Pitäisikö tupakka kieltää poikkeuslain aikana?
tupakoitsijoiden tiedetään kuuluvan riskiryhmään. Pitäisikö tupakointi ja tupakkatuotteiden myynti kieltää poikkeuslain aikana yhteisen hyvän nimissä? Tupakoijathan tavallaan riskeeraavat myös muiden henkiä joutuessaan teho-osastolle, viedessään sieltä paikkoja.
Kommentit (25)
Kieltolakien kannattajat ratsastavat nyt koronan harjalla, pitäisi päästä kieltämään sitä sun tätä. Mites aloittaja, löytyykö ylipainoa? Onko yleiskunto hyvä, vai onko päässyt rapistumaan? Elintavat muutenkin huippuluokkaa? Jos ei, niin ei kannattaisi keulia.
Vierailija kirjoitti:
Kieltolakien kannattajat ratsastavat nyt koronan harjalla, pitäisi päästä kieltämään sitä sun tätä. Mites aloittaja, löytyykö ylipainoa? Onko yleiskunto hyvä, vai onko päässyt rapistumaan? Elintavat muutenkin huippuluokkaa? Jos ei, niin ei kannattaisi keulia.
On hyvät elintavat ja ei ole ylipainoa, kiitos kysymästä. Tupakointi ei mielestäni ole verrattavissa ylipainoon eikä sairauksiin, kuten astmaan. Tupakointi on yksittäinen päihteenkäyttötapa, joka altistaa myös sen tupakoijan suurille riskeille. Eikö nyt olisi sopiva aika lopettaa tupakointi?
No, ei pitäisi.
Jos kielletään, lähdetään hakemaan tupakat muualta. Ja sitähän nyt pitäisi ensisijaisesti välttää, matkustamista nimittäin.
Onko se parempi vaihtoehto että tupakoitsijat äksyilevät vieroitusoireissaan tai hakevat terveydenhuollosta apua viekkareihin? Yleensä opastetaan että tupakointi kannattaa lopettaa kun elämässä ei ole mitään muuta stressiä.
Tiesitkö että keuhkojen puhdistumisen myötä se räkätauti vasta alkaakin kun limat lähtee irtoamaan?
Joo kansallinen hätätila, lopetetaan kaikilta kaikki ja protestointi on taattu.
Se on täysin verrattavissa itseään hengiltä syömiseen tai juomiseen, nekin on yleensä ihan itseaiheutettuja ja niihin on mahdollista saada apua. Mä en puutu muiden syömisiin, juomisiin tai polttamisiin enkä puhaltele savuja kenenkään naamalle, anna mun olla rauhassa.
Ihme kun kaikkien pitää nyt päteä ja tietää mikä on muka parhaaksi kaikille muillekin.
Ja ootko tosissas sitä mieltä että valtion on juuri nyt hyvä menettää verorahat tupakasta ja alkoholista?
Tupakoinnin lopettaminen tänään ei taida poistaa 20 vuotta poltellutta riskiryhmästä.
Makeiset ja tupakat pois kioskeista.
Mitäpä muuta pitäisi kieltää. Hajuvesien käyttö. Hieltä haiseminen. Eläminen. Lääkkeiden käyttö. Turha kaupassakäynti. Kahvin juominen. Autoilu. Musiikin kuuntelu. Lasten tekeminen. Piereminen. Kyllä ihan riittävästi on murheita, että jos se tupakka jonkun päätä hieman nollaa, niin antaa palaa.
Eli ajatteleeko ap niin, että ihmisiä pitäisi nyt laittaa eri ryhmiin. Tupakoitsijat olisivat ryhmässä jota ei auteta. Vanhukset omassa ryhmässään. No entäs ne itsekkäät jotka ei säännöistä piittaa. Tai ne, jotka omasta melestään katsoo oikeudekseen osoitella ihmisiä sormella. Voi luoja ota minut pois täältä . t. Inkeri
Voitais ainakin aloittaa siitä ettei ainakaan auteta verorahoilla kuntosali yrittäjiä eikä muitakaan urheilu porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvät elintavat ja ei ole ylipainoa, kiitos kysymästä. Tupakointi ei mielestäni ole verrattavissa ylipainoon eikä sairauksiin, kuten astmaan. Tupakointi on yksittäinen päihteenkäyttötapa, joka altistaa myös sen tupakoijan suurille riskeille. Eikö nyt olisi sopiva aika lopettaa tupakointi?
Eikö ylipaino ja huonot elintavat sitten altista suurille riskeille? Tuki- ja liikuntaelinsairauksille? Sydän- ja verisuonitaudeille? 2. tyypin diabetekselle?
Jos sais nuuskan tilalle niin joo, tai no ehkä saisin vihdoin lopetettua tuon myrkyn imemisen.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnin lopettaminen tänään ei taida poistaa 20 vuotta poltellutta riskiryhmästä.
Tupakoitsijat voidaan laittaa sinne hoitojonon loppupäähän johtuen itse aiheutetusta riskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat voidaan laittaa sinne hoitojonon loppupäähän johtuen itse aiheutetusta riskistä.
Samoin ihmisten lokeroijat. Et ole sen arvokkaampi.
Ei todellakaan pitäisi. Kyllä nyt jos voi sanoa olis kaikkein vaikeinta päästä tupakasta. Stressiä ja kotona ollaan paljon ja ylimääräistä aikaa liikaakin. Se on ihme kun aina tulee joku millä halutaan köydä tupakoivia .Minusta tosi raukkamaista . Moni tupakoitsija tarvis tukea lopettamiseen ei haukkumista .
Vierailija kirjoitti:
No, ei pitäisi.
Jos kielletään, lähdetään hakemaan tupakat muualta. Ja sitähän nyt pitäisi ensisijaisesti välttää, matkustamista nimittäin.
Jos kielletään niin ei sitä saa mistään muualta.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pitäisi. Kyllä nyt jos voi sanoa olis kaikkein vaikeinta päästä tupakasta. Stressiä ja kotona ollaan paljon ja ylimääräistä aikaa liikaakin. Se on ihme kun aina tulee joku millä halutaan köydä tupakoivia .Minusta tosi raukkamaista . Moni tupakoitsija tarvis tukea lopettamiseen ei haukkumista .
Mä lopetin aikoinaan tupakoinnin oltuani useamman viikon sairaalassa niin huonossa kunnossa, että en olisi edes autettuna päässyt sairaalan pihalle tupakalle. Kun pääsin kotiin, ei ollut yhtään tupakkaa enkä päässyt kauppaankaan. Ei tosin tehnyt enää edes mieli tupakkaa, vieroitusoireet olivat menneet jo ohi. Ja sitten mä idiootti paria vuotta myöhemmin aloitin tupakoinnin uudelleen!!!!!!!!!!
Nyt mulla loppui 6 päivää sitten tupakat. En osaa sanoa, mikä mulla viimeisellä kauppareissulla päässä naksahti (ehkä jokin järjenvalon välähdys?) , mutta ostin tupakan lisäksi myös nikotiinipurkkaa. Vähän väliä vieläkin tulee fiilis, että menenpä käymään tupakalla. Ekoina päivinä muistin,että ai niin, eihän mulla ole tupakkaa. Nyt mä sanon mielessäni itselleni, että ai niin, enhän mä polta. Toistaiseksi menee oikein hyvin ja toivon, että ikinä koskaan enää en ole niin tyhmä, että aloittaisin polttamisen uudelleen.
Ap voi haistaa pitkän paskan! Päivästä toiseen näitä samoja trollauksia alkon sulkemisesta ja tupakasta. Vaihda jo levyä, tampio!
Vierailija kirjoitti:
Keuhkot ei korjaannu hetkessä, se on totta. Tupakoinnin lopetus vähentää silti rasitusta jos tauti iskee. Muutamassa päivässä hapetus paranee jo merkittävästi eikä tarvitse niin kiireellä lähteä konehengitykseen.
Samoin ne selvästi ylipainoiset voisivat myös alkaa laihikselle.
Astmaatikoille tai diabeetikoille ei taida oikein olla keinoja.