Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäköhän kouluja tarvitsee käydä päästäkseen työkkäriin töihin?

Vierailija
21.03.2020 |

Voi herrajumala, mitä ---ootteja siellä palkkaa saa!
Juu, valtion virassahan ei tarvise kovin kouluttautunut olla, kunhan osaa kahvipaussinsa pitää.

Tämän corona-sekoilun vuoksi olen joutunut asioimaan lomautuksen vuoksi ---oottien sivuilla ja minuahan kohdellaan kuin halvasta makkarasta seuraavaksi halvinta!

Prkl, pikkuisen kannattaisi jättää sitä dallaspullaa vähemmälle, että ymmärtäisi edes selkosuomea.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
2/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on AMK tai yliopisto.

Työkkärin henkilökunnalla ei ole mitään tekemistä kanssasi, jos olet vasta saanut lomautusilmoituksen ja ilmoittautunut lomautetuksi. Ensivaiheessa kun tarkoitus on asioida pelkästään sähköisesti.

Voisitko hieman tarkentaa, miksi olet ollut työkkäriin yhteydessä ja millaista kohtelua olet saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ämmäksi pääsemiseksi täytyy olla ruskea kieli. Mielistellä täytyy osata. Pätevyys on sivuseikka

Vierailija
4/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhan ajan virkalijoista on merkonomeja, nykyään pääasiassa tradenomeja. Ennen oli olemassa julkishallinnon linja, mistä mentiin suoraan virastoihin, nykyään en oikein tiedä, mikä linja. Myös yliopiston käyneitä on, hallintotieden maisteri on se yleisin. 

Täytyy sanoa, että kun itse olin työkkärissä töissä, niin ei kaikki asiakkaatkaan, jotka jäivät ensimmäistä kertaa työttömäksi, mitään järjen jättiläisiä olleet. Joillekin olisi  pitänyt lätytkin pilkkoa ja pylly pyyhkiä valmiiksi. En kylläkään itse tehnyt asiakaspalvelua, vaan toimistotöitä, mutta kyllä mä välillisesti asiakkatai tapasin. Yksi yleisimpiä harhoja oli luulla, että työkkäristä maksetaan jotain rahoja. Työkkäristä kun ei makseta yhtään mitään kellekään. 

Tässä ohjeet ap:lle, oletko noudattanut: 

Ensimmäiseksi sinun on ilmoittauduttava TE-toimistoon työnhakijaksi. Tämä kannattaa tehdä viimeistään ensimmäisenä lomautuspäivänä, sillä päivärahaa voidaan maksaa vasta työnhakijaksi ilmoittautumisesta alkaen.

Ilmoittautuminen onnistuu helpoiten TE-toimiston nettisivujen kautta.

Kun lomautus on kestänyt kaksi viikkoa, voit lähettää meille ensimmäisen ansiopäivärahahakemuksen. Jos lomautus on tätä lyhyempi, voit lähettää meille hakemuksen heti, kun lomautus päättyy. Kätevin tapa toimittaa hakemus on tehdä se sähköisessä palvelussamme OmaYTK:ssa. Palvelu ohjaa myös tarvittavien liitteiden toimittamisessa.

Vierailija
5/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole jotain sosionomeja tai merkonomeja?

Eivät he itse niitä sivuja ole tehneet, turhaan heitä syytät. Jos et itse ymmärrä niitä tekstejä, kysy heiltä, mitä ne tarkoittavat. Sieltä voi varata takaisinsoittopalvelun tiettyyn kellonaikaan.

Vierailija
6/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vanhan ajan virkalijoista on merkonomeja, nykyään pääasiassa tradenomeja. Ennen oli olemassa julkishallinnon linja, mistä mentiin suoraan virastoihin, nykyään en oikein tiedä, mikä linja. Myös yliopiston käyneitä on, hallintotieden maisteri on se yleisin. 

Täytyy sanoa, että kun itse olin työkkärissä töissä, niin ei kaikki asiakkaatkaan, jotka jäivät ensimmäistä kertaa työttömäksi, mitään järjen jättiläisiä olleet. Joillekin olisi  pitänyt lätytkin pilkkoa ja pylly pyyhkiä valmiiksi. En kylläkään itse tehnyt asiakaspalvelua, vaan toimistotöitä, mutta kyllä mä välillisesti asiakkatai tapasin. Yksi yleisimpiä harhoja oli luulla, että työkkäristä maksetaan jotain rahoja. Työkkäristä kun ei makseta yhtään mitään kellekään. 

Ensimmäiseksi sinun on ilmoittauduttava TE-toimistoon työnhakijaksi. Tämä kannattaa tehdä viimeistään ensimmäisenä lomautuspäivänä, sillä päivärahaa voidaan maksaa vasta työnhakijaksi ilmoittautumisesta alkaen.

Kun lomautus on kestänyt kaksi viikkoa, voit lähettää meille ensimmäisen ansiopäivärahahakemuksen. Jos lomautus on tätä lyhyempi, voit lähettää meille hakemuksen heti, kun lomautus päättyy. Kätevin tapa toimittaa hakemus on tehdä se sähköisessä palvelussamme OmaYTK:ssa. Palvelu ohjaa myös tarvittavien liitteiden toimittamisessa.

