Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalo, tv, musiikki ja äänieristys. Mitä tässä pitäisi oikeen tehdä?

Vierailija
22.03.2020 |

Voiko saada häädön jos tv:tä ja musiikkia kuuntelee max 2h päiväsaikaan ja se kuuluu huonon äänieristyksen takia häiritsevästi naapurin puolelle? kuulokkeita en voi käyttää tinnityksen takia ja kyse ei oo siis siitä että huudattaisin vaan täällä kuuluu naapurin k#usen lorinakin joten tottakai tv ja musiikki myös kuuluu! Ahdistaa kun en ole tehnyt mitään väärää, vaan kerrostalossa normaalista elämästä tehdään häiritsevää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuisin mieluummin sun naapurina kuin entisen naapurini, joka tykkäsi soittaa Haddawayn What is love-kappaletta sekä Coco Jambo-biisiä aamukolmelta yöllä. Aina nämä samat kaksi renkutusta. 

Itsekkin kun kuuntelen musiikkia niin soi yleensä samat kappaleet kun jotkut biisit on mulle ns. voimabiisejä eli saan henkisesti niistä voimaa. Mutta mitään bileitä en järjestä, enkä soita  todellakaan musiikkia aamuyöllä :)

Voimabiiisejä sinulle, mutta ei välttämättä naapurillesi. Ole hyvä ja kuuntele kuulokkeilla, hörlur pä svenska. 

Sinä et taida ollenkaan välittää siitä jos tinnitukseni pahenee, viis mun hyvinvoinnista, kunhan sä saat rauhan 24/7?

Tinnitus ei ole mikään syy saada kuunnella musiikkia äänieristämättömässä kerrostalossa suurella volyymilla. 

Minkä takia haluat kääntää tämän asian mun niskaan ja rupeat väärentelemään kirjoituksiani kun sanoin että olen kuunnellut normaalin puheen volyymilla, eihän se silloin ole mikään suuri volyymi!? Ihan tahallasi teet tuota, että yrität vääntää ja kääntää minusta musiikin huudattajan/bilettäjän vaikka en ole semmoista tehnyt! Sinä olet varmaan myös näitä ihmisiä jotka sanoo että kerrostalossa tulee elää normaalia hiljaisemmin huonon äänieristyksen takia?

Vierailija
22/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuisin mieluummin sun naapurina kuin entisen naapurini, joka tykkäsi soittaa Haddawayn What is love-kappaletta sekä Coco Jambo-biisiä aamukolmelta yöllä. Aina nämä samat kaksi renkutusta. 

Itsekkin kun kuuntelen musiikkia niin soi yleensä samat kappaleet kun jotkut biisit on mulle ns. voimabiisejä eli saan henkisesti niistä voimaa. Mutta mitään bileitä en järjestä, enkä soita todellakaan musiikkia aamuyöllä :)

Voimabiiisejä sinulle, mutta ei välttämättä naapurillesi. Ole hyvä ja kuuntele kuulokkeilla, hörlur pä svenska. 

Sinä et taida ollenkaan välittää siitä jos tinnitukseni pahenee, viis mun hyvinvoinnista, kunhan sä saat rauhan 24/7?

Jos säkään et välitä muiden rentoutumisesta ja rauhasta, niin miksi muiden pitäisi sun tinnitUksesta välittää. P.s. mulla myös tinnitusta, joten tiedän asiasta paljonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin kun kuuntelen musiikkia niin soi yleensä samat kappaleet kun jotkut biisit on mulle ns. voimabiisejä eli saan henkisesti niistä voimaa. Mutta mitään bileitä en järjestä, enkä soita  todellakaan musiikkia aamuyöllä :)

Tinnitus ei ole mikään syy saada kuunnella musiikkia äänieristämättömässä kerrostalossa suurella volyymilla. 

Minkä takia haluat kääntää tämän asian mun niskaan ja rupeat väärentelemään kirjoituksiani kun sanoin että olen kuunnellut normaalin puheen volyymilla, eihän se silloin ole mikään suuri volyymi!? Ihan tahallasi teet tuota, että yrität vääntää ja kääntää minusta musiikin huudattajan/bilettäjän vaikka en ole semmoista tehnyt! Sinä olet varmaan myös näitä ihmisiä jotka sanoo että kerrostalossa tulee elää normaalia hiljaisemmin huonon äänieristyksen takia?

Sanooko sulle termi nukkumalähiö mitään? 

Vierailija
24/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa kerrostaloasukit ja miksei muutkin kunnon kuulokkeet niin voitte nauttia musiikista muita häiritsemättä. Muutamalla satasella saa sellaista äänenlaatua jota ei edes tuhansien panostuksella saa tavallisista kaiuttimista.

Aivan! Joissain kuulokkeissa on niin mahtava äänentoisto, että tuttukin biisi kuulostaa aivan uudelta. ;) 

Itse käsitän tämän kuuloke asian myös niin että jokaisella tulee olla kotonaan vapaus valita haluaako kuunnella musiikkia ja tv kuulokkeilla vai ei. Koen että kuulokkeet soveltuu ennemmin lenkille tai matkalle jos on silloin pakko kuunnella musiikkia tms, mutta ei kotonaan tarvitse tönöttää kuulokkeet päässä. Kuulokkeet päässä on myös vaikea tanssia ja entäs miten perheellinen toimii jos kaikki haluaa katsoa leffaa, saatko iskettyä telkkariin kiinni 4 kuulokkeet?

Vierailija
25/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa kerrostaloasukit ja miksei muutkin kunnon kuulokkeet niin voitte nauttia musiikista muita häiritsemättä. Muutamalla satasella saa sellaista äänenlaatua jota ei edes tuhansien panostuksella saa tavallisista kaiuttimista.

Aivan! Joissain kuulokkeissa on niin mahtava äänentoisto, että tuttukin biisi kuulostaa aivan uudelta. ;) 

Itse käsitän tämän kuuloke asian myös niin että jokaisella tulee olla kotonaan vapaus valita haluaako kuunnella musiikkia ja tv kuulokkeilla vai ei. Koen että kuulokkeet soveltuu ennemmin lenkille tai matkalle jos on silloin pakko kuunnella musiikkia tms, mutta ei kotonaan tarvitse tönöttää kuulokkeet päässä. Kuulokkeet päässä on myös vaikea tanssia ja entäs miten perheellinen toimii jos kaikki haluaa katsoa leffaa, saatko iskettyä telkkariin kiinni 4 kuulokkeet?

Hassu, olet kai kuullut langattomista kuulokkeista. :) 

Vierailija
26/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä tapaus palstailemassa. Monesko aloituksesi aiheesta? Tunge ne nappikuulokkeet korviin, anna tinnittää ja jätä naapurisi rauhaan.

Sulla ei taida olla käsitystäkään siitä miten helvettiä on elää tinnityksen kanssa. Naapurien olen antanut olla rauhassa, olen elänyt vain tavallista elämää ja hyvin vaikeaa tajuta miten tavallinen elämä voi häiritä niin paljon! Pitäisikö tavallinen elämä sitten lopettaa, tekeekö sekään ihmiselle hyvää?

Olet varmaan aikanaan kovalla kuunnellut kun on alkanut tinnittää? Laita volyymit pienemmälle, ketuttaa nämä musan huudattajat.

Vierailija
27/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin kun kuuntelen musiikkia niin soi yleensä samat kappaleet kun jotkut biisit on mulle ns. voimabiisejä eli saan henkisesti niistä voimaa. Mutta mitään bileitä en järjestä, enkä soita todellakaan musiikkia aamuyöllä :)

Jos säkään et välitä muiden rentoutumisesta ja rauhasta, niin miksi muiden pitäisi sun tinnitUksesta välittää. P.s. mulla myös tinnitusta, joten tiedän asiasta paljonkin.

Kyllähän minä välitän kun telkkaria katson päivässä ainoastaan 2 tuntia, musiikkia kuuntelen ainoastaan 2 kertaa kuussa ja hiljaisuusaikaan olen aina hiljaa. Enkä ikinä kuuntele musiikkia tai tv:tä aamulla ennen klo 9 vaikka saisi. Joten miksi mielestäsi tämä ei ole tarpeeksi välittämistä!?

Vierailija
28/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä tapaus palstailemassa. Monesko aloituksesi aiheesta? Tunge ne nappikuulokkeet korviin, anna tinnittää ja jätä naapurisi rauhaan.

Sulla ei taida olla käsitystäkään siitä miten helvettiä on elää tinnityksen kanssa. Naapurien olen antanut olla rauhassa, olen elänyt vain tavallista elämää ja hyvin vaikeaa tajuta miten tavallinen elämä voi häiritä niin paljon! Pitäisikö tavallinen elämä sitten lopettaa, tekeekö sekään ihmiselle hyvää?

Olet varmaan aikanaan kovalla kuunnellut kun on alkanut tinnittää? Laita volyymit pienemmälle, ketuttaa nämä musan huudattajat.

Tinnituksen puhkeamiseen voi olla muitakin syitä kuin että olisi itse kuulonsa pilannut musiikkia huudattamalla! Minä sain meluvamman töissä ja sen takia kokoaikainen tinnitus ollut jo vuosia stna.

Vierailija
29/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketuttaa erityisesti te, jotka ette osaa olla suvaitsevia ja ajatella että se on ihan ookoo jos ihminen katsoo välillä tv tai kuuntelee musiikkia. Ja sitten jos ne kuuluu naapuriin väännätte ja käännätte kierosti asian musiikin huudattamiseksi, vaikka se olisi tehty normaalin puheen voimakkuudella ja k#usen lorotuskin kuuluu naapurista, niin etkö nää tässä mitään ristiriitaa!? Eikö asia vois olla ihan niin että naapuri kuuntelee tv:tä ja musiikkia normaalin puheen voimakkuudella, mutta se kuuluu huonon äänieristyksen takia naapuriin, että ei ole pakko olla kyse huudattamisesta?

