Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä palstan akateemiset humanisti-ihmettelijät siihen sanovat, kun yhteiskunnan kriittiksiksi ammateiksi listattiin mm. siivoojat ja ruokakauppojen myyjä ?

Vierailija
21.03.2020 |

Mutta esim. naistutkijaa ei listalta löydy?

"Yhteiskunnan kannalta tärkeiksi ammateiksi listattiin esimerkiksi hoitajat, lääkärit ja poliisit, mutta myös siivoojat, ruokakauppojen myyjät sekä elintarviketeollisuuden ja ruokakuljetusten ammatit."

https://yle.fi/uutiset/3-11266265

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä humanisti sanoo että aivan oikein, noin se on.

Vierailija
2/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin myös yllättäen itseni kriittisten ammattien listalta, vaikka olenkin nyt etätöissä. Uskotko ap, että kaikki työ on tärkeää? ( ei tosin kriittistä )

t. Humanisti-ihmettelijä lukion ja peruskoulun yläluokkien opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä akateeminen on samaa mieltä. Mä en oikein oo koskaan tajunnut tosta naistutkimuksesta höyryämistä kun se ei oo edes pääaineena missään, hirvee hiertävä kivi kengässä joillekin silti.

Vierailija
4/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä humanisti sanoo, että aivan oikein. Ensin huolehditaan perustarpeista. Mikä tässä nyt on arvon ap:lle epäselvää?

Vierailija
5/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sieltä löydy myöskään kemistejä tai luonnontieteilijöitä.

Vierailija
6/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten työt ovat kriittiset alat. Lääkärit, sairaanhoitajat, päiväkodin tädit, sosiaalityöntekijät, Kelan etuuskäsittelijät, kaupan kassat, siivoojat. Harvaa miestä tarvitaan.

Vierailija
7/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä akateeminen on samaa mieltä. Mä en oikein oo koskaan tajunnut tosta naistutkimuksesta höyryämistä kun se ei oo edes pääaineena missään, hirvee hiertävä kivi kengässä joillekin silti.

Se onkin nykyään nimellä Sukupuolentutkimus. Ongelmahan siinä on että se on lähinnä poliittista ideologiaa, jossa meuhkataan miesten pahuudesta ja patriarkaatista (joka on Illuminaatteihin verrattava salaliittoteoria). Siis täysin epätieteellistä huuhaata. Vähän saman kuin yliopistossa voisi opiskella astrologiaa.

Vierailija
8/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin asia, jota en ihmettele. Kaltaisiasi jaksan ihmetellä.

Vierailija
9/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holi Shit. Kaupan kassat puuttuu listalta ja opettajat on listattu, joita ilman pärjättäisiin hätätilassa vaikka vuosia. 

Moni muukin tärkeä asia kuten vaikka ahtaajat puuttuu.

Ei kovin uskottava lista ..

Zinc

Vierailija
10/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten työt ovat kriittiset alat. Lääkärit, sairaanhoitajat, päiväkodin tädit, sosiaalityöntekijät, Kelan etuuskäsittelijät, kaupan kassat, siivoojat. Harvaa miestä tarvitaan.

Heh. Kaikki ne paskahommat jotka pitää sähköt talossa ja järjestelmän toiminnassa ja järjestyksessä (palomies, poliisi). Ihan turhia.

Vierailija
11/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä .Eivät saa kuitenkaan arvoistansa palkkaa.Minä ainakin sain aina kokea olevani joku alamainen noihin konttorirottiin verrattuna.Ajattelin että jollakin sitä täytyy itseään nostaa varmaankin halveeraamalla toisia.Nyt kiljutaan desinfiointia  kauhuissaan.

Vierailija
12/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä .Eivät saa kuitenkaan arvoistansa palkkaa.Minä ainakin sain aina kokea olevani joku alamainen noihin konttorirottiin verrattuna.Ajattelin että jollakin sitä täytyy itseään nostaa varmaankin halveeraamalla toisia.Nyt kiljutaan desinfiointia  kauhuissaan.

Mä olen kyllä saanut.jo vuosia sokeroitua lässytystä arvostuksesta. Palkassa se ei näy. Nyt sitten on muka niin perkeleen tärkeä, että pitäisi mennä töihin altistumaan, kun toiset pitkästyvät kotona. Kotiin jään minäkin, maanantaista. On onni olla velaton.

Vierailija
13/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntatieteilijänä olen täysin samaa mieltä. Ja ihan maalaisjärjelläkin olisin sen ymmärtänyt.

Olipahan taas hassu avaus.

Vierailija
14/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle. Kyllä meissä "konttorirotissakin" on kriittisten alojen työntekijöitä. Itse TE-toimistossa ja kuulutaan kriittisiin aloihin. Työttömäksi jääneiden on saatava lausunnot, joilla etuudet maksetaan. Ei se ole niin mustavalkoista. Itse arvostan duunaritöitä paljon, mutta joskus toivon että se menisi myös toisinpäin.

Vierailija
15/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin miksi ne on listattu.

T: Humanisti

Vierailija
16/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman puhdasta vettä ja sähköä ette kyllä selviä. Duunarit pyörittävät tällä hetkellä koko yhteiskuntaa.

Vierailija
17/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteilijät ainakin ovat sellaisia sottapyttyjä, etten ihmettele lainkaan, että siivoojia pidetään tärkeämpinä.

Vierailija
18/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntatieteilijänä olen täysin samaa mieltä. Ja ihan maalaisjärjelläkin olisin sen ymmärtänyt.

Olipahan taas hassu avaus.

Mutta niille akateemisille tärkeilijöille, joita palsta on vilissyt, on karvas kalkki tuo.

Vierailija
19/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni listasta puuttuu vielä ammatteja, sekä siinä on pari vähemmän kriittistä ammattia liikaa.

T: Humanisti

Vierailija
20/47 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho sai/saa runsaasti kritiikkiä blogista, jossa hän pohti, että ihmisarvon voi mitata välinearvolla yhteiskunnalle eli kenestä on eniten hyötyä yhteiskunnalle. Samassa blogissa hän totesi, että hän filologian tohtorina olisi ensimmäisenä niiden joukossa, jotka heitetään laidan yli uppoavasta veneestä.

Näyttää siltä, että korona-virus todisti Halla-ahon ajatukset oikeiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän