähän ainoa oire oli yhden asteen korkeampi ruumiinlämpö. Mitä oireita muilla on ollut?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilen, että mulla on lieväoireinen korona. Olen töissä isossa ruokakaupassa, joten altistuksia tuli ihan varmasti riittämiin ennen kuin tästä tuli isompia rajoituksia ja toimintaohjeita. Vatsa oli sekaisin n. 3 päivää ja ruoka ei maistunut, sen jälkeen alkoi lievät, omituiset tuntemukset (ehkä vähän kuin kutina) keuhkoissa ja keuhkoputkessa varsinkin syvään hengittäessä, jotka nyt on jatkuneet noin viikon ajan. Eilen ja tänään myös ollut todella lievää yskimisen tarvetta sisään hengittäessä, mutta olen selvinnyt ihan vain kurkun "kähistelyllä" eli varsinaista yskääkään ei ole. Muuten olo on täysin normaali ja virkeä eikä ole kuumetta tai mitään.

Vierailija
22/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lepän siitepölyä ilmassa. Joten on helppo sekoittaa eri oireita Koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne lievät oireet ole yksi tai useampi sanoista oireista kuin vakavat oireet, mutta sen verran lievänä, että pärjää kotona. Esim. lievää ahdistusta/keuhkokipua/-tuntemuksia, mutta ei hengitysvaikeuksia.

Vierailija
24/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne lievät oireet ole yksi tai useampi sanoista oireista kuin vakavat oireet, mutta sen verran lievänä, että pärjää kotona. Esim. lievää ahdistusta/keuhkokipua/-tuntemuksia, mutta ei hengitysvaikeuksia.

Voiko niistä parantua ilman hoitoa, on se kysymys. Kuinka nopeasti sairaus etenee?

Vierailija
25/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka haluatte tietää oireista, miten olisi jos surffailisitte vaikka oikeille uutissivuille tai WHO:n sivuille, sen sijaan että kyselette somessa. Myös sairaanhoitopiirit ovat varmasti päivittäneet sivuilleen tietoa koronasta.

Tiedot ovat ristiriitaisia. Joissain mainitaan vatsaoireet, toisissa ei. Mistä myös voi tietä sen, onko lievä vai vaikea tapaus terveydenhuollon mielestä? Tämä on etenevä sairaus.

Esim. THL:n sivuilta löytyy lista oireista, jotka oikeuttavat ottamaan yhteyden terveydenhuoltoon. Noudata sitä, vaikka se puheluun ensimmäisenä vastaava äänitetty viesti sanoisi, että pitää olla kuolemansairas ennen kuin saa soittaa.

Vierailija
26/57 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko niistä parantua ilman hoitoa, on se kysymys. Kuinka nopeasti sairaus etenee?

Voi parantua. Ei kai ne oireet kenelläkään heti ole sairaalahoitoa vaativia. Jotkut paranevat nopeasti, toisilla tauti taas etenee sairaalahoitoa vaativaksi, ja siitä edelleen hengenvaaralliseksi, ja jopa kuolemaan asti. Jostain luin, että oireiden alkamisesta laskettuna kahdeksas päivä olisi aika monille se pahin päivä.

Vierailija
27/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi parantua. Ei kai ne oireet kenelläkään heti ole sairaalahoitoa vaativia. Jotkut paranevat nopeasti, toisilla tauti taas etenee sairaalahoitoa vaativaksi, ja siitä edelleen hengenvaaralliseksi, ja jopa kuolemaan asti. Jostain luin, että oireiden alkamisesta laskettuna kahdeksas päivä olisi aika monille se pahin päivä.

Minulla nyt kahdeksas päivä. Tuntuu kuin jotakin sakkaa olisi keuhkoiss,a kurkussa paineen tunnetta, rintakipua. Yöllä oli taas vaikeampaa, nyt helpompaa. Mikä tämä onkin, ei ainakaan flunssa.

Vierailija
28/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomissa oli nyt kuvaus "lievästä" koronasta:

Hengenahdistusta, ripulia ja 10 päivää sahaava kuume: Belgiassa sairastunut suomalainen Mari sai diagnoosikseen ”lievän koronan”

Koronavirustauti aiheutti niin kovan pahoinvoinnin, ettei suomalainen äiti pystynyt syömään kolmeen päivään. Marin käsityksen mukaan Suomessa taudin vaaroihin suhtaudutaan liian välinpitämättömästi. Samaa keskustelua käydään muuallakin Belgiasta Yhdysvaltoihin.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006448949.html

Vierailija
29/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on lepän siitepölyä ilmassa. Joten on helppo sekoittaa eri oireita Koronaan.

Jos ei ole koskaan aiempina vuosina ollut siitepölyallergiaa, niin tuskinpa se nytkään alkaa. Eiköhän allergiset tiedä seurata, milloin siitepölyä on ilmassa.

Vierailija
30/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomissa oli nyt kuvaus "lievästä" koronasta:

Hengenahdistusta, ripulia ja 10 päivää sahaava kuume: Belgiassa sairastunut suomalainen Mari sai diagnoosikseen ”lievän koronan”

Koronavirustauti aiheutti niin kovan pahoinvoinnin, ettei suomalainen äiti pystynyt syömään kolmeen päivään. Marin käsityksen mukaan Suomessa taudin vaaroihin suhtaudutaan liian välinpitämättömästi. Samaa keskustelua käydään muuallakin Belgiasta Yhdysvaltoihin.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006448949.html

Tältä henkilöltä ei kuitenkaan otettu koronanäytteitä, joten kukaan ei voi tietää onko hänellä oikeasti korona vai jotain ihan muuta.

Vierailija
31/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vahvistettiin, että kantajilla olisi makuaistin ja hajuaistin menetys oireena. He on siis kantajia jotka levittää virusta itse sairastumatta sen enempää.

Vierailija
32/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt kolmatta päivää kuivaa yskää, lihaskipuja ja vilunväristyksiä. Ei kuumetta. Myös pientä tukkoisuutta, ei kuitenkaan niin että pitäisi kokoajan olla niistämässä. Väsymystä myös.

Tänään varasin puhelinajan terveyskeskukseen, koska saikkulappu on saatava työpaikalle.

Koronaa tai ei työkykyinen en ole, enkä halua tartuttaa muita. Miten te muut olette toimineet sairaslomalapun kanssa? Tuntuu että on ihan yksin tämän asian kanssa, saikkulappua vaaditaan, mutta

vaikeaa saada mistään aikaa tai että saisi edes puhelimitse terv keskuksesta tai esim. mehiläisestä aikaa.

Vierailija
33/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nyt kolmatta päivää kuivaa yskää, lihaskipuja ja vilunväristyksiä. Ei kuumetta. Myös pientä tukkoisuutta, ei kuitenkaan niin että pitäisi kokoajan olla niistämässä. Väsymystä myös.

Tänään varasin puhelinajan terveyskeskukseen, koska saikkulappu on saatava työpaikalle.

Koronaa tai ei työkykyinen en ole, enkä halua tartuttaa muita. Miten te muut olette toimineet sairaslomalapun kanssa? Tuntuu että on ihan yksin tämän asian kanssa, saikkulappua vaaditaan, mutta

vaikeaa saada mistään aikaa tai että saisi edes puhelimitse terv keskuksesta tai esim. mehiläisestä aikaa.

Kyllä sen saikkulapun saa sähköpostiin. Toki ihan vaan pari päivää kerrallaan ja sitten uudestaan yhteys hoitavaan tahoon.

Työnantajien olisi syytä antaa nyt myös itse vaikka päivä kerrallaan saikkua työntekijöille. Kaikki turha työ nyt terkkarista ym. pois.

Vierailija
34/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni helpoin itsediagnosointi koronassa on se, että itäminen ja sairaus vastaa koronaa täysin. Ja henkilö kokee, että hänen kehonsa käyttäytyy ennen tunnistamattomalla tavalla ja täysin epäloogisesti. Jokainen meistä on sairastanut elämässään lukuisia keuhkoputkentulehduksia, influenssoja ja flunssia, mutta kyllä korona oli ihan toiselta planeetalta oireineen. Ihan kuin keholle tulisi massiivinen mielenterveysongelma. 

Vierailija
35/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume, kuivaa yskää, kurkkukipua ja vaikea hengittää, eli tuntuu kuin olisi 1000 kilon paino rinnan päällä.

Nämä ovat siis lievät oireet, vakavammat ovatkin jo aivan eri luokkaa.

#PYSYKOTONA

Vierailija
36/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse epäilen, että mulla on lieväoireinen korona. Olen töissä isossa ruokakaupassa, joten altistuksia tuli ihan varmasti riittämiin ennen kuin tästä tuli isompia rajoituksia ja toimintaohjeita. Vatsa oli sekaisin n. 3 päivää ja ruoka ei maistunut, sen jälkeen alkoi lievät, omituiset tuntemukset (ehkä vähän kuin kutina) keuhkoissa ja keuhkoputkessa varsinkin syvään hengittäessä, jotka nyt on jatkuneet noin viikon ajan. Eilen ja tänään myös ollut todella lievää yskimisen tarvetta sisään hengittäessä, mutta olen selvinnyt ihan vain kurkun "kähistelyllä" eli varsinaista yskääkään ei ole. Muuten olo on täysin normaali ja virkeä eikä ole kuumetta tai mitään.

Minulla on samat oireet. Poislukien, että suoliston toiminta on perussairauden johdosta jo niin epäsäännöllistä, etten pidä kirjaa ripuleistani. Mutta tuo keuhko-oire on ollut myös täällä nyt 5 päivää. Toka päivä oli pahin, silloin tuntui illalla etten saa henkeä. Olen viettänyt aikaa raittiissa ilmassa kuten ennenkin, kun kunto kerran sen kestää, kuvittelen sen jotenkin auttavan (vrt. ennen vanhaan tuberkuloosipotilaat kärrättiin parvekkeelle). Yhä keuhkon pistely kuitenkin jatkuu. 

Rasittavaa, että lieväoireisia ei testata, luultavasti ehdin saada vastaavan luulotaudin vielä monta kertaa koronan aikana, enkä koskaan saa tietää onko se nyt jo podettu vai ei.

Vierailija
37/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuumottaa, reilun viikon ollut kuivaa yskää, vetätmättömyyttä, lievää lämpöä ja alilämpöä, lihassärkyä ja limaa kurkussa. :D 

Vierailija
38/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kolmatta viikkoa kipeänä. Alkoi yskällä ja kurkkukivulla. Sit päänsärky, pientä lämpöä, väsymystä, huimausta. Eilen ahdisti rinnasta, muutenkin jotenkin huono olo. Tänään taas parempi olo, toivottavasti tämä nyt olisi voiton puolella. En tiedä onko koronaa vai mitä, kun testiin ei pääse ainakaan työterveyden kautta. 

Vierailija
39/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillain se on jopa oireeton ja joillain sairaalahoitoa vaativa?

Vierailija
40/57 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmista, onko nyt joku poikkeuslupa. Esim. PAMin aloilla saa nyt omlla ilmoituksella jäädä 1-7 päivää pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi