Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL haastatteli eilen baarissa olevia

ItsekkyysOnMaailmanSynti
22.03.2020 |

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0e1c404a-8d73-43fe-9c9f-f25e41da…

Katsokaa näitä idiootteja, jotka omilla nimillään ja naamoillaan essintyvät IL:n haastattelussa

IL Helsingin yössä – mikrofoni kiersi edelleen ahkerasti suositussa karaokebaarissa: ”Olen ollut vähän kipeänä”

>mites tää koronatilanne, miten paljon tämä huolettaa teitä?
te nyt kuitenkin olette täällä yöelämässä. pitikö miettiä tuutteko vai ettekö tule?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rohkeet vois tän epidemian jälkeen laittaa pitämään aasinhattua päässään seuraavan vuoden että kaikki tiedettäis keitä kiittää.

Vierailija
2/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

>mites tää koronatilanne, miten paljon tämä huolettaa teitä?

<no... periaatteessa... onhan se hyvä vältettä ihmiskontakeja

>te nyt kuitenkin olette täällä yöelämässä. pitikö miettiä tuutteko vai ettekö tule?

<no piti, onhan tämä tietyllä tavalla vakava juttu, et siti piti miettiä mikä tässä on tää juttu, et onko nää auki, et vähän hankala sanoo, vähän epämääränen juttu :3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä välttämättä ole itsekästä. Joskus ihmisen oma tunne omasta vastustuskyvystä voi olla ihan oikeassa. Miksi silloin lukittautua omaan kotiin? Pisteet tyypeille että antavat liikkeenpitäjille tuloja. Tämä tulee nimittäin olemaan kohta kaikkein tärkein asia koko maassa.

Vierailija
4/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, iltapäivälehdet lypsää tästä kyllä kaiken irti...

Vierailija
5/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
6/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion papat ja mummot vapiskoon

Baarit menee kohta kiinni

Vierailija
7/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"opetusalalla työskentelevä Mikael myöntää, että tuli baariin työkaverinsa kanssa hetken mielijohteesta".

"– Läheisten kohdalla huolettaa, koska heitä on riskiryhmässä. Omalla kohdalla korona ei hirveästi mietitytä, Mikael sanoo."

Eli tälläkin omalla kuvalla ja nimellä esiintyvällä henkilöllä on läheisiä riskiryhmässä ja silti menee baariin ja vieläpä kertoo siitä lehdessä!

>omalla kohdalla korona ei hirveästi mietitytä

Ihmiset eivät edelleenkään ymmärrä miten tauti tarttuu ja miksi turhaa sosialisoitumista pitää välttää. Uskomatonta, miten typeriä ja itsekkäitä ihmiset ovat!

Vierailija
8/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä välttämättä ole itsekästä. Joskus ihmisen oma tunne omasta vastustuskyvystä voi olla ihan oikeassa. Miksi silloin lukittautua omaan kotiin? Pisteet tyypeille että antavat liikkeenpitäjille tuloja. Tämä tulee nimittäin olemaan kohta kaikkein tärkein asia koko maassa.

"Joskus ihmisen oma tunne omasta vastustuskyvystä voi olla ihan oikeassa"

Siis. Mitä. mä. juuri. äsken. luin.

Vierailija
9/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukossamme kulkee kuolemattomia. Eikun siis tyhmiä.

Vierailija
10/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ItsekkyysOnMaailmanSynti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joskus ihmisen oma tunne omasta vastustuskyvystä voi olla ihan oikeassa"

Siis. Mitä. mä. juuri. äsken. luin.

Luit ihan oikein. Ymmärrän jos hermostut tästä väitteestä. Mutta joskus se on totta. En tarkoita, että kaikkien pitäisi käydä baareissa vanhaan tapaan.

Vierailija
11/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen baarissa. Siellä oli lisäkseni 3 muuta ihmistä, he yhtenä seurueena. Minä istuin niistä varmaan 10 metrin päässä. Eipä tainnut olla kauppareissunkaan veroinen tartuntariski.