Ai kaikki lomautetut hakee rahat YTK:sta?

Ilmoittautuminen tehdään ensisijaisesti verkkopalvelussa, vain ilman mobiilitunnistusoikeutta olevat voivat ilmoittautua infossa.

Lisäksi ainakaan TEMin tilastojen mukaan tradenomeja ei kovinkaan vinhasti ole palkattu työkkäreihin, yleensä siellä on sosionomeja ja hallintotieteilijöitä, löytyy muutama sairaanhoitaja ja insinöörikin.

Vierailija
7/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin henkilökunnalla ei ole mitään tekemistä kanssasi, jos olet vasta saanut lomautusilmoituksen ja ilmoittautunut lomautetuksi. Ensivaiheessa kun tarkoitus on asioida pelkästään sähköisesti.

Voisitko hieman tarkentaa, miksi olet ollut työkkäriin yhteydessä ja millaista kohtelua olet saanut.

Asiallinen vastaus ja alapeukkuja - palsta ei ikinä petä!

Vierailija
8/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärit luuskat eivät kyllä mitään järjenjättiläisiä ole. Jos olisivat, niin olisivat menneet muualle haasteellisimpiin töihin

Vierailija
9/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensivaiheessa kun tarkoitus on asioida pelkästään sähköisesti.

A) Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ilmoittaen lomautuksestani liitäen ilmoitukseen niin työsopimukseni kuin lomautusilmoituksen.

B) Tein tarvittavat --ootimaiset höpönlöpöt eli suunnitelmani tulevaisuuteen ja työpaikkavahdin, joka minulla on ollut jo kuusi vuotta aina valmiustilassa.

.

Hain eilen jo uuttakin työpaikkaa, mutten löytänyt kohtaa, johon olisin sen voinut kertoa.

Sivustot voisivat olla sellaiset, että ei-aktiivikäyttäjäkin saisi niistä jotakin selkoa.

.

En yhtään ymmärrä sitä, että muutenkin alhossa olevaa aletaan kyykyttää ja kysellä täysin päättömiä: minä muka työstentelen jonkun osuuskunnan kautta.

HAH!

Hyvä, jos tiedän, mikä osuuskunta on sati sen kautta työskentelemisestä.

Työkkärin porukan ensisijainen ilo, onni, haave ja tavoite on evätä mahdollisimman monia työvoimapoliitiia päätöksiä, etteivät ihmiset, jotka ovat maksaneet -saa---na- rahoja liittoihin ja ykt:hin vuosia, jopa kymmeniä vuosia, saisi ansaitsemaansa RAHAA -stana- saadakseen leivän pöytään, laskun maksettua ja asumiskustannuksensa myös!!!!!!!!!!!!!!

.

Miksi lomautettua pidetään työttömänä?

Miksi lomautetun täytyy kirjoitella kaiken maailman idi---maisuuksia?

Joojoo, voi olla, että henkilö jääkin työttömäksi, mutta miksi noin toimitaan myös silloin, jos lomautuksen kesto on paperiin kirjoitettu vaikkapa 1.5.-13.9.2020???????

.

Miksi TE-p-kan sivuilla ei ole mahdollista antaa palautetta?

(No, joo...)

.

Miksi ihminen ei saa olla rauhassa edes lomautuksen ajan?

On, v-u, ihan tarpeeksi siinä, että jotenkin elät ja ruokit porukan päivästä päivään!

Vierailija
10/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole jotain sosionomeja tai merkonomeja?

Eivät he itse niitä sivuja ole tehneet, turhaan heitä syytät. Jos et itse ymmärrä niitä tekstejä, kysy heiltä, mitä ne tarkoittavat. Sieltä voi varata takaisinsoittopalvelun tiettyyn kellonaikaan.

Kiertokoulu väärin päin, otaksun.

Vierailija
11/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP, tosiaankin UP

Vierailija
12/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ilmoittaen lomautuksestani liitäen ilmoitukseen niin työsopimukseni kuin lomautusilmoituksen.

B) Tein tarvittavat --ootimaiset höpönlöpöt eli suunnitelmani tulevaisuuteen ja työpaikkavahdin, joka minulla on ollut jo kuusi vuotta aina valmiustilassa.

.

Hain eilen jo uuttakin työpaikkaa, mutten löytänyt kohtaa, johon olisin sen voinut kertoa.

Sivustot voisivat olla sellaiset, että ei-aktiivikäyttäjäkin saisi niistä jotakin selkoa.

.

En yhtään ymmärrä sitä, että muutenkin alhossa olevaa aletaan kyykyttää ja kysellä täysin päättömiä: minä muka työstentelen jonkun osuuskunnan kautta.

HAH!

