Mormonit/lestadiolaiset ovikellonsoittelijat
Mikähän siinä on että näitä uskovaisia ei koske mikään hygieniasäännös tai karanteeni, hyvistä käytöstavoista puhutmattakaan? Ovikelloa soitti juuri sellainen naiskaksikko joka oli jakelemassa jeesuslehtisiään samalla kun oli aivan selkeitä flunssaoireita...
Huolestuttaa vaan aikalailla nuo pari vanhusta naapurissa kun roikkuvat siellä jatkuvasti.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ikinä nähnyt lestadiolaista, en oveni takana enkä muutenkaan. Mormoneja Suomessa tuskin onkaan.
Mulla ravaa uudet mormonit vähintään kerran kuussa. Jenkeistä tuotuja, on opetettu suomea heille. Eivät usko ettei tänne oo asiaa, ei sitten niin millään. Sit jehovat on toinen riesa jotka ei usko ettei ole tervetulleita. Voiskohan noista tehdä jonkun kotirauhanhäirintäilmoituksen kun oon kymmeniä kertoja kieltänyt tulemasta?
Näytä tuo linkin sivu ja sitten kiellä. Eivät tule enää.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ikinä nähnyt lestadiolaista, en oveni takana enkä muutenkaan. Mormoneja Suomessa tuskin onkaan.
Noi mormonit ahdistelee myös kaduilla ja liikennevälineissä. Todella epäkohteliaita. Pysäyttivät kaatosateessa kun olin matkalla kotiin ja sateenvarjo jäänyt. Itse seisoivat varjon alla eikä puhettakaan että oisivat suojaa tarjonneet. Luulin että tarviivat jotain apua, mutta ei. Halusivat rupattaa uskonnosta. Myös häiriköity junassa kunnes oon ottanut kuulokkeet korvilta ja ainoa asia on että haluavat puhella jeesuksesta. Öykkäreitä.
Meillä ei ole uskonnonkaupustelijoita näkynyt, mutta muita kaupustelijoita kyllä. Nyt olen tarkempana, ja katson ovisilmästä ennen kuin avaan ove,
Nuo eivät ole uskonnontakia tietenkään. Eräs joka asui jehovien hoteissa jenkeissä oli saanut käskyn mennä mormonien luokse palattuaan Suomeen....
Vierailija kirjoitti:
Ei niille tartte edes avata ovea kun ne kaupustelijat tulevat ihan itse sisälle.
Eli teillä on ovat levällään eikä lukkoja ole vielä keksitty? Ei ne muuten tule, luulis nyt jo ihmisten tajuavan ettei pidä ovia lukitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille tartte edes avata ovea kun ne kaupustelijat tulevat ihan itse sisälle.
Eli teillä on ovat levällään eikä lukkoja ole vielä keksitty? Ei ne muuten tule, luulis nyt jo ihmisten tajuavan ettei pidä ovia lukitsematta.
Ei maatalon ovia voi pitää lukossa.
Laita oveen lappu: "meillä sairastetaan koronavirusta"
Viimeksi kun tulivat ovelle niin kietaisin ylleni sellaisen mustan hupullisen aamutakin (huppu päähän toki), otin käteeni mustakantisen kirjan, avasin oven ja kysäisin haluaisivatko he kuulla sanasen tai pari pimeästä lordistani. Ei ole käyneet sen jälkeen.
Samat säännöt kaikille ja tuntuvat sakot tottelemattomille tampioille ja muuten vaan jäärille.
Sitäpaitsi Jahvetin Jaanaajien piti pysytellä passiivisina niillä ständeillään? Turun puukotuskin jo unohtunut?
Kuka pölhökustaa nyt tällaisena aikana avaa oven tuntemattomille tunkeilijoille missään olosuhteissa. Nämä uusia maksavia jäseniä rekryävät lahkolaiset ovat viheliäisimpiä, koska heistä ei pääse kuunaan eroon ja nyt saivat vielä kätevästi vettä myllyynsä.
Jehovilla on ainakin ennen ollut joku määrätty aika miten monta tuntia heidän pitää kierrellä ihmisiä käännyttämässä.
Minä sain männäviikolla henk.koht. kirjeen joltain jehovalta, aattelimme vain että olipa hyvä ettei tullut kelloa pimputtelemaan tällaisina aikoina.
Yritti hehkuttaa että miten surua voisi käsitellä uskon kautta, meinasi varmaan että kun nykyään moni vanhus menehtyy viruksiin ym. että jospa me tunnemme jonkun joka on kuollut ja olemme nyt niin murheissamme että voimme vaikka liittyä jehoviin... joo, sitähän tässä just tarvitaan eiks jeh.
Pesään meni sytykkeeksi.
Jehovan todistajat eivät kiertele ovilla korona-aikana lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ravaa uudet mormonit vähintään kerran kuussa. Jenkeistä tuotuja, on opetettu suomea heille. Eivät usko ettei tänne oo asiaa, ei sitten niin millään. Sit jehovat on toinen riesa jotka ei usko ettei ole tervetulleita. Voiskohan noista tehdä jonkun kotirauhanhäirintäilmoituksen kun oon kymmeniä kertoja kieltänyt tulemasta?
Satun tietämään ettei J- todistajat ole ainakaan vuoteen tavoitelleet ihmisiä kotonaan, joten rauhoituhan nyt siellä. Eikä tuo toinenkaan kommenttisi voi pitää paikkaansa, joten.....?
Lestadiolaiset eivät käännytä epäuskoisia.
Kyllä Suomessa mormoneja on ja olen minäkin heitä ovella kohdannut. Todella harvoin kyllä, kerran muistaakseni.
Mormoneilla on ne salaiset kalsarit, joilla on erityinen merkityksensä.
Jehovantodistajat ovat epäjohdonmukaista porukkaa.
Heillä on kyllä uskonnonvapauteen perustuva oikeus tehdä käännytystyötä ihmisten ovilla. Mutta jos joku jehovantodistaja päättääkin jäädä pois porukasta, niin tällaista rangaistaan julmalla karttamisrangaistuksella, eikä edes oma perhe saa pitää yhteyttä tällaiseen irtautujaan. Missäs se uskonnonvapaus silloin on??!!
Asun Oulussa, Suomen lestadiolaisimmassa kaupungissa , ja tiedän varmasti, etteivät lestadiolaiset tee käännytystyötä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun tulivat ovelle niin kietaisin ylleni sellaisen mustan hupullisen aamutakin (huppu päähän toki), otin käteeni mustakantisen kirjan, avasin oven ja kysäisin haluaisivatko he kuulla sanasen tai pari pimeästä lordistani. Ei ole käyneet sen jälkeen.
Ihan parasta 😂😂😂