Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaimmat säännöt/tapaukset lastenkodissa?

Vierailija
21.03.2020 |

Olin teininä kuukauden verran lastenkodissa, vai mikä vastaanottokoti nyt olikaan. Kuitenkin lastensuojelun laitoksessa ja siellä oli monia aivan sairaita sääntöjä/tapauksia ja kirjoitan niistä pari. Kertokaa tekin, jotka olette olleet laitoksessa tai tunnette jonkun joka on ollut.

Minulla oli jo teininä piilolinssit, ei silmälaseja. Iltaisin katsottiin salkkarit ja sitten piti mennä suoraan huoneeseen, mainoskatkoilla piti hoitaa vessassa käynnit, hampaiden pesu ym. Minun kanssani sovittiin, että saan ohjelman loputtua käydä ottamassa linssit pois ja sitten menen suoraan huoneeseen, kun en nähnyt ollenkaan ilman linssejä. Yksi ilta olin normaalisti menossa ottamaan linssejä pois ja hoitaja alkoi karjua että mitä minä oikein teen. Ei auttanut sanoa, että kanssani on sovittu näin, vaan hoitaja vei liki niskasta pitäen vessaan huutaen, että tällaiset hoidetaan mainoskatkoilla, ei täällä tehdä kenenkään kanssa poikkeuksia jne. Jouduin sitten rangaistuksena viikon ajan menemään huoneeseeni kun muut katsoivat ohjelman.

Toinen oli, kun tuo samainen hoitaja ei suostunut antamaan minulle lääkkeitäni. Minulla oli käytössä monia vitamiineja, koska jostain syystä ruoasta monet eri vitamiinit eivät imeytyneet, joten jouduin ottamaan purkista niitä. Lisäksi minulla oli allergialääke, melatoniini ja ahdistuslääke. Hän sanoi, ettei anna niitä, koska en tarvitse niitä. Tuosta hän joutui puhutteluun ja sen jälkeen antoi lääkkeeni, toki aina minulle asiasta valittaen.

Minulla oli jo teininä monia erilaisia yliherkkyyksiä, yksi pahimpana tiettyihin ruokiin liittyen. En kyennyt syömään kanakeittoa, koska olin lapsena siitä oksentanut niin monta kertaa, siinä tuntumassa oli jotakin sellaista josta oksensin. Sanoin, etten voi syödä sitä ja selitin syyn, mutta ei, kaikkien pitää syödä samaa eikä siitä jousteta. Tilanne onneksi päättyi siihen, kun en vain suostunut tulemaan syömään huoneestani ja selitin uudestaan ja uudestaan, etten vain voi syödä sitä. En sentään saanut rangaistusta tuosta, vaikka sillä kovasti uhkailtiin.

Yksi inhottava perussääntö tietysti oli, että jos otti höylän suihkuun, sinne tultiin vahtimaan. Tietysti ihan ymmärrettävää, kun paljon itsetuhoisia teinejä.

Minulle oli musiikki todella tärkeää (kuten varmasti kaikille teini-ikäisille) ja minulle olikin pahinta, kun en saanut kuunnella musiikkia, kun puhelin piti antaa pois kun tuonne meni. Minulle luvattiin, että äitini saa tuoda minulle radion ja siihen kuulokkeet ja levyjä. Kun hän toi sen, sitä ei meinattu antaa minulle. Silloin vuorossa oli taas tuo hoitaja, joka oli kimpussani jatkuvasti, lääkkeiden ja linssien suhteen. Sain sen kuitenkin, kun toinen hoitaja tuli vuoroon.

Nämä tulevat nyt äkkiseltään mieleen, on paljon kyllä muutakin.
Mitä mielivaltaisia tapauksia muilla on ollut?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa tai poistakaa. Minä tiedän nämä jutut. Missähän harhaluulokuplassa nämä pahoinpitelevät elävät, kun kyllä niitä vanhempiakin "kilahtaa".

Ja sitten muuten tanssitaan suoraan päivän otsikoihin.

Kas näin: 🌋

Vierailija
22/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostipa karsealta. Sitä tosin en ymmärrä, miksi käytit sopimattomia pesuaineita, jos kerran ihosi meni aivan rikki. Olisit käyttänyt pelkkää vettä, ja vain harvoin pesuainetta.

Tätäkin ehdotin, ei käynyt, kaikille samat säännöt. Ei auttanut, vaikka näytin ihoani, käskettiin vain rasvaamaan enemmän. Ei auttanut myöskään lääkärin todistus.

Ap

Siis oliko siellä joku kyttäämässä käytitkö pesuainetta vai et? Sairasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on parhaillaan lastenkodissa. Mitään tuollaista ei ole kortonut tapahtuneeksi. Kohtelu on aina ollut ystävällistä.

Sen sijaan kyllä usein laiminlyödään tai unohdetaan lääkkeet, kenkien osto kun vanhoissa jo 10 sentin halkeama yms. Tuntuu myös siltä, että tahallaan suljetaan silmät lasten välisiltä jutuilta, varhaisteinit harrastavat seksiä keskenään ja tupakat ja huumeet vaihtavat omistajaa. Kun asiasta huomauttaa, kukaan ei tiedä mitään, ei näe mitään.

Moni kuvittelee, että kun lastenkotiin laitetaan kuriton nuori, hän saa vihdoin rajat. Meillä nuori menetti rajat. Alle puolen vuoden oli alkanut säännöllisen tupakoinnin, satunnaisen juomisen ja huumekokeilut. Että kiitos paljon!!!

Mikä lastenkoti?

En halua vastata, koska lapsi on siellä edelleen. En halua aiheuttaa hänelle lisäharmeja, jos joku tunnistaa.

Vierailija
24/27 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostipa karsealta. Sitä tosin en ymmärrä, miksi käytit sopimattomia pesuaineita, jos kerran ihosi meni aivan rikki. Olisit käyttänyt pelkkää vettä, ja vain harvoin pesuainetta.

Tätäkin ehdotin, ei käynyt, kaikille samat säännöt. Ei auttanut, vaikka näytin ihoani, käskettiin vain rasvaamaan enemmän. Ei auttanut myöskään lääkärin todistus.

Ap

Siis oliko siellä joku kyttäämässä käytitkö pesuainetta vai et? Sairasta...

Pesutilat oli lukitun oven takana, jonne jokainen nuori meni omalla vuorollaan ohjaajan kanssa pesemään pyykkinsä. Ohjaaja oli aina vahtimassa, kun pesukone oli päällä, sitten vasta lähdettiin pois.

Ap

Vierailija
25/27 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä lastensäilöntäpaikkoja edes pidetään yllä _ ja verovaroin?

Koneisto ei omista ketään joka ei anna omistaa.

Älä ole altavastaaja.

Vierailija
26/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä lastensäilöntäpaikkoja edes pidetään yllä _ ja verovaroin?

Koneisto ei omista ketään joka ei anna omistaa.

Älä ole altavastaaja.

Alaikäisen on mahdotonta tehdä tuollaiselle tilanteelle mitään. Sitten kun tulee 18v mittariin, voi vasta tehdä itse päätöksiä, siihen saakka on täysin muiden armoilla.

Vierailija
27/27 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän