Onko muita, jotka eivät aio ottaa osaa mahdolliseen ulkonaliikkumiskieltoon?
Heh! Ei tulisi mieleenkään kunnioittaa tuollaisia vaatimuksia, mikä nyt edes kyseiseen tilanteeseen ajaudumme. Poliisit eivät ehdi nytkään joka paikkaan ja jotain "laittomia ulkoilijoitako" he sitten ehtisivät kidnapata? Pyh!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä käynti ei oikeasti aiheuta ongelmia siinäkään tilanteessa niinkuin ei nytkään, mutta kaikki joutuvat kärsimään nyt kokoontuvien ihmisten takia. Huomaan että täällä alkaa nousta lynkkausmieliala niitä kohtaan jotka jatkossa aikovat livahtaa välillä luvatta ulos, ei hyvä. Varmaan suomalaiset oikein kyttää ikkunasta kun ei ole parempaakaan tekemistä ja soittaa poliisit ihan vaan v-mäisyyttään kun eivät itse uskalla uhmata kieltoa. Ja nyt puhun koko ajan haitattomasta yksin liikkumisesta.
Tänään kun kävin kävelyllä, niin huomasin, että kyllä vaan ihmiset edelleen liikkuu ulkona porukassa. Iso ryhmä lapsia oli pelaamassa palloa, sitten nuoria naisia treenaamassa yhdessä, frisbeegolfporukoita... Ilman ulkonaliikkumiskieltoa ihmiset ajattelee, että ulkona voi tavata kavereita ja kokoontua. Ja ehkä jossain määrin näin onkin, jos on tarpeeksi turvaväliä ja max. kaksi henkilöä yhdessä. Mutta itse en laskisi sen varaan, että tuokaan olisi turvallista. Ei ongelmana ole pelkästään ne kurittomat vanhukset, jotka kokoontuvat kaupoille, vaan ihan kaikki, jotka eivät ymmärrä, että nyt ei ole oikea aika tavata ystäviä, niin ikävää kuin se onkin.
No onneksi kaupassa, töissä ja koiran kanssa ulkona saa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä käynti ei oikeasti aiheuta ongelmia siinäkään tilanteessa niinkuin ei nytkään, mutta kaikki joutuvat kärsimään nyt kokoontuvien ihmisten takia. Huomaan että täällä alkaa nousta lynkkausmieliala niitä kohtaan jotka jatkossa aikovat livahtaa välillä luvatta ulos, ei hyvä. Varmaan suomalaiset oikein kyttää ikkunasta kun ei ole parempaakaan tekemistä ja soittaa poliisit ihan vaan v-mäisyyttään kun eivät itse uskalla uhmata kieltoa. Ja nyt puhun koko ajan haitattomasta yksin liikkumisesta.
Tänään kun kävin kävelyllä, niin huomasin, että kyllä vaan ihmiset edelleen liikkuu ulkona porukassa. Iso ryhmä lapsia oli pelaamassa palloa, sitten nuoria naisia treenaamassa yhdessä, frisbeegolfporukoita... Ilman ulkonaliikkumiskieltoa ihmiset ajattelee, että ulkona voi tavata kavereita ja kokoontua. Ja ehkä jossain määrin näin onkin, jos on tarpeeksi turvaväliä ja max. kaksi henkilöä yhdessä. Mutta itse en laskisi sen varaan, että tuokaan olisi turvallista. Ei ongelmana ole pelkästään ne kurittomat vanhukset, jotka kokoontuvat kaupoille, vaan ihan kaikki, jotka eivät ymmärrä, että nyt ei ole oikea aika tavata ystäviä, niin ikävää kuin se onkin.
Alle 10 porukoissa saa periaatteessa olla.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on pelkät poliisit meillä silloin. Otetaan varusmiehet ja reservi käyttöön myös.