Ja miksi on niin vaikeaa suvaita eri musiikkimakuja?

Vierailija
30/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei, mutta naapurisovun vuoksi voit tehdä paljon itsekin eli laita ikkunoihin ja patterien luokse raskaita verhoja, paljon teksteelejä -tyynyjä, peittoja, ryijyjä, paksuja mattoja, tiivisteet oviin jne.

Jos omistusasunto, kattoon ja seiniin akustiikkalevyjä jne.

Vierailija
31/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se on yleinen ammattitauti.

Vierailija
32/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ketuttaa erityisesti te, jotka ette osaa olla suvaitsevia ja ajatella että se on ihan ookoo jos ihminen katsoo välillä tv tai kuuntelee musiikkia. Ja sitten jos ne kuuluu naapuriin väännätte ja käännätte kierosti asian musiikin huudattamiseksi, vaikka se olisi tehty normaalin puheen voimakkuudella ja k#usen lorotuskin kuuluu naapurista, niin etkö nää tässä mitään ristiriitaa!? Eikö asia vois olla ihan niin että naapuri kuuntelee tv:tä ja musiikkia normaalin puheen voimakkuudella, mutta se kuuluu huonon äänieristyksen takia naapuriin, että ei ole pakko olla kyse huudattamisesta?

Kuppuuta piäs. 

Vierailija
33/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ei, mutta naapurisovun vuoksi voit tehdä paljon itsekin eli laita ikkunoihin ja patterien luokse raskaita verhoja, paljon teksteelejä -tyynyjä, peittoja, ryijyjä, paksuja mattoja, tiivisteet oviin jne.

Jos omistusasunto, kattoon ja seiniin akustiikkalevyjä jne.

Juu näin olen lukenut kerrostalon säännöistäkin että musiikkia ja tv:tä saa kuunnella päivittäin, mutta ne ei saa olla montaa tuntia päällä ja hiljaisuusaikaan 22-7 tv ja musiikki laitetaan hiljemmalle. Sen takia ne ei kai saa olla montaa tuntia päällä koska lähes kaikissa kerrostaloissa on huono äänieristys ja aina kuuluu jonkin verran naapuriin. Eli vaikka kerrostalon säännöissä ei velvoiteta aina käyttämään kuulokkeita (miksiköhän, menisköhän henkisen väkivallan puolelle, ihmisellä kuitenkin yksilöoikeus valita miten kodissaan toimii?) ja säännöt sallii sen että tv:tä ja musiikkia saa kuunnella niin hittoako silti jotkut on kitisemässä!

Sitä varten kai ne säännöt on olemassa että erotellaan mikä on oikein ja mikä väärin.

Verhot mulla on, muutama tyyny, peitto, paksu matto. En ole huomannut että näillä ois kuitenkaan äänieristyksen kanssa suurta merkitystä. Naapurisovun ei pitäisi minun takia mennä kun teen aivan normaaleja asioita ja olen kohtuullisesti ottanut huomioon myös naapurit, mutta silti tuo yks hakkaa seinään kun kuuntelen päivällä tv:tä tai musiikkia, mokoma k#sipää p#skiainen, että ihan ite on kehittänyt tänne vihan ilmapiirin! Kyllähän mä tajuan ettei se kiva oo kun tv ja musiikki kuuluu naapuriin, kyllä mäkin eläisin mielummin ilman naapurin k#sen lorotusta, wc-pöntön veto, pesukone, suihku, aivastus ja seksiääniä mutta en ala silti kiusaamaan ja tuottamaan muille ahdistusta vaan suhtaudun asiaan suvaitsevaisesti että tälläistä tämä elämä nyt vaan on huonosti äänieristetyssä kerrostalossa, normaali elämä tulee silti jokaiselle sallia koska jos emme salli niin voimme henkisesti vielä huonommin!

Vierailija
34/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuppuuta piäs. 

Mietippä mitä tuo kommentti kertoo itestäs, kun et osannut vastata kysymyksiin ja perustella asiaa. Sun perustelu varmaan olisi tälläinen " mua nyt vaan v#tuttaa se sun musiikin soittos ja tv:n kahtominen, että mä haluan pelkkää hiljaisuutta ja sen takia sä laitat laittees hiljemmalle tai kuulokkeet päähän tai et kuuntele ollenkaan koska täällä tanssitaan meidän pillin mukaan jotka ei halua kuulla pihaustakaan naapurista. Ei mua kiinnosta mikä on kohtuullista ja mikä ei, eikä kerrostalossa päde elämän normit, että täällä eletään hiipimällä ja varpaillaan ja jos sulla sekoaa pää sen takia niin se on voivoi. "

Vierailija
35/35 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamalla kympilläkin saa jo ihan kohtuulliset, ja aina paremmat äänet noistakin kuin jostain läppärin diskanttisaundeista.