IL haastatteli eilen baarissa olevia
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0e1c404a-8d73-43fe-9c9f-f25e41da…
Katsokaa näitä idiootteja, jotka omilla nimillään ja naamoillaan essintyvät IL:n haastattelussa
IL Helsingin yössä – mikrofoni kiersi edelleen ahkerasti suositussa karaokebaarissa: ”Olen ollut vähän kipeänä”
>mites tää koronatilanne, miten paljon tämä huolettaa teitä?
te nyt kuitenkin olette täällä yöelämässä. pitikö miettiä tuutteko vai ettekö tule?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäiden narsistien pitää päästä menemään minne haluaa. Maailma pyörii heidän ympärillä
Siltä näyttää. Mistä näitä "pirjoja" oikein sikiää.
ItsekkyysOnMaailmanSynti kirjoitti:
"Luit ihan oikein. Ymmärrän jos hermostut tästä väitteestä. Mutta joskus se on totta. En tarkoita, että kaikkien pitäisi käydä baareissa vanhaan tapaan"
Uskomatonta! Seuraatko uutisia?
Ymmärrätkö että Korona tarttuu oireettomana? Suuri osa ihmisistä sairastaa Koronaa tietämättään siitä itse. Näin ollen virus tarttuu, vaikka olonsa tuntee normaaliksi. Tämän takia virus onkin levinnyt pandemiaksi
Mä kyllä hermostun sun kaltaisista idiooteista. Tiedän ettet ole trollu, koska teitä on paljon ja te olette kaikessa denialismeissanne ihan oikeasti vaarallisia.
Et nyt ihan ymmärrä pointtiani. Elämässä terve lähestymistapa on se, että sinulla on tasapainossa 1) muun maailman esittämän väitteet (ne mainitsemasi uutiset, terveysviranomaisten suositukset, hallituksen mielipiteet, palstan jankkaukset, kaverin mielipiteet... lista on loputon 2) oma tunne siitä miten asiat omalla kohdalla olevat. Jos uskoo liikaa jompaankumpaan, menee metsään pahasti. En pysty tuomitsemaan ihmisiä, jotka uskovat myös omaan itseensä, vaikka tilanne olisi mikä ja satatuhatta palstalaista heittäisi rikkiä niskaan. Asiat ei toimi niin.
Ilta-perssuolinkainen haastattelee kohderyhmäänsä. Siistii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen baarissa. Siellä oli lisäkseni 3 muuta ihmistä, he yhtenä seurueena. Minä istuin niistä varmaan 10 metrin päässä. Eipä tainnut olla kauppareissunkaan veroinen tartuntariski.
Itselleni sinänsä sopisi Koronan saaminenkin. Suuri osa väestöstähän sen tulee sairastamaan ja kriisi menisi nopeammin ohi jos tämä tapahtuisi nopeasti. Toki riskiryhmäläisten samanaikaista sairastumista tulee välttää, koska heillä on niin suuri riski joutua tehohoitoon jonka paikat rajalliset. Mutta minä en 34-vuotiaana perusterveenä naisena kuulu minkään sortin riskiryhmään ja vaikean tautimuodon riski on samaa luokkaa kuin influenssassa (joo, siihenkin tosiaan joka vuosi kuolee jokunen nuori ja muuten terve myös, jälkitauteihin lähinnä, eikä sitäkään ihmiset panikoi).
Tuossa taas esimerkki siitä perusajattelun virheestä. Minä minä minä.
Et sitten ajattele sitä, että saatat jo sairastaa koronaa oireettomana, ja voit tartuttaa muita? Joilla voi olla riskiryhmään kuuluvia lähipiirissä?
Voi jumankauta...
Tuo baarikäynti tuskin kuitenkaan oli mitenkään suuri riski verrattuna siihen että teen työtä jota ei voi tehdä etänä ja kohtaan satoja ihmisiä päivittäin, tai edes ruokakauppakäyntiin. Jos jostain sen Koronan saan niin todennäköisimmin töistä. Työn tekemistä taas en voi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen baarissa. Siellä oli lisäkseni 3 muuta ihmistä, he yhtenä seurueena. Minä istuin niistä varmaan 10 metrin päässä. Eipä tainnut olla kauppareissunkaan veroinen tartuntariski.
Itselleni sinänsä sopisi Koronan saaminenkin. Suuri osa väestöstähän sen tulee sairastamaan ja kriisi menisi nopeammin ohi jos tämä tapahtuisi nopeasti. Toki riskiryhmäläisten samanaikaista sairastumista tulee välttää, koska heillä on niin suuri riski joutua tehohoitoon jonka paikat rajalliset. Mutta minä en 34-vuotiaana perusterveenä naisena kuulu minkään sortin riskiryhmään ja vaikean tautimuodon riski on samaa luokkaa kuin influenssassa (joo, siihenkin tosiaan joka vuosi kuolee jokunen nuori ja muuten terve myös, jälkitauteihin lähinnä, eikä sitäkään ihmiset panikoi).
>itselleni sopisi Koronan saaminenkin
Idiootti! Kyse on siitä, että tartutat sitä tietämättäsi muihin. Ei ketään kiinnosta, jos sinä sen sairastat, mutta kun se sairastuu hyvin helposti muihinkin.
Lisäksi sulla on vanhentunutta tietoa. Tilastot joka puolelta maailmaa kertovat, että merkittävä osa aikuisväestöstä sairastaa hyvin rajusti covid-19-tautia. Lue Helsingin Sanomien artikkeli 19.3 2020, jossa romutetaan käsitys siitä, että korona olisi mukamas vaarallinen vain ikäihmisille
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006445626.html?fbclid=IwAR24KIPS9ba8…
Eri maissa tehohoitoa tarvinneista potilaista 48 prosenttia eli noin puolet oli työikäisiä (20–64-vuotiaita) !
Kyllä alkonarkkien pitää saada aineita, eikä niiden käyttö yksin ole sama juttu kuin porukalla.
ihan jokainen, siis JOKAINEN, ihmiskontakti on nyt vaarallista. Ihan oikeasti vaarallista. Lisäksi jos olet jo muutenkin riskialttiissa työssä, miksi ihmeessä menet hakemaan riskejä vielä lisää? Baarissa käynti näinä poikkeusaikoina on täydellisen turhaa! Ei sun _tarvitse_ mennä baariin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkonarkkien pitää saada aineita, eikä niiden käyttö yksin ole sama juttu kuin porukalla.
Saadaanko nyt sinulta nimi paperiin siitä, että mielestäsi jokainen baarissa käyvä on alkonarkki? Kuka kannattaa tätä mielipidettä? Käsi ylös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä välttämättä ole itsekästä. Joskus ihmisen oma tunne omasta vastustuskyvystä voi olla ihan oikeassa. Miksi silloin lukittautua omaan kotiin? Pisteet tyypeille että antavat liikkeenpitäjille tuloja. Tämä tulee nimittäin olemaan kohta kaikkein tärkein asia koko maassa.
Joukossamme kulkee kuolemattomia. Eikun siis tyhmiä.
Otan osaa. Olet ilmeisesti ihminen, joka on auktoriteettiuskovainen.
Otan osaa. Olet mitä ilmeisimmin ihan saat*nan tyhmä.
Itse olen hoitoalalla töissä ja minua jotenkin huvittaa tämä baarikäyntien paheksunta. Niitä harrastavat tässä tilanteessa ilmeisen harvat, sen kertoo kuvat eri paikoista.
Sen sijaan minua huolestuttaa enemmän me pakosta työssä käyvät ja tartuttamisriskimme. Itse olen ollut kontaktissa koronapositiiviseen kollegaan. Minultakin on korona testattu ja oli negatiivinen, mutta mikään ei takaa ettenkö jo tänään voisi töissä sitä saada ja alkaa tartuttaa tietämättäni. En baareissa, vaan esim kollegoihin ja potilaisiin. Hygieniatoimet ei selvästi leviämistä estä täysin.
Olisi kiinnostavaa saada tilastot siitä, missä itse asiassa näitä uusia tartuntaketjuja on syntynyt.
Että onko näillä baareilla ja vastaavilla ihan oikeasti osaa tai arpaa tartuntojen lisääntymisessä. Jos ei ole, niin ei mitään syytä sulkea jonkun yleisen paheksuttavuuden vuoksi, vaan suositus pysyä pois riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä välttämättä ole itsekästä. Joskus ihmisen oma tunne omasta vastustuskyvystä voi olla ihan oikeassa. Miksi silloin lukittautua omaan kotiin? Pisteet tyypeille että antavat liikkeenpitäjille tuloja. Tämä tulee nimittäin olemaan kohta kaikkein tärkein asia koko maassa.
Ok. Varmaan juuri tästä syystä olen edelleen terve.
Juoppoja nyt ei mikään pidä tuopin äärestä pois.
ItsekkyysOnMaailmanSynti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>itselleni sopisi Koronan saaminenkin
Idiootti! Kyse on siitä, että tartutat sitä tietämättäsi muihin. Ei ketään kiinnosta, jos sinä sen sairastat, mutta kun se sairastuu hyvin helposti muihinkin.
Lisäksi sulla on vanhentunutta tietoa. Tilastot joka puolelta maailmaa kertovat, että merkittävä osa aikuisväestöstä sairastaa hyvin rajusti covid-19-tautia. Lue Helsingin Sanomien artikkeli 19.3 2020, jossa romutetaan käsitys siitä, että korona olisi mukamas vaarallinen vain ikäihmisille
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006445626.html?fbclid=IwAR24KIPS9ba8…
Eri maissa tehohoitoa tarvinneista potilaista 48 prosenttia eli noin puolet oli työikäisiä (20–64-vuotiaita) !
Italiasta kommentoivat, että teho-osastolle joutuu ihan yhtälailla työikäisiä, jopa nuoria, kuin vanhuksiakin. Vanhukset vaan tuppaavat kuolemaan todennäköisemmin. En usko että muutaman viikon hengityskoneessa olo nuorellekaan mikään kovin terveellinen kokemus on, vaikka henkiin jäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät mikä piilevä vika sinunkin kropassasi saattaa olla? Voi olla että vaikka pidät itseäsi vahvana ja kestävänä niin korona tai joku muu tartunta saattaa laukaista sinussakin jotain piileviä vikoja ja silloin se on menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että olet, vaikkei sinulla koronatartuntaa olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Juoppoja nyt ei mikään pidä tuopin äärestä pois.
Kyllä minä olen ihan kotonani juopotellut, en tuppaa tuonne tautia saamaan/levittämään.
Ja siellä baarissa on näitä kuolemattomia vielä vanhempiensa kanssa asuvia 2-kymppisiä teinejä jota vanhemmat eivät raaski heittää kadulle (koska ovat rakkaita lapsia kuitenkin) mutta jotka eivät tottele vanhempien kieltoa olla menemättä baariin. Ja jotka altistavat 5-6 kymppisenä vanhempansa näin. Vetoan siis että laitetaan baarit kiinni tai kaikki aikuiseksi itseään kuvaavat jäisivät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että olet, vaikkei sinulla koronatartuntaa olisikaan.
Hyödytän yhteiskuntaa paljon enemmän kuin sinä.
Ihmisten tyhmyys vetää kyllä sanattomaksi, vaikka toki siitä viitteitä saa tavallisessa arkipäivässäkin.
Eikä yhtään parempia ole nämä maakuntiin pakenevat idiootit