Mikä kavereiden asettama imago ärsyttää sinua itseäsi?
Oli tästä tuttavan kanssa puhetta. Hän kertoi, et häntä ahdistaa kun häntä sanotaan "himourheilijaksi", vaikka liikkuu ihan normaalisti, välillä viikkoihin ei ollenkaan. Sitä himourheilijaa hoetaan kokoajan. Mitä teillä?
Kommentit (28)
Hiljaiseksi introvertiksi leimaaminen. Puhuvat päälle olettaen, ettei mulla mitään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaiseksi introvertiksi leimaaminen. Puhuvat päälle olettaen, ettei mulla mitään ollut.
Mulla oli tämä vielä lukioon asti. Amk:ssa sentään sain puhua lauseeni loppuun.
Mä oon terveysnatsi. Joo, terveysjutut kiinnostaa mut ärsyttää kun siitä tehdään haloo.
Tämän takia kaveriporukat lopulta yleensä muotoutuvat sellaisiksi et kaikki on aika samanhenkisiä ihmisiä.. ei kukaa jaksa jatkuvaa leikkimielistäkään kuittailua.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon terveysnatsi. Joo, terveysjutut kiinnostaa mut ärsyttää kun siitä tehdään haloo.
Just tää mullakin!!
Mä oon juoppo ja loinen. Kyllä, join teini-ikäisenä n. 3 kertaa alkoholia (nykyään muutaman kerran vuodessa) ja teininä lintsailin koulusta. Olen nyt nuori aikuinen ja käyn töissä, mutta en siltikään pääse tuosta imagosta eroon.
Olen narkki joidenkin silmissä aina. Yli 15 vuotta kuivilla.
Että olisin jollain kajahtaneella tavalla ”eräjorma” koska tykkään olla luonnossa ja esim. vaeltaa. Tämän vuoksi mulle nautinnollista on joku teltassa puskassa oleilu, eikä esim. vaikka kylpyläreissu. Täysin poissulkevaa. Ja siis se ajattelutapa että vaeltaminenkin on jotain hirveää megatuskaa silmät kiiluen paskaa hiuksissa hyttysiä syöden jne. Sitähän se ei nimenomaan hyvällä suunnittelulla pidä olla.
Mua sanotaan ylimieliseksi ja herkkänahkaiseksi. Loppuviimeksi olen herkkä introvertti, mutta myös erittäin vahva ja osaan olla tarvittaessa erittäin kovakin. Huono itsetunto on vaivannut läpi elämän mutta tunnustan sen eli en kätke sitä minkään verhon taakse.
Herkkänahkaisuudesta sen verran että minusta on puhuttu valtavasti pahaa elämäni aikana ja oltu erittäin pahansuopiakin. Olen sitä kuunnellut vuosi tolkulla ja ei lienee ihme etten välitä näistä peen jauhajista enää yhtään. Tottakai olen loukkaantunut aiheettomasta haukkumisesta. Joskus on varmasti ollut syytäkin. En ole täydellinen ihminen. Jännää on että nämä jotka haukkuvat eivät itse kestä pienintäkään kritiikkiä itsestään ja ottavat hyvinkin pienet asiat itseensä, joten en suuremmin arvosta heitä.
Asiasta saa sanoa ja mielellään päin näköä mutta selän takana oleva pahansuopuus on sellaista mitä en siedä enkä sellaisia ihmisiä alkuunkaan. Minusta he ovat heikkoja ja säälittäviä. Aiheellinen palaute on suotavaa, mutta ei asiaton peen jauhanta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen lääkiksessä. Se tarkoittaa vanhempien kavereiden mielestä sitä et tiedän terveydestä kaiken ja että joka ikinen sekunti elämässäni pohdin syvällisesti erinäisten asioiden terveellisyyttä ja haluan keskustella niistä ystävieni kanssa joka hetki. Ja että teen automaattisesti aina vain terveellisiä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Että olisin jollain kajahtaneella tavalla ”eräjorma” koska tykkään olla luonnossa ja esim. vaeltaa. Tämän vuoksi mulle nautinnollista on joku teltassa puskassa oleilu, eikä esim. vaikka kylpyläreissu. Täysin poissulkevaa. Ja siis se ajattelutapa että vaeltaminenkin on jotain hirveää megatuskaa silmät kiiluen paskaa hiuksissa hyttysiä syöden jne. Sitähän se ei nimenomaan hyvällä suunnittelulla pidä olla.
Minulla tämä myös! Olen eräjorma ja ituhippi kun käyn retkeilemässä ja vaeltamassa yht. ehkä muutaman kerran vuodessa. On mulla paljon muutakin elämää 😂
Mä oon se "laiha". Ei mun tarvis liikkua ollenkaan eikä mulla voi olla elämässäni mitään kriisejä koska olen sentään LAIHA. Huoh! Laihuus itsessään ei edes kerro terveydestäkään mitään, vähän lihavampi voi olla loppusissaan kuitenkin terveempi.
Minä taas haluaisin että ihmiset näkisivät minussa muutakin kuin paksun lompakon ja ison qullin.
Minullakin on tunteet ja tarpeita joita ei rahalla eikä genitaaleilla voi tyydyttää.
Miesten nielijä ja kevytkenkäinen. Tykkään jutella ja vähän flirttailla. Jotenkin tämä kääntyy monien päässä niin että panet mitä vaan. Todellisuudessa minulla on ollut viisi kumppania ja tästäkin joskus väittelin yhden kaverin kanssa. Sama kaveri koitti kiven kovaan väittää että olen minä joskus pettänyt mutta ei sitten tarkemmin miettiessä osannut sanoa milloin.
Ukko37 kirjoitti:
Minä taas haluaisin että ihmiset näkisivät minussa muutakin kuin paksun lompakon ja ison qullin.
Minullakin on tunteet ja tarpeita joita ei rahalla eikä genitaaleilla voi tyydyttää.
Näkyykö se gulli sitten niin paljon ihan vaattet päälläkin?
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Näkyykö se gulli sitten niin paljon ihan vaattet päälläkin?
Kyllä.
Pukeudun yleensä valkoisiin better bodiesin trikoohousuihin. Muut hankaavat haaroista ja pakaroiden välistä.
Mä olen ikuinen teiniäiti, 20 vuotta saanut kuulla miten nuorena olen lapset saanut. Ja tyttärestä luonnollisesti veikkaillaan seuraavaa teiniäitiä. Alkaisi jo riittämään.
Olen "se jolla on auto". Mulle soitetaan vaan kun tarvitaan kyytiä.
Huh, onpa teillä paljon leimaavia kavereita. Itselle moinen on täysi turn off, ja varmasti ottaisin etäisyyttä, jos joku kokisi asiakseen alkaa sulloa minua johonkin stereotypia-muottiin..
Mulle sanotaan aika usein siitä kun laittaudun vähän enemmän kuin kaverini. Tulee sellainen olo, et se on heille joku ongelma kun siitä pitää mainita.