Ärsyttää 50+ naiset jotka hehkuttaa miten tässä iässä voi jo tehdä/pukeutua/puhua/tuntea miten haluaa. Ihankuin nuorempana ei voisi.
Itse olen 30+ ja paljon jo elämässäni nähnyt ja kokenut, oppinut ja opettanut. Ärsyttää vanhempien naisten jotenkin ylimielinen letkauttelu, miten tietyssä iässä voi vaikka pukeutua miten haluaa, välittämättä muiden mielipiteistä. Kerron salaisuuden, voi nuorempana kun olla hyvin tietoinen itsestään ja tavoitteistaan ja tietää kuka on ja olla itsevarma. Harmi, jos tämä tietty sukupolvi ei ole voinut näin kokea,kuin vasta keski-iän jälkeen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Kyllä minä koen edelleen, että nuoret naiset joutuvat todistelemaan osaamistaan ja pätevyyttään ja uskottavuuteen valitettavasti vaikuttaa myös ulkonäkö. On vaarallista ummistaa silmänsä sille tosiasialle, että naisia syrjitään esim työnhaussa ulkonäön ja painoindeksin perusteella. Eikä tarvitse kuin seurata julkista keskustelua hallituksen toimista, tämän huomaa helposti. Vai miten luulette, että otettaisiin vastaan, jos Sanna Marinilla olisi rastat ja kasvotatuointi?
Tai jos Sanna ei olisi niin kaunis kuin on. Jos minä Sannan kanssa samanikäinen mutta ulkonäöltä eri tasoa oleva olisin pääministeri, ei paljon maailman medioita kiinnostaisi vaan raportoitaisiin sivulausessa että Venäjän sivukuntaan valittiin johonkin johtokuntaan Mauri Pekkarisen näköinen nainen.
No kyllä nuorena voikin ennen kuin siirtyy työelämään. Mutta monissa töissä pitää pukeutua tietyllä tavalla, että otetaan vakavasti. Monet päätyvät aika konservatiiviseen lookkiin, koska se ainakin on "hyväksytty" useilla työpaikoilla. Eli kyllä ne 50+ naiset ovat oikeassa: vanhemmiten varmasti voi pukeutua vapaammin, varsinkin kun on jo eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Kyllä minä koen edelleen, että nuoret naiset joutuvat todistelemaan osaamistaan ja pätevyyttään ja uskottavuuteen valitettavasti vaikuttaa myös ulkonäkö. On vaarallista ummistaa silmänsä sille tosiasialle, että naisia syrjitään esim työnhaussa ulkonäön ja painoindeksin perusteella. Eikä tarvitse kuin seurata julkista keskustelua hallituksen toimista, tämän huomaa helposti. Vai miten luulette, että otettaisiin vastaan, jos Sanna Marinilla olisi rastat ja kasvotatuointi?
Minä 60-luvulla syntynyt vielä nautin täysillä siitä että tärkeimmät ministerit ovat nuorilta nasilta näyttäviä nuoria naisia. Kyllä miespoliitikoillakin on ulkonäkö- ja pukeutumisvaatimukset ja parempi on näyttää ja kuulostaa keski-ikäiseltä. Mutta minulle se oli eilen kun kaikessa uskottavuudessa oli sukupuolivaatimus.
Huomaatteko, että ketju on kasvanut näin pitkäksi ilman että mukana on yhtään miespuolista "anna kakkoseen" - tai "naisille kelpaa vain täyden kympin miehet" -trollaajaa. Kun otsikossa on sanat nainen 50+, niin miehiä ei kiinnosta koko keskustelu!😁
Monilta poliittisilta toimittajilta puuttuu edellenkin ihan yksinkertaisesti kyky kommentoida ilman että sanat ja sävy jotenkin muuttuvat kommentoitavan sukupuolen mukaan. Ehkä sekin muuttuu kun setämiespolvi väistyy.