Luetellaan B-tason bändejä, joita yritetään aika ajoin nostaa, mutta koskaan ne eivät omin avuin nouse.
Radiopuhelimet
Don Johnson Band
Tehosekoitin
Vesterinen
Kommentit (205)
Kovin moni ei tajunnut tän ketjun ideaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Von Hertzen Brothers
Scandinavian Music Group
Ihmiset ei selkeästikään ole tajunneet tämän jutun ideaa. Millä tavalla SMG on muka B-luokan bändi jota yritetään aika ajoin nostaa eikä lähde? SMG on keikkaillut 2000-luvun alusta lähtien, ja lukuunottamatta Terhin lyhyttä Vain Elämää -käyntiä he eivät ole olleet missään julkisuudessa hakemassa huomiota, keikoilla riittää porukkaa edelleen ja 8 julkaistua levyä. Biisejä päätynyt leffoihin ja sarjoihin ym. Kerrotko siis millä tavalla SMG on aloittaja kuvauksen kaltainen bändi?
Tän ketjun idea on listata bändejä joista ei itse pidä riippumatta siitä miten suosittuja ne on.
Hanoi Rocks ja kaikki sen jälkeiset viritelmät ovat olleet järjestään ihan paskoja "maailmanvalloitus" yrityksiä. Alkuperäinen Hanoi Rockskin oli loppujen lopuksi kehnohko New York Dolls kopio.
Dingo oli 80 luvulla kova juttu, mutta ei sitten enää valovuosiin
Sittemmin "Neumann" on kasannut joka kesä uuden Dingon
ja yrittänyt sinnikkäästi comebackia, mutta sifonki-teinifanittaret
viettävät jo vaihdevuosia
Mitä vikaa Radiopuhelmissa muka on? Rokkiräjähdys ja K.O. on ehkä parasta rokkia, mitä Suomessa on ikinä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JanikaB ja Maija Vilkkumaa
Karmeita "laulajia" molemmat
Radion kanava vaihtuu välttömästi.....
Maija Vilkkumaa oli silti ehkä suosituin suomalaisartisti 2000-luvun alussa, ei kuulu tähän ketjuun.
Tämä ei ole ilkeilyä tms. vaan olen miettinyt aina että osaako Maija laulaa? Siis oikeasti laulaa. Onko ammattilaisia kertomaan asia? Joskus tuntuu että osaa mutta välillä kuulostaa kauhealta raakkumiselta laulanta joten itse en ole päässyt asian kanssa mihinkään tulokseen eli tietotaitoni ei riitä arvioimaan tätä asiaa.
Älä mieti sellaisia, mihin oma arviointikykysi ei riitä. Kyllähän Maija osaa laulaa juuri niin kuin rocklaulajan kuuluukin osata. Hän laulaa nuotit kohdalleen ja fraseeraa itselleen omintakeisesti juuri niin kuin itse haluaa, mutta kuitenkin oikein. Hän on Suomen ensimmäinen (Jonna Tervomaan ohella) menestynyt naislaulaja, joka myös sekä säveltää että sanoittaa biisinsä itse. Hän siis aloitti Suomessa naispuolisten singer-songwritereiden buumin ja aukaisi latua kisuille, mariskoille, paulavesaloille, ym. Hänellä on ollut siis erittäin merkittävä rooli suomalaisessa populaarimusiikissa.
Tällä kommentilla loukkaat oikeita ja oikeasti taitavia rock-laulajia.
Yö, vaikka jossain piireissä kovin suosittu onkin.
Sunrise Avenue
Artisteja sitten on vaikka kuinka ja monta ja monen etunimi ja sukunimi alkaa A:lla.
Diandra
Isaac Elliot
Anna Abreu kaikilla nimillään
Jannika B
Lähes kaikki Voice, Idols kilpailijat (lukuunottamatta Tuisku, Ari (se hevari) )
Benjamin Peltola
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JanikaB ja Maija Vilkkumaa
Karmeita "laulajia" molemmat
Radion kanava vaihtuu välttömästi.....
Maija Vilkkumaa oli silti ehkä suosituin suomalaisartisti 2000-luvun alussa, ei kuulu tähän ketjuun.
Tämä ei ole ilkeilyä tms. vaan olen miettinyt aina että osaako Maija laulaa? Siis oikeasti laulaa. Onko ammattilaisia kertomaan asia? Joskus tuntuu että osaa mutta välillä kuulostaa kauhealta raakkumiselta laulanta joten itse en ole päässyt asian kanssa mihinkään tulokseen eli tietotaitoni ei riitä arvioimaan tätä asiaa.
Älä mieti sellaisia, mihin oma arviointikykysi ei riitä. Kyllähän Maija osaa laulaa juuri niin kuin rocklaulajan kuuluukin osata. Hän laulaa nuotit kohdalleen ja fraseeraa itselleen omintakeisesti juuri niin kuin itse haluaa, mutta kuitenkin oikein. Hän on Suomen ensimmäinen (Jonna Tervomaan ohella) menestynyt naislaulaja, joka myös sekä säveltää että sanoittaa biisinsä itse. Hän siis aloitti Suomessa naispuolisten singer-songwritereiden buumin ja aukaisi latua kisuille, mariskoille, paulavesaloille, ym. Hänellä on ollut siis erittäin merkittävä rooli suomalaisessa populaarimusiikissa.
Laulaa nuotit kohdalleen? Ootko ikinä kuullut livenä? Aika harvoin osuu oikeaan, ja äänikin on mielipiteet jakava. Pari hyvää biisiä on kyllä tehnyt.
Juustopäät
Smak (siis tämä, jossa oli Kalle Lindroth)
Sturm und Drang. En raskaammasta rockista kyllä yhtään välitä, mutta sain sen kuvan, että tämä bändi nousi tapetille sen takia, koska soittajat olivat niin nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Juustopäät
Sturm und Drang. En raskaammasta rockista kyllä yhtään välitä, mutta sain sen kuvan, että tämä bändi nousi tapetille sen takia, koska soittajat olivat niin nuoria.
Juustopäät on jäänyt nimenä vahvasti mieleen ysäriltä, mutta muuten ei sano yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Dingo oli 80 luvulla kova juttu, mutta ei sitten enää valovuosiin
Sittemmin "Neumann" on kasannut joka kesä uuden Dingon
ja yrittänyt sinnikkäästi comebackia, mutta sifonki-teinifanittaret
viettävät jo vaihdevuosia
Dingohan oli sellainen hetken hyperys jota media tuki vahvasti, esimerkiksi Tanna https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanna_(yhtye) oli paljon laadukkaampi bändi kuin Dingo, mutta ei saanut lähellekään samanlaista suosiota kun ei ollut mediaa ym. taustavoimia takana.
Sori tämäkin on sooloartisti, mutta Anssi Kela. Tehnyt yhden hittilevyn ja muutaman suositun kappaleen jotain 20 vuotta sitten. Valitteli uransa hiipumista ja alan vaikeutta jossain vaiheessa, joten tunkee itteesä sitten joka paikkaan ja joka ohjelmaan. Laulu nykyisin lähinnä kamalaa määkimistä ja olemus nuhjuinen. On lahjakas muusikko kyllä, mutta huippuvuosien jälkeen olisi kannattanut keskittyä tuottamiseen tms.
Melko outoja kommentteja, piti tarkistaa että miltä vuodelta tai vuosikymmeneltä tää ketju mahtaa olla.
Sanoisin että suurin osa suomiräppäreistä jotka on merkityksetöntä soopaa. Muutamaa muukin bändi ja artisti josta ei paljoa kuule paitsi musiikkitoimittajien hehkuttamana. Esim. tiisa tai tiisu tsjp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustopäät
Sturm und Drang. En raskaammasta rockista kyllä yhtään välitä, mutta sain sen kuvan, että tämä bändi nousi tapetille sen takia, koska soittajat olivat niin nuoria.Juustopäät on jäänyt nimenä vahvasti mieleen ysäriltä, mutta muuten ei sano yhtään mitään.
Juustopäät yritti tehdä comebackin muutama vuosi sitten.
Jannika B