Itselleni sinänsä sopisi Koronan saaminenkin. Suuri osa väestöstähän sen tulee sairastamaan ja kriisi menisi nopeammin ohi jos tämä tapahtuisi nopeasti. Toki riskiryhmäläisten samanaikaista sairastumista tulee välttää, koska heillä on niin suuri riski joutua tehohoitoon jonka paikat rajalliset. Mutta minä en 34-vuotiaana perusterveenä naisena kuulu minkään sortin riskiryhmään ja vaikean tautimuodon riski on samaa luokkaa kuin influenssassa (joo, siihenkin tosiaan joka vuosi kuolee jokunen nuori ja muuten terve myös, jälkitauteihin lähinnä, eikä sitäkään ihmiset panikoi).

Vierailija
12/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn baarissa, tutuissa riskiryhmäläisiä, mutta en heitä nyt tietenkään nää. Eiköhän se oo ihan näiden riskiryhmäläisten oma asia olla altistamatta itseään taudille. Miksi baarit sitten saavat olla auki, jos ihmiset ei saisi niissä ollenkaan käydä? Mielelläni tuen tuttuja yksityisyrittäjiä näinä aikoina.

Vierailija
13/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukossamme kulkee kuolemattomia. Eikun siis tyhmiä.

Otan osaa. Olet ilmeisesti ihminen, joka on auktoriteettiuskovainen.

Vierailija
14/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain edelleenkään tajuta, että tautia voi itsekin levittää oireettomana. Vaikka Minulla on maailman paras vastustuskyky ja vaikka Minä en sairastu, voin silti aiheuttaa kymmenien ihmisten sairastumisen ja kuolemia

Vierailija
15/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit kiinni ja kaljan myynti seis kaupoista. Meistä tulee raitis kansa.

Vierailija
16/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen baarissa. Siellä oli lisäkseni 3 muuta ihmistä, he yhtenä seurueena. Minä istuin niistä varmaan 10 metrin päässä. Eipä tainnut olla kauppareissunkaan veroinen tartuntariski.

Itselleni sinänsä sopisi Koronan saaminenkin. Suuri osa väestöstähän sen tulee sairastamaan ja kriisi menisi nopeammin ohi jos tämä tapahtuisi nopeasti. Toki riskiryhmäläisten samanaikaista sairastumista tulee välttää, koska heillä on niin suuri riski joutua tehohoitoon jonka paikat rajalliset. Mutta minä en 34-vuotiaana perusterveenä naisena kuulu minkään sortin riskiryhmään ja vaikean tautimuodon riski on samaa luokkaa kuin influenssassa (joo, siihenkin tosiaan joka vuosi kuolee jokunen nuori ja muuten terve myös, jälkitauteihin lähinnä, eikä sitäkään ihmiset panikoi).

Tuossa taas esimerkki siitä perusajattelun virheestä. Minä minä minä.

Et sitten ajattele sitä, että saatat jo sairastaa koronaa oireettomana, ja voit tartuttaa muita? Joilla voi olla riskiryhmään kuuluvia lähipiirissä?

Voi jumankauta...

Vierailija
17/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luit ihan oikein. Ymmärrän jos hermostut tästä väitteestä. Mutta joskus se on totta. En tarkoita, että kaikkien pitäisi käydä baareissa vanhaan tapaan"

Uskomatonta! Seuraatko uutisia?

Ymmärrätkö että Korona tarttuu oireettomana? Suuri osa ihmisistä sairastaa Koronaa tietämättään siitä itse.  Näin ollen virus tarttuu, vaikka olonsa tuntee normaaliksi. Tämän takia virus onkin levinnyt pandemiaksi

Mä kyllä hermostun sun kaltaisista idiooteista. Tiedän ettet ole trollu, koska teitä on paljon ja te olette kaikessa denialismeissanne ihan oikeasti vaarallisia. 

Vierailija
18/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo hölmöt tajua, että vaikka oma vastustuskyky riittää, niin olisi syytä ajatella muitakin ihmisiä, joiden vastustuskyky ei ole ehkä yhtä hyvä!

Vierailija
19/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tietysti valtionjohdollinen ongelma, koska itsestäänselvää asiaa eli baarien yhtäaikaista sulkemista ja tukipaketteja ei ole vain saatu toistaiseksi aikaiseksi. Baareilua on voitu vain suositella vältettävän.

Kaikki fiksut ihmiset ymmärtävät ettei baareihin pidä mennä juuri nyt. Itse olen tukenut mm. Olarin panimoa ostamalla heidän tuotteita heidän panimoltaan jne. 

Vierailija
20/82 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäiden narsistien pitää päästä menemään minne haluaa. Maailma pyörii heidän ympärillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan