Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö edelleen koko perheenä kaupassa vai käykö vain joku teidän perheestä kaupassa?

Vierailija
22.03.2020 |

Meillä käydään vielä isommat ostokset tekemässä yhdessä isommassa kaupassa, mutta pienemmät ostokset kipittää joku meidän perheestä hakemassa lähikaupasta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rappuun oli tullut ilmoitus jos joku haluaa apteekit ja kaupat hoitaa eikä kykene itse, niin voin hoitaa ja laita rohkeasti viestiä. Meillä soi ovikello, niin siinä oli noin 25v nainen ja ojensi kauppakassin. Mies oli krapulassa pistänyt tämän hakemaan olutta, kun on lomalla. Olin suu auki siinä ovella ja mies tuli kiittämään. Olin voi vtttuuuuuuuu ja mies antoi 20e hakupalkkaa ja sanoi, että mukavaa kun naapurit välittää.

😂

Mistä tuommoisia ihanuuksia, siis miehiä, löytää?

Vierailija
22/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn vanhimman teinin kanssa. Ei mitään järkeä viedä yhtään enempää porukkaa kauppaan kuin on tarvis, kävisin muuten yksin, mutta kertaviikkoiset ostokset on niin isot, että nopeammin ja helpommin reissusta selviää kahteen pekkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerroksessa asuu n.60v ja 90v naiset vierekkäin. Tämä 60v oli esiintynyt tekstiviestinä 90veenä ja pyytänyt opiskelijapoikaa hakemaan hänelle 4viinitonikkaa alkosta. Pojalla oli siis heippalappu ilmotustaululla että auttaa tarvittaessa. Nainen oli jättänyt rahan mummon oven eteen ja poika tonikat mistä nainen oli ne äkkiä napanut kämppänsä kun luuli ettei kukaan nää. Poika luulee varmasti vieläkin että juoksi mummon asioilla eikä mummoakaan ole näkynyt joten tuskin hänkään tietää mitään tapauksesta. Naisen selitys oli että häntä niin hävettää käydä alkossa:D

No eihän tuossa vahinkoa tapahtunut.

On se kumma että ei 60-vuotiaana kehtaa ostaa viiniä. Vähän voitaisiin siinä suhteessa yhteiskuntana löysätä vannetta.

Vierailija
24/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi aikuinenkin käy yksin ja käyttää suojamaskia.

Vierailija
25/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikaisemminkin käynyt joko yksin tai jommankumman lapsen kanssa kaupassa. Lapset ovat teinejä ja isojen ostosten kanssa avuksi, lisäksi osaavat paremmin itse valita omat välipalansa ja aamiaistarpeensa. En ole koskaan ymmärtänyt koko perheen ruokakauppareissuja ja pieniä lapsiakin vein vain pakkoraossa kauppaan. Toki tilanteita on erilaisia, mutta välillä miettii kun isä ja äiti plus kolme pikkulasta on kaupassa, että miksi sinne on kaikken tultava.

Vierailija
26/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe kauppaan? En paljon älyttömämpää keski!

Vierailija
27/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin käyn, hyvin hiljaiseen aikaan.

Menen kävellen ( asun kaupungin keskustassa) ja olen mahdollisimman vähän aikaa paikalla eli pikaisesti hoidan ostokset. Maksan itsepalvelukassalla ja käytän käsidesiä maksamisen jälkeen.

Pääkaupunkiseudun Lidlissä oli niin hyvä palvelu, että desinfioivat näytöt yms aina jokaisen asiakkaan jälkeen.

Vierailija
28/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä käyn ruokakaupassa kuten ennenkin töistä tullessani. Puolisoni tekee nyt etätöitä kotona ja riskiryhmään kuuluvana välttelee ihmisjoukkoja. 

Vierailija
29/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy. Menee huomenna yöllä kuulemma, eli pysykää poissa Prismasta silloin tai hän ei uskalla ostaa mitään, kuten viimeksi kävi. Pelkää viruksia kuin ruttoa.

Vierailija
30/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään Prisman verkkokauppaa ja sen noutopalvelua. Yhden kerran nyt haettu ostokset, silloin oltiin koko perheellä liikkeellä, mutta minä ja teini käytiin hakemassa ostokset. Toimitusaika on pitkä täälläkin, mutta kun ennakoi siten, että tekee tilauksen samana päivänä kun hakee edellisen, niin pärjäilee kyllä. Viimeksi tilasin perjantai-iltana ja saatiin keräily keskivikolle. 

Vierailija
31/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yksin ja toivoisin, että muutkin kävisivät. Pariskunnat ym. ryhmät puhuvat keskenään ja silloin virukset lentelevät ympäristöön.

Vierailija
32/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään yhdessä kaupassa kerran viikossa niin kuin aina ennenkin kun kummallakaan ei ole mitään oireita. Sitten pitää miettiä sitä prisman kauppakassipalvelua ovelle jos jompikumpi sairastuu. Kuljetus ja keräily maksaa 17 euroa täällä taajama-alueella. Puolisokin on altistunut jos toiselle tulee oireita ja toinen voi olla oireeton kantaja. Meidän ei tarvitse riskeerata muita ihmisiä niin että on varaa tilata tavarat oven taakse. 

Oman arviomme mukaan olemme perusterveitä, muuten kuin ikävaivat ja kulumat vaivaavat mutta eihän sitä kukaan sisuksiinsa näe mikä heikko lenkki siellä voi pettää tai aikapommi voi olla kytemässä mihinkä sitten joku ärhäkkä viirus tekee lopullisen tuhonsa. Siitä johtuen kannattaa olla järkevä suojaten itseään ja muita tältä arvaamattomalta uhalta. 

Olen ollut sairaalassa töissä sairaala-apulaisena jotenka sellainen luontainen suojautuminen yksinkertaisilla neuvoilla on jäänyt tavaksi. Koulutuksessa olin ainoa joka putsasi näppäimistön ja hiiren ensimmäisenä tietokoneluokassa ja muut katselivat ihmetellen. Ostin niintä kosteita pyyhkeitä mutta olisi pitänyt ostaa suihkutettavaa desinfiointiainetta joka tehoaa viiruksiin. Kukaan muu ei tehnyt sitä. Bussissa ei saisi kulkea ilman hanskoja tai sitten kun poistuu pitäisi heti pestä kädet ja harva niin tekee mitä olen katsellut. Likaisilla käsillä vain kosketellaan nenän seutua ihan kuin kotonaankin on totuttu. Ihmisillä ei mene vain kaaliin muuttaa tapojaan ollenkaan. 

Vierailija
33/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi käy, ostaa sen mitä lapussa lukee, ei sen vaikeampaa. 

Vierailija
34/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme kotiinkuljetuspalveluja joita käytetty jo aiemminkin. Eli kukaan ei käy kaupassa

Vierailija
35/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy kaupassa tai hakemassa noutotilauksen. Itse en vauvan kanssa turhaan ihmisten ilmoille mene.

Vierailija
36/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla käyty koko perheen voimin ennenkään muuten kuin silloin, jos ollaa kaikki jo valmiiksi liikenteessä ja samalla pitää käydä. Nyt käyn vain minä, toistaiseksi vielä pari kertaa viikossa. Minä siksi, että teen yleensä ruuat joten osaan ostaa kaiken tarvittavan kerralla. Miehellä on yleensä tapana unohdella listasta huolimatta jotain tärkeää ja tehdä turhia heräteostoksia, nyt sellaiseen ei ole varaa.

Vierailija
37/37 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso käy. Itse en hoitoalalla työskentelevänä uskalla poistua kotoa omaa pihaa pidemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi