Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalaisten mielipide: pitäisikö määrätä ulkonaliikkumiskielto? Peukuta!

Vierailija
21.03.2020 |

Eli peukuta mielipiteesi tähän aloituskommenttiin. Peukku ylös jos mielestäsi pitäisi määrätä ulkonaliikkumiskielto. Peukku alas jos et halua kieltoa.

Sekä kommentointi vapaa, miksi / miksi ei kieltoa.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän pimeän talven jälkeen ei sitten pääsisi ulos, vaikka nyt juuri on luvattu hienoja ilmoja. Alkaa olla vaarallista pakottaa toisiaan vihaavat sisaruskset olemaan samassa penessä kaksiossa päiväkaudet. Kaikki eivät voi valita asuinkumppaniaan.  Nyt ei pääse edes kouluun turvaan.   Minun vanhin sisko oli väkivaltainen ja aika "sairas ".

Vierailija
42/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole vielä sitä tajunneet, niin ulkonaliikkumiskielto tulee olemaan tosiasia Suomessakin ihan samalla tavalla kuin se on jo sitä Italiassa, Espanjassa ja monessa muussa maassa, missä viruksen levinneisyys on Suomea pidemmällä. Valistunut veikkaukseni on, että kaupunkialueilla liikkuminen kielletään täälläkin muutaman viikon kuluttua.

Vaikka otan itsekin asian vakavasti ja olen eristäytynyt erittäin hyvin jo viime ja tämän viikon, en voi olla pitämättä toista silmääni auki sille mahdollisuudelle, että tämä on joukkohypnoosia ja silmänkääntötemppu koko juttu. Siinä tapauksessa virus ei olisi mutatioitunut tai karannut vaan päästetty liikkeelle tahallaan. Ehkä ensin Wuhanissa ja sitten vielä toiseen kertaan Italiassa. 

Vanhat sananlaskut: divide et impera / hajoita ja hallitse: koko Eurooppa on kansan näkökulmasta nyt täysin suojattomassa tilassa ja päättäjien armoilla. 

Ordo ab chao / järjestystä kaaoksesta tarkoittaa sitä, että luodaan katastrofeja, jotta saadaan kansa omasta halausta asettumaan toivotun hallinnan alle (joka lopulta ei ole kansan hyväksi vaan orjuuttamiseksi). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska on tärkeää päästä liikkumaan kunnolla ulkona. Siinä on sitten toinen kansanterveydellinen pommi jos ensin hamstrataan kaikki Prisman herkut ja sitten istutaan pari kuukautta paikallaan syömässä niitä. 

Vierailija
44/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ne saavat käydä ulkona jotka asuvat todella harvaanasutulla alueella l. ei mitään riskiä kenellekään.

Siis lähinnä erittäin harvaanasutut alueet maaseudulla.

Ruoka - ja lääkehuolto koteihin.

Kaikki paikkakunnat eristyksiin.

Aggressiivinen testaus.

Hengityskoneiden valmistus.

Kaikille tehohoito.

Avoin tiedottaminen.

Uskokaa jo minua. Varoitin tästä monta kertaa jo monta viikkoa sitten. Tiedän nytkin mikä on edessä jos ihmiset eivät vieläkään ota tätä kuulevaan korvaansakaan.

Miten moneksi vuodeksi?

Vierailija
45/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontopoluilla, metsissä, hiljaisissa taajamissa ja asutusalueilla voi liikkua. Ihmisiä näkee alle kymmenen lenkillä käydessä täällä missä itse asun ja etäisyys pysyy yli 3 metrissä ohitustilanteessa.

Tärkeä pysyä kunnossa ja myös koirat on lenkitettävä. Metsiin kyllä mahtuu, lasten kans laavuille jne.. ennemmin kuin leikkipuistoon. Kohtaa tarkenee vaikka telttailla metsässä.

Kaupunkien keskustat, liikekeskukset ym. ruuhkat ehdottomasti tyhjäksi!

Olen pahoillani helsinkiläiset, teidän on pakko eristäytyä!

Vierailija
46/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe 100% ulkonaliikkumiskieltoa mielekkäänä, realistisena tai oikeudenmukaisena. Ainoa mitä pitäisi tehdä on määrätä riskiryhmät eristyksiin ja sulkea tarpeettomat kokoontumispaikat. Mutta voin luvata että en perusterveenä miehenä jää kotiini homehtumaan, vaan aion ulkoilla metsässä vaikka olisi mikä kielto.

Kyllä sinutkin ruotuun saadaan. Olisiko ollut Bryssel, missä ensin saa yhden varoituksen, seuraavasta "lenkistä" napsahtaa sakkoa 4 000 euroa tai vankeutta 3kk.

Vierailija
47/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ihmiset pääsisi edes yksikseen ulos lenkille, tulisi olemaan suurempi ongelma kuin korona itsessään.

Maaseudullahan tätä ei pysty edes vahtimaan, joten siellä ihmiset voisivat pitää pääkopan kasassa käymällä lenkillä ja nauttia aurinkoisista ilmoista. Kaupunkien keskustoissa ihmiset hajoilisivat neljän seinän sisällä, erityisesti pienissä asunnoissa, joissa ei ole edes parveketta.