Itse olen sijoitettuna, siinähän sitä pääsee samalla ulos liikkumaan ;)
Tässä on joka puolella pihaa ympärillä, pimeässäkin voi ulkoilla. Omakotialue on kätevä. Jotain phaitöitä kuitenkin tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilutan pippeliäni aina kun tarvis. Saa sanoa virkavalta mitä vaan
Joo, no ei sitä virkavaltaakaan ihan joka pikku juttu kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleilakko ja suurmielenosoitus joka pysäyttää koko maan. Diktaatuurille on aika laittaa suitset. Nyt ei korona ole ongelma vaan valtion suistuminen totalitarismiin. Ei ole valtion tehtävä suojella ketään itseltään. Tarvitaan Euroopan oma arabikevät. Diktaattorit erotetaan ja valtiolta viedään ainiaaksi oikeus tehdä valmiuslakia, poikkeustilan tai ulkonaliikkumiskieltoa. Myös asevelvollisuus lopetetaan. Nyt on aika herätä tai kohta elämme diktatuurissa.
Vaan kun et suojele vain itseäsi vaan kaikkia muita siinä samalla. Vaikka sinä olet itsellesi samantekevä, muut haluavat olla terveitä ja elää.
Niin eli jos sinä pelkäät niin pysy sinä kotona. Anna minun mennä menojani.
Kaltaistesi asenteet, jotka viisveisaavat muiden terveydestä, ovat juuri niitä, joiden takia ulkonaliikkumiskielto uhkaa! Sinä et silloin todellakaan huitele missä huvittaa, ymmärrätkö?
Todennäköisesti kunnioittaisin ulkonaliikkumiskieltoa ihan yhtä paljon kuin kieltoa olla käyttämättä huumeita (tuhansia käyttökertoja).
Oikeastihan homma menee niin, että ulos mennään silloin kun tarve vaatii. Onnea vaan sen estämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos on koira niin edes sen verukkeella pääsee livahtamaan hetkeksi ulos, jos tuo kielto tulisi.
Onko koirallasi passi? Espanjassa on niin tiukkaa, että koiran ulkoiluttajalla pitää olla koiran passi mukana ja siinä olevan omistajan nimi pitää täsmätä ulkoiluttajaan. Eli ei voi lainata naapurin koiraa päästäkseen lenkille. Aika näyttää tulee Suomeen yhtä tiukka sääntö.
Samat tiedot löytyvät myös koiran rekisteritodistuksesta ja/tai Kennelliiton omistajatodistuksesta
Onneksi voi aina napata koiran mukaan, niin on sallitusta ulkona koiraa ulkoiluttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleilakko ja suurmielenosoitus joka pysäyttää koko maan. Diktaatuurille on aika laittaa suitset. Nyt ei korona ole ongelma vaan valtion suistuminen totalitarismiin. Ei ole valtion tehtävä suojella ketään itseltään. Tarvitaan Euroopan oma arabikevät. Diktaattorit erotetaan ja valtiolta viedään ainiaaksi oikeus tehdä valmiuslakia, poikkeustilan tai ulkonaliikkumiskieltoa. Myös asevelvollisuus lopetetaan. Nyt on aika herätä tai kohta elämme diktatuurissa.
Vaan kun et suojele vain itseäsi vaan kaikkia muita siinä samalla. Vaikka sinä olet itsellesi samantekevä, muut haluavat olla terveitä ja elää.
Orjalle riittää että saa elää omistajansa armosta. Vapaa ihminen haluaa muutakin. Altruismi ja kuvitteellinen yhteisvastuu joka on kollektiivista totalitarismia on yhteisön syöpä. Syöpäkasvain joka rappeuttaa valtion orjamielisten diktatuuriksi.
Oletan sinun elävän täysin omavaraisena erillään yhteiskunnasta ja sen palveluista? Muuten heiluttelet vain huuliasi eivätkä sanasi merkitse mitään.
Kuvailemasi yhteiskunta pitäisi hävittää. Pitäisi olla vain palvelun tuottaja joka ei missään oloissa poikkea roolistaan. Johon ei kuulu minkäänlainen julkisen vallan käyttö. Uusliberalismi sortuu pohjimmiltaan samaan valtion palvonta an ja autoritaarisuuteen joten se ei ole vastaus.
Kuka rahoittaa tämän palveluntarjoajan? Veronmaksuhan ei tuohon sinun malliisi mahtuisi, joten jokainen olisi omillaan?
En todellakaan aio lukkiutua kotiini. Luottotiedottomana yhteiskunnan elättinä sakot ei tunnu missään, ja pieni vankilareissu voisi olla mielenkiintoinen kokemus.
En rikkoisi. Toivottavasti kuitenkaan sellaista ei tule. Itse kyllä jopa tykkäisin, kun saa luvalla vain olla kotona, mutta lapset alkaa aika pian hyppiä seinille.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kunnioittaisin ulkonaliikkumiskieltoa ihan yhtä paljon kuin kieltoa olla käyttämättä huumeita (tuhansia käyttökertoja).
Oikeastihan homma menee niin, että ulos mennään silloin kun tarve vaatii. Onnea vaan sen estämiseen.
Vau. Sä olet varmaan sun amiksen kovin jätkä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orjalle riittää että saa elää omistajansa armosta. Vapaa ihminen haluaa muutakin. Altruismi ja kuvitteellinen yhteisvastuu joka on kollektiivista totalitarismia on yhteisön syöpä. Syöpäkasvain joka rappeuttaa valtion orjamielisten diktatuuriksi.
Oletan sinun elävän täysin omavaraisena erillään yhteiskunnasta ja sen palveluista? Muuten heiluttelet vain huuliasi eivätkä sanasi merkitse mitään.
Kuvailemasi yhteiskunta pitäisi hävittää. Pitäisi olla vain palvelun tuottaja joka ei missään oloissa poikkea roolistaan. Johon ei kuulu minkäänlainen julkisen vallan käyttö. Uusliberalismi sortuu pohjimmiltaan samaan valtion palvonta an ja autoritaarisuuteen joten se ei ole vastaus.
Kuka rahoittaa tämän palveluntarjoajan? Veronmaksuhan ei tuohon sinun malliisi mahtuisi, joten jokainen olisi omillaan?
Hitsi kun tähän jäi eilen vastaus saamatta.. onnistuisiko tänään? En tosin pidättele hengitystäni, mutta saatathan yllättää.
Me asutaan syrjässä joten ihan rauhassa voidaan ulkoilla omalla pihalla, pelloilla ja metsässä.
Minä.
Mä olen jo nyt eristänyt itseni muista mutta siihen en suostu etten saisi ulkonakaan käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Sä olet varmaan sun amiksen kovin jätkä!
No amiksesta on jo yli 15 vuotta aikaa, mutta voin tunnustaa, etten ollut edes luokkani kovin jätkä. Olen kuitenkin aina elänyt oman järkeni mukaan ja kyseenalaistanut erityisesti kaikenlaiset kiellot. Siinä mielessä saatan ollakin kova jätkä, että minulla on pokkaa mennä johonkin muuhunkin suuntaan, kuin mihin paimennettavaa lammaslaumaa ohjataan.
Siis mikä hitto siinä on kun te isoegoiset mutta äärettömän heikkoitsetuntoiset urpot ette voi pelata yhteisillä pelisäännöillä ja tehdä kuten pyydetään? Mitä se on sulta pois jos tottelet nyt kerrankin sitä auktoriteettia?
Mutta eikun MMMIMÄ EN TOTTELE, uusi uhmaikä?
En muutenkaan käy kuin kaupsssa, autolla menen ovelta ovelle. Pari kertaa teen kilometrin lenkin, ettei tulisi pää kipeäksi tunkkaisesta sisäilmasta. Ei voi tuulettaa, kun tulee vetoa ja niskat kipeytyy.