Uskotko työpaikkasi säilyvän?
Uskotko saavasi pitää työpaikkasi? Millä alalla työskentelet?
Kommentit (137)
Säilyy, yliopistollisessa sairaalassa.
Voi tosin olla, että itse vaihdan alaa kun tämä mylly on ohitse.
Toivottavasti. Ei ole kauheasti menetettävää elämässä :)
Vierailija kirjoitti:
Säilyy, kokoonpanotyö tehtaassa. Varmaan toiminta supistuu jonkin verran, mutta puolet työntekijöistä on lähdössä ennen minua.
Miksi ennen sinua?
Säilyy. Ajan työkseni rekkaa ja kuljetan kauppoihin ruokaa. Työtunnit ovat vain lisääntyneet koronan takia.
En tiesä. Pitää kysyä persuilta, he tietävät.
Huonolta näyttää.Vuokratyöläisenä teollisuudessa.Oon yrittänu päästä moneen otteeseen k.o firmaan talon kirjoille että pääsisin vuokrafirmasta eroon ja että olis edes joku suoja.Aina tulee joku kriisi joka estää rekryt.Tod.näkösesti lomautukselle lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää.Vuokratyöläisenä teollisuudessa.Oon yrittänu päästä moneen otteeseen k.o firmaan talon kirjoille että pääsisin vuokrafirmasta eroon ja että olis edes joku suoja.Aina tulee joku kriisi joka estää rekryt.Tod.näkösesti lomautukselle lähiaikoina.
Valitettava tilanne, monella..
Kyllä varmasti säilyy. Työskentelen julkisessa terveydenhuollossa. Yli 30 vuotta samassa työssä. Muutama vuosi vielä eläkeikään.
Potkut tulossa, ikää 53, se oli siinä. Kiitos kaikille mukana olleille. Harmittaa vaan, että on vielä muutama tonni maksettavaa , joita joutuu ansiosidonnaisesta repimään.
Säilyy mutta voi tulla lomautus tai siirto toisiin hommiin väliaikaisesti.
Irtisanotaan 1-2 kk koronakriisin jälkeen Kansainvälisessä yhtiössä töissä ja jo ennen tätä oli keskusteluissa suomen toimintojen lakkautus/hallittu alasajo. Nyt se varmasti toteutuu kun omistajat on ulkomaalaisia ja kuluja pitäisi leikata tulevaisuudessa. Tällä hetkellä töitä kuitenkin riittää, koska tuotanto jatkuu kun tuotetta tarvitaan koronakriisissä. Suurin osa uusista tilauksista ohjataan kuitenkin muiden maiden yksiköille jo tällä hetkellä ja ensivuodelle ei ole yhtään tilausta tiedossa, vuosi sitten täsäs vaiheessa oli jo tiedossa tälle vuodelle tilauksia. Kaikki uudet tilaukset ohjataan konsernin muihin yksiköihin, joten tästä voi jo jotain päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirppiksellä töissä, ja alkuvuosi oli kaikkien aikojen paras myynti, olisi ollut paras vuosi varmasti ilman tätä koronaa. Nyt laitettiin paikka kiinni asiakkailta, mutta luulen että kun korona väistyy, myynti jatkuu vielä parempana. Kun lama tulee niin asiakasmäärät lisääntyy, ja meillä on hyvää tavaraa hyvällä hinnalla, kuin oikeassa kaupassa kävisi, ihmiset ostaa meiltä eikä kaupasta uutta, ja luontokin kiittää.
Kilpailijoita nousee
tulee PALJON tyhjiä liiketiloja
joku vuokraa sellaisen HALVALLA ja perustaa kirppiksen:)
siitäs sait
Säilyy, olen virassa oleva aineenopettaja. Lomautus tosin voi huonolla tuurilla tulla.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä miksi ei säilysi. ICT-konsultti.
Niin minäkin ja jo lomautettu. Asiakkaat on peruneet ihan hullun lailla jo sovittuja projekteja koska korona on vienyt heiltä oman ydinliiketoiminnan ja tulot. It-kehitykseen ei panosteta kun yritys kamppailee selviämisestä.
Isommatkin alan firmat on jo lomauttaneet ja irtisanoneet esim CGI lomauttanut 10% henkilöstöstä.
Tuskin saan jatkoa sopimukseen, mutta itsekin lähdin mukaan vain väliaikaisesti.
Lievästi harmittaa, että juuri kun alkoi olla ns hyvät ajat. Olin vuodenvaihteessa työnhakijana 1 kk ja peruin jopa 3 tulevaa haastattelua saatuani työtarjouksen. Aiemmin työttömyys kestänyt 5-6 kk.
Säilyy, tosin lomautuksia firma suunnittelee. Olen siivooja.