Kerrostalo, tv, musiikki ja äänieristys. Mitä tässä pitäisi oikeen tehdä?
Voiko saada häädön jos tv:tä ja musiikkia kuuntelee max 2h päiväsaikaan ja se kuuluu huonon äänieristyksen takia häiritsevästi naapurin puolelle? kuulokkeita en voi käyttää tinnityksen takia ja kyse ei oo siis siitä että huudattaisin vaan täällä kuuluu naapurin k#usen lorinakin joten tottakai tv ja musiikki myös kuuluu! Ahdistaa kun en ole tehnyt mitään väärää, vaan kerrostalossa normaalista elämästä tehdään häiritsevää.
Kommentit (35)
Minusta on tullut tämän ahdistuneisuuden seurauksena sellainen että olen alkanut varomaan jokaista liikettäni ja siitä lähtevää ääntä, en uskalla kotonani myöskään enää aivastaa tai yskiä koska nekin kuuluu naapurin puolelta samanlaiselta kuin tapahtuisi omassa asunnossani... pelkään että mitä tämä ahdistuneisuus pidemmän päälle aiheuttaa terveydelleni! Eikö kodin pitäisi olla se paikka jossa pystyy olemaan vapautuneesti? Ei kai mikään koti kuulu olla sellainen paikka jossa joutuu elämään hiipimällä? Muuta melua minusta ei lähde, korkeintaan ainoastaan tämä että katson päivittäin tv:tä, musiikkia kuuntelen sillon tällöin ja otan pitkiä suihkuja mutta suihkussakaan en käy hiljaisuusaikaan.
Ja sen voin vielä lisätä, että minä en ole täällä tätä huonoa energiaa laittanut liikkeelle! Itse kestän monenlaisia ääniä ja kerran kun naapuri kuunteli musiikkia niin kyllähän se kuulosti tosi ärsyttävälle asuntoni puolelle mutta keskityin tekemään omia juttujani niin en nii paljon välittänyt siitä ja ajattelen että kaikilla on välillä oikeus rentoutua tv:n ja musiikin parissa... Kerrostaloon kun on muuttanut niin joutuu kestämään muiden elämisestä lähteviä ääniä ellei äänieristys ole kunnossa... En tajua myöskään sitä miksi jotkut on silleen että musiikki ja tv ei kuulu normaaleihin elämisen ääniin kun väitän että kuitenkin suurin osa suomalaisista katsoo tv ja kuuntelee musiikkia elleivät kuulu johonkin lahkoon? että ei se tv:n katsominen ja musiikin kuuntelu mielestäni hirmu epänormaaliakaan toimintaa ole.
Taas tämä tapaus palstailemassa. Monesko aloituksesi aiheesta? Tunge ne nappikuulokkeet korviin, anna tinnittää ja jätä naapurisi rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä tapaus palstailemassa. Monesko aloituksesi aiheesta? Tunge ne nappikuulokkeet korviin, anna tinnittää ja jätä naapurisi rauhaan.
Sulla ei taida olla käsitystäkään siitä miten helvettiä on elää tinnityksen kanssa. Naapurien olen antanut olla rauhassa, olen elänyt vain tavallista elämää ja hyvin vaikeaa tajuta miten tavallinen elämä voi häiritä niin paljon! Pitäisikö tavallinen elämä sitten lopettaa, tekeekö sekään ihmiselle hyvää?
Taidan kyllä tehdä niin että jatkan normaalisti elämää. Tänään olen testannut pystyisinkö vielä hiljaisemmalla kuuntelemaan tv:tä niin ei se ole mistään kotoisin että ei kuule kunnolla mitä tv:ssä sanotaan. Jos minut häädetään pelkästään tv:n ja satunnaisen musiikin soiton takia kun ei ole laitteet useampaa tuntia päivässä päällä ja huonon äänieristyksen takia kuuluu naapuriin vaikka ei huudattaisi niin kyseessä on oikeusmurha.
Kohtuutonta olisi leimata minut häiriköksi sen takia kun en ole mikään jokaviikkoinen bilettäjä tai tappelija ja hiljaisuusaikaan kotonani on aina hiljaista!
Fiksusti elän.
Asuisin mieluummin sun naapurina kuin entisen naapurini, joka tykkäsi soittaa Haddawayn What is love-kappaletta sekä Coco Jambo-biisiä aamukolmelta yöllä. Aina nämä samat kaksi renkutusta.
Itsellänikin on tinnitus ja kuulokkeita voi todellakin käyttää kunhan volumetason pitää aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin on tinnitus ja kuulokkeita voi todellakin käyttää kunhan volumetason pitää aisoissa.
Se että jos kuulokkeet ei pahenna sun tinnitusta, ei tarkoita sitä etteikö toisilla voisi pahentaa! Volyymitason olen nyttenkin pitänyt kohtuullisena ja sen etten kuuntele tv:tä/musiikkia kuin vaan max 2h päivässä ja en koskaan hiljaisuusaikaan. Niin miten paljon minun pitäisi vielä venyä? ja mua väitetään muka itsekkääksi etten ota huomioon muita, pyh!
Bassot vähemmälle niin ei pitäisi haitata ellei huudata kovempaa. Bassot ne yleensä tunkee muiden koteihin rakenteiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Asuisin mieluummin sun naapurina kuin entisen naapurini, joka tykkäsi soittaa Haddawayn What is love-kappaletta sekä Coco Jambo-biisiä aamukolmelta yöllä. Aina nämä samat kaksi renkutusta.
Itsekkin kun kuuntelen musiikkia niin soi yleensä samat kappaleet kun jotkut biisit on mulle ns. voimabiisejä eli saan henkisesti niistä voimaa. Mutta mitään bileitä en järjestä, enkä soita todellakaan musiikkia aamuyöllä :)
Vierailija kirjoitti:
Bassot vähemmälle niin ei pitäisi haitata ellei huudata kovempaa. Bassot ne yleensä tunkee muiden koteihin rakenteiden kautta.
Bassoja mulla ei ole kun kuuntelen musiikkini ja tv-ohjelmat läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin kun kuuntelen musiikkia niin soi yleensä samat kappaleet kun jotkut biisit on mulle ns. voimabiisejä eli saan henkisesti niistä voimaa. Mutta mitään bileitä en järjestä, enkä soita todellakaan musiikkia aamuyöllä :)
Voimabiiisejä sinulle, mutta ei välttämättä naapurillesi. Ole hyvä ja kuuntele kuulokkeilla, hörlur pä svenska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimabiiisejä sinulle, mutta ei välttämättä naapurillesi. Ole hyvä ja kuuntele kuulokkeilla, hörlur pä svenska.
Sinä et taida ollenkaan välittää siitä jos tinnitukseni pahenee, viis mun hyvinvoinnista, kunhan sä saat rauhan 24/7?
Hankkikaa kerrostaloasukit ja miksei muutkin kunnon kuulokkeet niin voitte nauttia musiikista muita häiritsemättä. Muutamalla satasella saa sellaista äänenlaatua jota ei edes tuhansien panostuksella saa tavallisista kaiuttimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida ollenkaan välittää siitä jos tinnitukseni pahenee, viis mun hyvinvoinnista, kunhan sä saat rauhan 24/7?
Tinnitus ei ole mikään syy saada kuunnella musiikkia äänieristämättömässä kerrostalossa suurella volyymilla.
Sekö siinä naapurin musiikin soitossa niin kohtuuttomasti ärsyttää kun ne biisit ei ole omaan makuun? Miksi et voi muuttaa asennettasi sellaiseksi, että hienoa kun maailmassa on eri musiikkimakuja ja jos naapuri kuuntelee tänään omanlaistaan musiikkia niin sinä saat kuunnella toisena päivänä sitä mistä itse tykkäät? Eikö rentous tarjoa myös sulle itsellesi enemmän vapauksia? Eikö olisi kivempaa asua sellaisessa taloyhtiössä jossa ei tarvitse pelätä jokaista ääntään minkä tekee ja ei tarvitse pelätä myöskään että joku helposti valittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa kerrostaloasukit ja miksei muutkin kunnon kuulokkeet niin voitte nauttia musiikista muita häiritsemättä. Muutamalla satasella saa sellaista äänenlaatua jota ei edes tuhansien panostuksella saa tavallisista kaiuttimista.
Aivan! Joissain kuulokkeissa on niin mahtava äänentoisto, että tuttukin biisi kuulostaa aivan uudelta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Meillä kuuluu omakotitaloon viereisestä omakotitalosta bassonjumputus.
Ei kai, jos selität isännöitsijälle tilanteen, annat kellonajat ja volumen voimakkuuden. Voihan tuo käydä itse kuuntelemassa meneekö normaalin elämisenäänten piikkiin.
Itsellä häiriintynyt mummeli naapurissa, joka kyttää kaikkien muitten ääniä ja vetää ihmeelisiä kohtauksia niistä (normaaleista äänistä) Itsellään on omat omituiset metelöintinsä ja uskokaa pois; siitä mummelistä lähtee ääntä kun se oikein keuhkojensa voimalla laulelee. En ole ikinä ennen omannut yhtä häiritsevän metelöivää naapuria, mutta hän ei usko että hänestä lähtee ääntä, vaan kaikista muista kuulemma lähtee. Ei voi katsoa telkkaa hiljaisimmallakaan tai puhua puhelimessa normaalilla äänellä päivällä ilman että tämä huruakka sekoaa.