Vierailija
48/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole vielä sitä tajunneet, niin ulkonaliikkumiskielto tulee olemaan tosiasia Suomessakin ihan samalla tavalla kuin se on jo sitä Italiassa, Espanjassa ja monessa muussa maassa, missä viruksen levinneisyys on Suomea pidemmällä. Valistunut veikkaukseni on, että kaupunkialueilla liikkuminen kielletään täälläkin muutaman viikon kuluttua.

Vaikka otan itsekin asian vakavasti ja olen eristäytynyt erittäin hyvin jo viime ja tämän viikon, en voi olla pitämättä toista silmääni auki sille mahdollisuudelle, että tämä on joukkohypnoosia ja silmänkääntötemppu koko juttu. Siinä tapauksessa virus ei olisi mutatioitunut tai karannut vaan päästetty liikkeelle tahallaan. Ehkä ensin Wuhanissa ja sitten vielä toiseen kertaan Italiassa. 

Vanhat sananlaskut: divide et impera / hajoita ja hallitse: koko Eurooppa on kansan näkökulmasta nyt täysin suojattomassa tilassa ja päättäjien armoilla. 

Ordo ab chao / järjestystä kaaoksesta tarkoittaa sitä, että luodaan katastrofeja, jotta saadaan kansa omasta halausta asettumaan toivotun hallinnan alle (joka lopulta ei ole kansan hyväksi vaan orjuuttamiseksi). 

Ja siis tämähän on vallankaappaajan unelma, kun ihmiset itsekin jo valvovat toisiaan, että pysyttäisiin eristyksissä kodeissaan. Kohta sanotaan, että kappas vaan netti kaatui, kun kaikki ovat koneella ja sitten istutaan kodeissa itsekseen ja maailmassa voi tapahtua mitä vaan. 

Vierailija
49/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kahden kuukauden lomautus takana, ensi viikolla alkaisi työt pitkästä aikaa. En tiedä kuinka ulkonaliikkumiskielto vaikuttaisi rakennustyömaihin vai laitettaisiinko nekin jäihin. Jos en pääse jatkamaan töitä vieläkään, en tiedä miten pärjäisin rahallisesti saati sitten henkisesti. Nyt on sentään ollut jotain rutiinia, kun on voinut käydä lenkillä päivittäin.

Vierailija
50/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä armeija. Ne kehiin valvomaan ulkona liikkumista.

Mutta:

Kaupoissa ihmiset velloo ees taas shoppailemassa aikansa kuluksi. Missä ihminen, siellä korona.

Vierailija
51/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan koko maahan tai täydellisenä. Perustelut:

-Suomi on harvaan asuttu maa ja kiellon valvominen vaatisi valtavasti resursseja. Halutaanko niitä resursseja oikeasti käyttää siihen?

-Ihmiset ovat noudattaneet annettuja suosituksia jo hyvin ja lähikontaktitilanteet vähentyneet reilusti. Porukka ei hengaa enää laumoissa, vaan pysyy kotona. Lisärajoituksille ei välttämättä ole tarvetta, ainakaan kovin voimakkaille toimille. Me ei olla supersosiaalisia italialaisia.

-Koska ihmiset noudattavat suosituksia, tällä hetkellä ei-välttämätön asiointi on aika pieniriskinen tilanne, koska väkeä on niin vähän. Sen kieltäminen ei siis todennäköisesti juuri vaikuttaisi tartuntamäärään. Ruokakaupassa on porukkaa, mutta sitä taas ei voi kieltää.

Ulkonaliikkumiskiellolla ei siis välttämättä saavutettaisi paljoa, mutta valvonta söisi resursseja. En kannata. Mieluummin tarvittaessa täsmäkieltoja niihin paikkoihin, jossa laumoja vielä parveilee.

Joo, minusta myös suomalaiset ovat jo tarpeeksi hyvin noudattaneet suosituksia ja suomalaiseen kulttuuriin muutenkin kuuluu tuo välimatkan pito muihin. Ei me tuolla tuntemattomia kosketella kuin pakosta lisäksi luulen että reilu enemmistö pesee nykyään käsiään koko ajan. Tietty vanhukset eivät tunnu sisäistäneen tätä vaaraa kunnolla, mutta muut paremmin, Bussilla kun olen parina päivänä joutunut menemään niin ei siellä juuri ketään ole. Missään bussissa oikeastaan. Keskustaakin on aika hiljainen varsinkin arkisin vaikka Ollaan kumminkin Tampereella ja eikö hesassakin kadut ole uutisoitu olevan autioita? Lisäksi näin lapsiperheen alakerran naapurissa asuvana olisi kauhistus täydellinen ulkonaliikkumiskielto. Jos nuo lapset eivät mene sitäkään vähää ulos mitä ne jo nyt on niin ainakin minun on pakko päästä pakoon sitä meteliä!

Mitä? Et kestä lapsiasi?

Kaltaistesi takia tänne tulee ulkonaliikkumiskielto. Teidän asennevammaisten takia. Mieti sitä.

Komenna lapsiasi olemaan hiljaa, niin sitä on ennenkin tehty.

Vierailija
52/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen, oletko kateellinen minulle ? Uskon, että olet.

Sillä:

Tilaa on talon ympärillä täällä meillä maalla yllin kyllin. Omaa maata ja metsää. Ja tilamme etelän puoleisella rajalla aukeaa xxxxerämaa, 20 km suojeltua aluetta, vastaan ei kävele muita kuin ehkä satunnaisesti hirvi tai kaksi.

Iso omakotitalo, hyvin on mahtunut kaappeihin ja pakkaseen 4 kuukauden ruokatarvikkeet ja ulkona kylmäkellari kuin ennenvanhaan , siellä säilöttynä herkkuja moneen lähtöön. Omasta metsästä ja puutarhasta poimittu ja puista noukittu. Pottuja, juureksia, sieniä, hilloja.... kaikkea on.

Näin elää maalainen, poissa kaupungin hälinästä ja viihtyy hyvin. Minä en ainakaan Sinua etelän ihminen tartuta.

Ennen vanhaan sanottiin: ” sen suu napsaa kenen jalka kapsaa”.

Vierailija
53/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso eteläterassi, siinä voin ottaa arskaa ja tehdä kuntopiiriä, kaupassa voin käydä kävellen pitkän kaavan kautta, viedä ”vanhuksille ruokaa”. Kyllä täällä maalla on mukavaa, on isot asunnot, minulla yksin 86 neliötä, ja väljyyttä kulkea.

Hesalaiset voivat nyt nauttia oikein korkojen kera kaupunkiasumisesta, eikös se ollut niin ettei missään muualla voi asua kuin Helsingissä? Kerrostalossa, 52 neliön kolmiossa kahden lapsen kanssa. Jep, jep!

Vierailija
54/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ne saavat käydä ulkona jotka asuvat todella harvaanasutulla alueella l. ei mitään riskiä kenellekään.

Aggressiivinen testaus.

Kaikille tehohoito.

Avoin tiedottaminen.

Uskokaa jo minua. Varoitin tästä monta kertaa jo monta viikkoa sitten. Tiedän nytkin mikä on edessä jos ihmiset eivät vieläkään ota tätä kuulevaan korvaansakaan.

Mitä pikemmin tämä tehdään, sen nopeammin koronasta päästään Suomessa.

Pyydän että viimeinkin uskoisitte tämän. Kiitos.

Sama

Vierailija
55/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin harvaan asuttu maa et se olis aika turha täällä. Jos täällä alkais kuolee koronaan satoja joka päivä niin kuin Italiassa niin sitten isoissa kaupungeissa ja pienenmissäkin missä olis tartuntaa, mut jossain maaseudulla ei kieltoa. Tai sit pääkaupunkiseutu ja tampere, turku ym eristettäis. 

Ei resurssit riittäis vahtii kaikkia. Luulen että esim Ranskassa ei vahdita maaseudulla asuvien liikkkumista vaan Pariisissa ja muissa missä asuu paljon ja tiiviisti ihmisiä.  

Mut jos tulis( ei tuu). Niin vaikka joku Pera asuis metsän keskellä ja muihin ihmisiin ois 2km niin jo tänne joku tulis huutaa "p'*rkule Pera :( pitääkö poliisit soittaa, ku et sisällä osaa pysyä" 

Vierailija
56/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivinen testaus.

Kaikille tehohoito.

Avoin tiedottaminen.

Sama

No mutta, nyt kun vielä kerrot miten tuo kaikki toteutetaan ja millä rahalla, niin tämähän on ohi viikossa. Miten ihmeessä noin fiksu ihminen ei ole vaikuttajana politiikassa tai johtavassa asemassa terveydenhuollossa? Tällä palstalla roikkuu päivät pitkät.

Erikoista!

Vierailija
57/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivinen testaus.

Kaikille tehohoito.

Avoin tiedottaminen.

Miten moneksi vuodeksi?

Niin kauaksi aikaa kunnes korona on taltutettu. Muuten tämä tilanne eskaloituu moninkertaisesti.

Aivot on tehty ajattelemista varten, ei asennevammoja varten.

Vierailija
58/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne tällä hetkellä 78/71

Vierailija
59/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivinen testaus.

Kaikille tehohoito.

Avoin tiedottaminen.

Sama

No mutta, nyt kun vielä kerrot miten tuo kaikki toteutetaan ja millä rahalla, niin tämähän on ohi viikossa. Miten ihmeessä noin fiksu ihminen ei ole vaikuttajana politiikassa tai johtavassa asemassa terveydenhuollossa? Tällä palstalla roikkuu päivät pitkät.

Erikoista!

Minulta on monta kertaa kehotettu pyrkimään politiikkaan. Osaatko arvata, miksi en ole koskaan pyrkinyt poliitikoksi?

Vierailija
60/76 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivinen testaus.

Kaikille tehohoito.

Avoin tiedottaminen.

Sama

Erikoista!

Minulta on monta kertaa kehotettu pyrkimään politiikkaan. Osaatko arvata, miksi en ole koskaan pyrkinyt poliitikoksi?

Kirj. virhe.

( Minua.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi