Uskotko työpaikkasi säilyvän?
Uskotko saavasi pitää työpaikkasi? Millä alalla työskentelet?
Kommentit (137)
Säilyy. Teollisuus, mutta tuotanto pääosin Kiinassa. Siellä toipuu .
Lääketeollisuudessa apukätenä. Todellakin säilyy työpaikka, mennee suorastaan säännöllisiksi ylitöiksi.
Säilyy, työt vain alkaa vähän myöhemmin kuin yleensä.
Säilyy. Olen töissä sairaalassa.
Riippuu siitä onko suomalaisilla veronmaksajilla halukkuutta maksaa tukiaisia tulevaisuudessa. On yhä enemmän painetta siirtyä takaisin varmuusvarastoihin jotka pystytään täyttämään myös ulkomaisella viljalla.
En usko.
Lomautuksista ei ole puhuttu, mutta määräaikaisuuttani ei jatketa varmastikaan. Olen tehnyt määräaikaisuuksia 10 vuotta, joten ahdistaa vähän tämä tilanne. Ehkä syksyllä saattaisi jatkua, mutta en voi odottaa puolta vuotta tällaisen epävarmuuden kanssa. Jos tulee "potkut", vaihdan alaa. Harmi, että nämä yhteishaut sattuvat tällaiseen kohtaan.
Olen koulun keittäjä.
Säilyy. Elintarvikeala. Täydellä kapasiteetilla tehdään teille ruokaa
Säilyy ainakin vielä. Tällä hetkellä ylitöitä riittää. Työkavereilla voi määräaikaiset sopimukset kesän jälkeen loppua, jos tilauskannan pieneen.
Logistiikka (pääosin teollisuuden parissa)
Suunnitteluala, focus remonttokohteissa. Luultavasti tulee lomautus, mutta en usko irtisanomiseen ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä miksi ei säilysi. ICT-konsultti.
Mistäs saatte asiakkaita ja tilauksia ja yritykset menevät konkkaan? Lama-aikaan vain tietyntyyppinen konsultointi on sellaista, jota on varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääketeollisuudessa apukätenä. Todellakin säilyy työpaikka, mennee suorastaan säännöllisiksi ylitöiksi.
Sama. On jouduttu porrastamaankin työvuoroja kun tilauksia satelee ovista ja ikkunoista ja meni joka päivä ylitöiksi. Taisi tulla ennätys tilauksien määrässä kun tämä koronahysteria iski. Joten huokaisen helpotuksesta että päädyin tuonne lääketehtaalle töihin viime vuonna, työpaikka on turvattu tämän koronaepisodin ajan.
Uskon, että säilyy. Lähihoitaja.
150% varmasti säilyy (sairaanhoitaja)
Vierailija kirjoitti:
150% varmasti säilyy (sairaanhoitaja)
Tärkeää työtä, tsemppiä teille!
Olen opiskelija. En usko, että työharjoittelupaikkani säilyy kevään loppuun asti. Jossain vaiheessa se varmaan keskeytetään. Toivottavasti saisin olla siellä niin pitkään kuin mahdollista, niin ehkä koulu painaisi puuttuvat harkkaviikot villasella ja antaisi minun valmistua. Muuten valmistuminen venyisi varmaan loppuvuoteen. Eikä se mielestäni palvele tätä valtiota yhtään mitenkään. Opiskelen nimittäin sairaanhoitajaksi.
Sipi ois vielä pääministeri niin 9e/pv "työt" paukkus varmaan vieläki.