APUA! Haksahdin tekemään Kotimaan Energian sähkösopimuksen Gigantin kautta!
Mitä voin tehdä? Ehdin tekemään Gigantissa sähkösopimuksen 2 vuodeksi Kotimaan Energian kanssa. Kallista tulee varmasti olemaan kun ehdin lukea jo että aivan huijausfirma kyseessä. Miten voin minimoida vahingot?
Kommentit (35)
Oma lapsi hairahtui tähän Gigantin yhteistyökumppanin kusetukseen. Tulee takkiin raskaasti kahdessa vuodessa.
Pörssisähköä ei kannata ottaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kikantti se onkin "hauska" paikka ostaa jotain kuten kännykkä. Myyjä yrittää kytkyjä minkä ehtii. Mulle tarjosivat myös sähkö sopimusta, virus torjuntaa, käyttö turvaa, panssarilasia, uutta mobiili operaattoria, muistikorttia, koteloa ja vielä jotain tv kanava hässäkkää. Tulis puhelimelle hintaa jos noihin suostuisi.
Siksi kannattaakin ostaa netistä ja käydä vain hakemassa myymälän noutopalvelusta. Onhan tuon noutopalvelun toiminta hidasta, mutta siellä on juroja miehiä jotka eivät yritä myydä mitään eivätkä muutenkaan pukahda tyhjästä.
Nuoret ei osaa hoitaa asioita.
Ei heillä riitä kärsivällisyys ottaa selvää edes siitä, mitä sähköä myydään tai käytettään. Kaikkeen muuhun kyllä aika riittää.
Helppoja saaliita Gigantille.
Tämä lisätyrkytysmyynti on yksi isoimmista syistä, miksi mun askeleet suuntaa yleensä Verkkokauppa.comiin eikä Giganttiin.
Kuinka hankalaa on ihmiselle sanoa ei?
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi hairahtui tähän Gigantin yhteistyökumppanin kusetukseen. Tulee takkiin raskaasti kahdessa vuodessa.
Sähkö- tai vaikka maalämpölämmittäjälle nämä näennäisesti edulliselta näyttävät pörssisähkötarjoukset ovat karmea virhe. Sähkön hinta pomppaa pilviin juuri silloin kun sitä eniten tarvitaan. Kaukolämpö-kerostaloasunnossa on toki aivan sama mistä sähkölasku tulee koska sitä kuluu niin vähän eikä ole kulutuspiikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Soita ja peru sopimus.
Ja nauhoita puhelu.
Mulla oli muutaman vuoden kotimaan energian sähkösopimus eikä muuta vikaa kuin oli kalliimpi kuin paikallinen sähköyhtiö.
Kotimaan Energia on Fortumin tytäryhtiö.
Myös Fortum koittaa kusettaa ja myös onnistuu. Eivät sano puhelimessa hintaa vaan sähköpostiin kilahtava hintatarjous on myös sopimus joka pitää erikseen purkaa 2 viikon aikana.
Koulussa lapsia pitäisi opettaa, että eri firmat koittaa kusettaa ihmisiä 24/7, ja että joka kerta kyseessä on kusetus. Koskaan ei myyjä kerro kaikkea, vaan asiakkaan pitää itse ottaa asiasta selvä, vaikka Google haulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkö- tai vaikka maalämpölämmittäjälle nämä näennäisesti edulliselta näyttävät pörssisähkötarjoukset ovat karmea virhe. Sähkön hinta pomppaa pilviin juuri silloin kun sitä eniten tarvitaan. Kaukolämpö-kerostaloasunnossa on toki aivan sama mistä sähkölasku tulee koska sitä kuluu niin vähän eikä ole kulutuspiikkejä.
Laskin omalta kohdaltani pörssisähkön kannattavuuden taannehtivasti.
Hoksasin että muutama talvikuukausi riittää viemään kesäajan sähkön halpuuden tuottaman edun. Tämä oli ennen tätä myllerrystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli muutaman vuoden kotimaan energian sähkösopimus eikä muuta vikaa kuin oli kalliimpi kuin paikallinen sähköyhtiö.
Tällä hetkellä pörssisähkö on vähintään puolet kalliimpaa, kuin määräaikainen sähkö.
Vierailija kirjoitti:
Kikantti se onkin "hauska" paikka ostaa jotain kuten kännykkä. Myyjä yrittää kytkyjä minkä ehtii. Mulle tarjosivat myös sähkö sopimusta, virus torjuntaa, käyttö turvaa, panssarilasia, uutta mobiili operaattoria, muistikorttia, koteloa ja vielä jotain tv kanava hässäkkää. Tulis puhelimelle hintaa jos noihin suostuisi.
Mullekin aikanaan läppärin yhteydessä tarjottiin. Sanoin ei. Oli kiire. Kassalla oli kuitenkin lyöty 50 e lisää virustorjunnasta.
Fortumin jälkimarkkinointi on myös mielenkiintoista. Viikko muuton jälkeen soitti joku haparoiva puhelinmyyjä. Ei sen jutuista saanut oikeen mitään selvää. Ainoa että laskun mukaan olin ottanut 5 e/kk maksavan lisäpalvelun. Nauhoitan kaikki puhelut ja kuuntelin nauhoituksen useita kertoja. Puhdas huijaus.
Kuulemma voisit laittaa samassa taloudessa asuvan puolison tekemään sähkösopparin toisen yhtiön kanssa. Samassa tasloudessa ei voi olla kuin yksi soppari voimassa, joten aiemmin tehty kuoleentuisi. En ole itse käytännössä kokeillut miten kuulemani temppu toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hankalaa on ihmiselle sanoa ei?
Gigantissa ihan helvetin vaikeaa, kun se Ei ei mene perille.
Huom! Näitä ei pysty peruuttamaan! Olkaa tarkkoja!