Jo reilu viikon kurkku ollut kipeä. Menenkö maanantaina töihin?
Niih. Viikon jo ollut saikulla mutta ei tämä ohi mene. Ei tämä koronaa ole mutta vetääkö jengi herneen nenään jos lähden töihin vai vetääkö ne siitä että jään pikku kurkkukivusta kotiin? Kriittiseksi luokittelulla alalla olen töissä mutta en pidä työpanistani tärkeänä yhteiskunnan kannalta.
Kommentit (22)
Minulla on ollut kurkku kipeänä 2 vko, rintakehällä ajoittain kipua. Töissä olen, koska koronapuhelimessa saamani ohjeen mukaan minulla ei ole koronaa, pelkkä tavisflunssa.
Joko kävit ottamassa nielunäytteen? Voi olla tulehdus, joka paranee antibiooteilla, jos bakteeri. Virukseen ei tehoa. Muitakin tauteja on liikkeellä kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kurkku kipeänä 2 vko, rintakehällä ajoittain kipua. Töissä olen, koska koronapuhelimessa saamani ohjeen mukaan minulla ei ole koronaa, pelkkä tavisflunssa.
Minulle saikun antanut hoitaja antoi ohjeeksi jos oireet muuttuu ja on pahat niin soita. Jos taas samat jatkuu niin tule takaisin. Eli siis jos en maanantaina mene töihin menen ruuhkauttamaan terveyspalveluja pelkän kurkkukivun takia. Onko se nyt sitten oikea ratkaisu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle saikun antanut hoitaja antoi ohjeeksi jos oireet muuttuu ja on pahat niin soita. Jos taas samat jatkuu niin tule takaisin. Eli siis jos en maanantaina mene töihin menen ruuhkauttamaan terveyspalveluja pelkän kurkkukivun takia. Onko se nyt sitten oikea ratkaisu?
Ap
Sä soitat terkkarille. Et mene minnekään!
Töihin ei mennä, jos on oireita. Mikä tässä on ihmisille niin hirveän vaikea ymmärtää? Meiltäkin käskettiin (!) yksi tällä viikolla kotiin, kun oma järki ei sanonut että flunssaisena ei tulla töihin.
Jos ei ole lainkaan kuumetta eikä yskää, niin korona on tosi epätodennäköinen, koska ylivoimaisessa valtaosassa koronatapauksia on ollut ainakin jompaakumpaa. Ja pöpöthän lentävät nimenomaan yskiessä tai aivastaessa, ei niinkään siitä että on ja hengailee kipeän kurkun kanssa. Teetkö asiakastyötä? Työnantajan ohjeen mukaanhan tässä viime kädessä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei mennä, jos on oireita. Mikä tässä on ihmisille niin hirveän vaikea ymmärtää? Meiltäkin käskettiin (!) yksi tällä viikolla kotiin, kun oma järki ei sanonut että flunssaisena ei tulla töihin.
Aika äkkiä olisi koko maa lamautunut jos jokainen jäisi joka kurkkukivusta ja lihassärystä kotiin. Joku järki tähän hysteriaan.
Tauti voi olla oireeton tai hyvin vähäoireinen. Myös luulosairaita on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pää kipeä. Voi johtua siitä että olen juonut liian vähän vettä mutta on myös koronan oire niin jään siis kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole lainkaan kuumetta eikä yskää, niin korona on tosi epätodennäköinen, koska ylivoimaisessa valtaosassa koronatapauksia on ollut ainakin jompaakumpaa. Ja pöpöthän lentävät nimenomaan yskiessä tai aivastaessa, ei niinkään siitä että on ja hengailee kipeän kurkun kanssa. Teetkö asiakastyötä? Työnantajan ohjeen mukaanhan tässä viime kädessä mennään.
En yski eikä ole kuumetta ollut kohta viikkoon. Työnantaja tietysti haluaa että tulen töihin, siellä aika kaaos mutta ei ne sieltä voi vaikuttaa paranemiseeni tai siihen pitääkö jäädä vielä saikulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki työnantajat ohjeista yhtään mitään. Toivovat että työntekijät tulisi vaan töihin ettei rahaa menisi saikkujen makseluun.
Voihan sulla olla vaikka angiina tai nielutulehdus. Käy nyt ihmeessä kuitenkin lääkärissä ennen kuin töihin menet.
Vierailija kirjoitti:
Et mene. Saatat olla lieväoireinen taudin kantaja.
Et mene ennen kuin olet terve.
Saisin potkut tämän ohjeen perusteella. Meillä on ohjeistus, että lievät hengitystieoireet eivät ole syy jäädä töistä pois. Ja sairaalassa työskentelen.
Itsekin pähkäilen. Lomalla olen ollut tämän viikon. Huomenna olisi työvuoro. Kurkku kipeä ajoittain ja äsken ulkona pakkasessa käynti ärsytti kurkkua inhittavsti. Pientä yskää, kun limaa kurkussa.
Niin iso kynnys olla pois enkä ikinä tämmöisestä oke poissa ollut eikä olis tullut mieleenkään edes miettiä moista. Pitää häiritä on esimiestä ja kysyä.
Yksi mahdollinen syy kurkkukipuun tällä hetkellä voi olla myös katupöly. Täällä ainakin kadut pölisee aivan kamalasti. Ei ihme, että kurkku on kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen sitten tyhmä mutta itselleni tämä arviointi on vaikeaa. Sairastan masennusta ja tunnen oloni väsyneeksi suunnilleen koko ajan. Päänsärkyä minulla on aina esiintynyt paljon etenkin stressaamisen vuoksi (jännitän silloin tiedostamattani sellaisia lihaksia, joista sitten alkaa säteillä päänsärkyä). Minulla on suht. krooninen aamunuha (varmaan pölyallergiaa tms). Nuo ovat kaikki myös lieviä flunssan oireita. Etätöihin minulla ei ole mahdollisuutta joten en ole jäänyt kotiin kun mitään tavallisesta poikkeavia oireita ei ole ollut. Jos tuossa olisikin mukana lieviä flunssan oireita niin en sitä ehkä huomaisi. En missään nimessä tietoisesti menisi kipeänä töihin tässä tilanteessa (ja meillä onkin siitä tiukka ohjeistus) mutta koen rajan vetämisen hyvin vaikeaksi omalla kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pomo vaatii tulemaan töihin vaikka olisi oireita. Korona puhelimessa taas neuvottiin, että töihin vaan. Niin ja olen hammashoitaja. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mene ennen kuin olet terve.Saisin potkut tämän ohjeen perusteella. Meillä on ohjeistus, että lievät hengitystieoireet eivät ole syy jäädä töistä pois. Ja sairaalassa työskentelen.
Sama meillä, töihin on mentävä. Minulle sanottiin, että tällä alueella ei ole vielä todettu koronaa, joten töihin vaan.
Ennen valitettiin kun työpaikalla niitä jotka jää joka pikkukivusta kotiin mutta nyt sitten kaikkien kuuluukin tehdä niin. Ne työpaikan saikuttajat on mallikansalaisia nykyään.
Et mene ennen kuin olet terve.