Työkkärin porukan ensisijainen ilo, onni, haave ja tavoite on evätä mahdollisimman monia työvoimapoliitiia päätöksiä, etteivät ihmiset, jotka ovat maksaneet -saa---na- rahoja liittoihin ja ykt:hin vuosia, jopa kymmeniä vuosia, saisi ansaitsemaansa RAHAA -stana- saadakseen leivän pöytään, laskun maksettua ja asumiskustannuksensa myös!!!!!!!!!!!!!!

.

Joojoo, voi olla, että henkilö jääkin työttömäksi, mutta miksi noin toimitaan myös silloin, jos lomautuksen kesto on paperiin kirjoitettu vaikkapa 1.5.-13.9.2020???????

.

(No, joo...)

.

On, v-u, ihan tarpeeksi siinä, että jotenkin elät ja ruokit porukan päivästä päivään!

Siis liitit mitä ja miksi ihmeessä? Ei siellä työkkärin sivuilla mitään lomautusilmoituksia pyydetä tai liitetä, ne on maksajaa varten!

Toiseksi jos sinä et työskentele osuuskunnassa, niin joku toinen voi työskennellä. Ei siellä jokaiseen lokoseen ole pakko rastia laittaa!

Kolmanneksi jos tilanteesi olisi kunnossa, niin sinulle tarjottaisiin valmista suunnitelmaa ja todettaisiin, että työnhakusi on voimassa sinne 13.9.2020 asti. Ei mitään kettuiluja ja hankaluuksia, pelkkä maksava lausunto Kelaan tai kassalle.

Neljänneksi ei ne työkkärin sivut nyt niin rakettitiedettä ole, ettei niistä normihenkilö selviä, jos osaa lukea ohjeet.

Viidenneksi työkkärissä ei päätetä, miten lomautettujen pitää toimia, sen määrittää laki.

Vierailija
13/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tekstistä ei saa tolkkua, että missä tarkalleen ottaen on ollut vika. Että ei myöskään se ap:n ymmärryksen valo järin häikäise.

Vierailija
14/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

HAH!

.

.

(No, joo...)

.

Ei siellä mitään liitteitä voi edes jättää, kun ilmoittautuu.

Missä sivuilla oikein olet seikkaillut?

Vierailija
15/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin henkilökunta ei ole tehnyt TE-palvelujen nettisivuja eikä päättänyt työkkärin käytännöistä.

Vierailija
16/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

HAH!

.

.

(No, joo...)

.

Miten niin ei voi antaa palautetta? Siellähän se Palaute-linkki on sivun alalaidassa, paina siitä ja kerro työkkärille, mikä mielestäsi ei toimi. Jätä yhteystietosi, niin sinulle soitetaan ja opastetaan vaikka puhelimessa, miten tulisi toimia.

Vierailija
17/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin työntekijät ovat sosionomeja suurin osa. Sosionomiksi voi opiskella AMK:ssa

https://www.xamk.fi/koulutukset/sosionomi-amk/

tai yliopistossa sosiaalityötä, tällöin tutkintonimikeitä ovat Yhteiskuntatieteiden kandidaatti (YTK) ja yhteiskuntatieteiden maisteri (YTM)

Vierailija
18/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työkkärin työntekijät ovat sosionomeja suurin osa. Sosionomiksi voi opiskella AMK:ssa

https://www.xamk.fi/koulutukset/sosionomi-amk/

tai yliopistossa sosiaalityötä, tällöin tutkintonimikeitä ovat Yhteiskuntatieteiden kandidaatti (YTK) ja yhteiskuntatieteiden maisteri (YTM)

Palkkaus onkin sitten sellaiset mukavat 3800 eur/kk...

Vierailija
19/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on jäänteenä jotain vanhaa työvoimaneuvojakantaa joka ei kovin terävää. Sanovat mitä vaan ennen faktatiezon. tarkistamista. Itse kumosin yhden höpinät heidän oman ministeriönsä viranomaisohjeella. Kirjallisena et saa mitään, pelkäävät ottaa kantaa koska kaikki ns. tapauskohtaista. Toki paljon määräaikaisia eikä siten voi pätevöityä.

Toisaalta siellä on myös alansa huippuasiantuntijoita jossain spesiaaliosastolla.

Itse olin lyhyen aikaa aikoinaan enkä ole päässyt nyttemmin töihin vaikka paperit ylipätevät ja samoin kokemus. Ilmeisesti sama ikärasismi jyllää kuin Kelalla.

Vierailija
20/28 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kaikki lomautetut hakee rahat YTK:sta?

Ilmoittautuminen tehdään ensisijaisesti verkkopalvelussa, vain ilman mobiilitunnistusoikeutta olevat voivat ilmoittautua infossa.

Lisäksi ainakaan TEMin tilastojen mukaan tradenomeja ei kovinkaan vinhasti ole palkattu työkkäreihin, yleensä siellä on sosionomeja ja hallintotieteilijöitä, löytyy muutama sairaanhoitaja ja insinöörikin.

Työkkäri ei maksa mitään rahoja kenellekään, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Maksajia ovat liitot tai kela. Työkkäri tekee lausunnot, ei maksa mitään. Ei ihme, jos on vaikeaa, jos ei edes tätä ymmärrä...