Luetellaan B-tason bändejä, joita yritetään aika ajoin nostaa, mutta koskaan ne eivät omin avuin nouse.
Radiopuhelimet
Don Johnson Band
Tehosekoitin
Vesterinen
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Teräsbetoni ja Kotiteollisuus, onko heitä enään?
Vaikka ovat jo tainneet siirtyä jo bändien hautausmaalle Lordin viereen
Subjektiivinen mielipide voi olla, että ovat b-tason bändejä. Mutta onko näitä yritetty nostaa? Ei minun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Lordi (onko sitä enää edes olemassa?)
Amorphis
Stratovarius
Näitä kahta viimeistä ei kyllä mitenkään yritetä nostaa eturiviin. He ihan itse ovat päässeet kovalla työllä "mitalleille".
Abreu, Puu, Jannika, Redi, Tuisku, Diandra, Tähkä, Saarat työnnetään jokaiseen mahdolliseen viihdeohjelmaan jotta biisit ja keikat myisivät. No kun heidän musiikki on niin kamalaa kuraa niin jossain vaiheessa jengi vaan kyllästyy naamoihin. Abreu esim yrittää vähentää vaatteita, uudistua mutta ei auta kun ulosanti on 0. Mitenköhän nämä muijat pärjää neli viisikymppisenä. Miesartisteilla on ehkä vähän helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
one mc and one delay
we rock the body with no djei h*tto..
Mutta et pärjäisi battlessa Tommylle:)
Paras tapa arvioida on katsoa vaikkapa kuunteluja Spotifyssa. Esim. paljon rummutettu Jannika B: kuunnelluimmalla biisillä vähän yli 3 miljoonaa kuuntelua (tää tulee nopeesti täyteen jo pienen fanijoukon kuunteluista ja jos kappale on joillain kahviloissa tms. soivalla soittolistalla). Muuten 1-2 miljoonaa.
Saara Aallon kappaleilla on Monstersia lukuun ottamatta vaivaisia muutamien satojen tuhansien kuunteluja, ihan älyttömän vähän tuollaisella medianäkyvyydellä.
Tämä siis verrattuna vaikka Behmiin, joka on täysin uusi artisti ja on saanut melko vähän näkyvyyttä vasta verrattuna noihin kahteen edellämainittuun. Hänen kappalettaan on kuunneltu 10 miljoonaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
one mc and one delay
Käsi ylös ketkä tunnistaa mitä kappaletta tässä DJBB-biisissä referoidaan.
Mikael Gabriel. Kun kuulin eka kerran radiosta luulin että Matti Nykänen vaihtanut musiikkityyliä.
Apulanta. Se teiniangstia ja me ollaan niin punk. Hei oikeasti.
Pyhimys. Suomi räpin älykkö, ainakin tuo sen esille.
Mikael ja Toni vaikuttavat muuten ihan mukavilta tyypeiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dingo oli 80 luvulla kova juttu, mutta ei sitten enää valovuosiin
Sittemmin "Neumann" on kasannut joka kesä uuden Dingon
ja yrittänyt sinnikkäästi comebackia, mutta sifonki-teinifanittaret
viettävät jo vaihdevuosia
Dingohan oli sellainen hetken hyperys jota media tuki vahvasti, esimerkiksi Tanna https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanna_(yhtye) oli paljon laadukkaampi bändi kuin Dingo, mutta ei saanut lähellekään samanlaista suosiota kun ei ollut mediaa ym. taustavoimia takana.
Tanna, laadukkaampi?😖🤭 krhm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
one mc and one delay
Hmm. Nyt en ole varma. Anna vinkki. Alkaako artistin nimi M- tai B-kirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
one mc and one delay
Alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
one mc and one delay
Alkaa.
Onko se tuo M-kirjaimella alkava?
Mikaeli Gaabreli olisi kuopattu ilman vain elämäätä jo vuosia sitten.
Rinneradio on musakriitikoiden perinteinen lellikki, mutta hyvin harva sitä oikeasti kuuntelee.
Kaikki ooppera, hyi saatana. Tai jos olette eri mieltä, niin mainitkaa edes yksi oopperalaulaja, joka on kansan keskuudessa edes keskinkertaisesti suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JanikaB ja Maija Vilkkumaa
Karmeita "laulajia" molemmat
Radion kanava vaihtuu välttömästi.....
Maija Vilkkumaa oli silti ehkä suosituin suomalaisartisti 2000-luvun alussa, ei kuulu tähän ketjuun.
Tämä ei ole ilkeilyä tms. vaan olen miettinyt aina että osaako Maija laulaa? Siis oikeasti laulaa. Onko ammattilaisia kertomaan asia? Joskus tuntuu että osaa mutta välillä kuulostaa kauhealta raakkumiselta laulanta joten itse en ole päässyt asian kanssa mihinkään tulokseen eli tietotaitoni ei riitä arvioimaan tätä asiaa.
Älä mieti sellaisia, mihin oma arviointikykysi ei riitä. Kyllähän Maija osaa laulaa juuri niin kuin rocklaulajan kuuluukin osata. Hän laulaa nuotit kohdalleen ja fraseeraa itselleen omintakeisesti juuri niin kuin itse haluaa, mutta kuitenkin oikein. Hän on Suomen ensimmäinen (Jonna Tervomaan ohella) menestynyt naislaulaja, joka myös sekä säveltää että sanoittaa biisinsä itse. Hän siis aloitti Suomessa naispuolisten singer-songwritereiden buumin ja aukaisi latua kisuille, mariskoille, paulavesaloille, ym. Hänellä on ollut siis erittäin merkittävä rooli suomalaisessa populaarimusiikissa.
Laulaa nuotit kohdalleen? Ootko ikinä kuullut livenä? Aika harvoin osuu oikeaan, ja äänikin on mielipiteet jakava. Pari hyvää biisiä on kyllä tehnyt.
Ääni tietenkin voi ja saakin olla mielipiteet jakava, mutta ei se sitä faktaa mihinkään muuta, että nuotit hän kyllä laulaa kohdalleen. Ihmisillä sotkeentuu faktat ja omat mieltymykset. Itse en erityisemmin ole Maijasta koskaan perustanut, mutta en minä silti ala sellaista paskaa jauhamaan hänen laulamisestaan, joka ei pidä paikkaansa. Jos jonkun ääni ei kuulosta hyvälle, ei se silti tarkoita sitä että hän laulaisi väärin.
Mutta joo, jälleen kerran helmiä sioille, joten tämä täältä tähän
Jaakko Ryhänen
Jyrki Anttila
Jorma Hynninen
Vierailija kirjoitti:
Jaakko Ryhänen
Jyrki Anttila
Jorma Hynninen
Nää siis on niitä oopperalaulajia. Hyviä kaikki
Vierailija kirjoitti:
Mutta samanlaisia inhonreaktioita aiheuttaa se Don Johnson Big Bandin torvipieru Mc pläjäys. Ei helvetti. Se kappale on jotenkin aina ärsyttänyt minua, ne mannetorvet ja hiiohoi jengi meininki, yrittää olla mainstream ja ug kuten joku sanoi muttei ole kumpaakaan.
Mannetorvet ja hiiohoi 🤣😂😅
🇺🇦🇮🇱
Yksi ihan hirveä pannukakku aikanaan oli Jimi Pääkallo. Pääsi koiranpentusilmineen joka lehteen, taisi menestys silti jäädä köyhäksi.
🇺🇦🇮🇱
Molemmat on enemmän alternativea. Ei ne ole yrittäneetkään megabändeiksi.
Rinneradio on ollut melko tunnettu ja soitettu myös radiossa.