Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi esiintyville taitelijoille puuhataan korona-tukea - eivätkö he ole oikeutettuja toimeentulotukeen?

Vierailija
20.03.2020 |

Vai onko kyse siitä että toimeentulotukea saadakseen pitää käyttää ensin omat säästöt, ja sehän olisi tietysti ihan väärin kun on kyse hienosta taiteilijasta eikä mistään tehdastöistä työttömäksi jääneestä persusta.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006439289.html

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/yrittajan-sosiaaliturva/yrittaja…

Siinä teille palstan yrittäjille tietopaketti.

Vierailija
22/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotukeen ole oikeutettuja ihan kaikki suomalaiset? Näin olen tähän mennessä ymmärtänyt. Jos vain kriteerit (tiukat) täyttyvät.

Et taida ymmärtää miten tiukat ne kriteerit ovat. Et saa omistaa MITÄÄN (edes autoa) tai vaaditaan realisoitavaksi ja sillä pitää elää.

Ei saa olla mitään tuloja jotka ylittävät 1189e (ja tuossa tapauksessa saisi 1€ tt-tukea).

Tilillesi ei saa kukaan laittaa etkä saa itse laittaa yli 50e summia, tai ne vähennetään täysimääräisesti tt-tuesta.

Tuo systeemi on täyttä paskaa ja aiheuttaa masennusta, kenenkään ei pitäisi altistua tälle. Pitäisi seurata jenkkien ja brittien esimerkkiä ja siirtyä pikkuhiljaa perustuloon.

Itse sain äsken toimeentulotukea vaikka oli yhteensä tuhansien edestä tilillepanoja. Kaikki piti kyllä selvittää hyvin tarkkaan enkä myöskään mitään huijannut. Hain toimeentulotukea TE-hallinnon karenssin takia ja nuo tilillepanot olivat osittain lainoja vanhemmilta ja osittain omia tilillepanoja jotka olin nostanut luottokortilla. Kelan virkailija oli kirjoittanut päätökseen, että vastaisuudessa pitäisi selvittää kyllä vielä tarkemmin jos hakisin TT-tukea uudestaan. Ehkä kun kyse oli vain parista kuukaudesta, niin ei sitten vaadittu ihan niin älyttömän perusteellisia selvityksiä.

Kelan kanssa asioidessa kannattaa olla täysin avoin ja rehellinen. Jos ne edes luulee haistavansa vilppiä niin palvelun laatu varmasti kärsii. Omalta osaltani kelan suhteen on vain positiivista sanottavaa. Asiakkaaksi joutuminen ahdisti paljon mutta kohtelu on ollut reilua ja positiivista. Kiitos siitä kelan tädeille ja sedille jos satutte lukemaan. Yleensä saatte varmaan kuulla enemmän negaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatuessa ollaan turvaamassa näiden ihmisten elinkeinoa, ei heidän henkilökohtaista tuloaan. Ajatellaan siis vähän pidemmälle kuin tämän kuukauden vuokranmaksua ja ruokaostoksia. Yksityisyrittäjät varmaankin voivat myydä omaisuuttaan ja laittaa pillit pussiin ja nostella toimeentulotukia muutaman kuukauden, mutta mitäs sitten puolen vuoden tai vuoden päästä sitten tapahtuu, kun kaikki pitää aloittaa alusta. Et saa enää starttirahoja, et luottoja, edellisetkin velat pitäisi maksaa, pitää hankkia uudet työvälineet, vakuutukset, asiakkaat jne. 

Vierailija
24/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotukeen ole oikeutettuja ihan kaikki suomalaiset? Näin olen tähän mennessä ymmärtänyt. Jos vain kriteerit (tiukat) täyttyvät.

Et taida ymmärtää miten tiukat ne kriteerit ovat. Et saa omistaa MITÄÄN (edes autoa) tai vaaditaan realisoitavaksi ja sillä pitää elää.

Ei saa olla mitään tuloja jotka ylittävät 1189e (ja tuossa tapauksessa saisi 1€ tt-tukea).

Tilillesi ei saa kukaan laittaa etkä saa itse laittaa yli 50e summia, tai ne vähennetään täysimääräisesti tt-tuesta.

Tuo systeemi on täyttä paskaa ja aiheuttaa masennusta, kenenkään ei pitäisi altistua tälle. Pitäisi seurata jenkkien ja brittien esimerkkiä ja siirtyä pikkuhiljaa perustuloon.

Miksi kulmahousujen ei tarvitse myydä mersujaan saadakseen tt-tukea? 

Vierailija
25/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/yrittajan-sosiaaliturva/yrittaja…

Siinä teille palstan yrittäjille tietopaketti.

Minä tämän jo tuohon ja toiseen ketjuun linkkasinkin. Sinunkin kannattaa tutustua siihen vähän tarkemmin, jos vielä ihmettelet, miksi yrittäjä ei hae tai saa toimeentulotukea. Se kun ei ole vain yhden hakemuksen lähettäminen, vaan vaatii esim välitilinpäätöksen ja elinkeinoasiamiehen lausuntoja. 

Vierailija
26/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vielä puuttuisi, että tukea makseltaisiin vaikka olisi omaisuutta tai tuloja. Jenkeissä ei sitäpaitsi ole perustuloa, eikä varsinaisesti briteissäkään, tosin siellä on yhtenäisempi tukimalli.

Suomalaisen tukien nautiskelijan kiittämättömyys on aivan käsittämätöntä.

Vierailija
27/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vájakki näitä vastauksia alapeukuttaa? Laskennallinen raja tt-tuelle vuonna 2020 on 1190€/kk, jos tulot ylittävät tuon et saa senttiäkään tukea.

Ja jos sinulla on kiinteää omaisuutta, sijoituksia, ajoneuvoja jne. niin et saa senttiäkään tukea vaan ne vaaditaan myytäväksi ensin.

Jos auton omistaa rahoitusyhtiö, niin ei huomioida mitenkään. Useinhan näin on nykyisin.

Ei ole este auton myynnille. Siihen pitää vaan olla omistajan lupa.

Vierailija
28/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kulmahousujen ei tarvitse myydä mersujaan saadakseen tt-tukea? 

Voi hyvä luoja! :D Miten kalliiksi sinä kuvittelet ne 80-luvun rämppämersut? 

Vierailija
29/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikkaa. Tero Vaara tuskin tukea saa.

Vierailija
30/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyville taiteilijoille vinkki: alkakaa tubettamaan. Jotkut tekee sillä jo miljoonia vai onko se jotenkin ala-arvoista?

Vierailija
31/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti tietty osa suomalaisista on niin kateellisia mmuuttajille, jotka tukea nostavat kun hehän elävät kuin kroisokset..

Vierailija
32/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työmarkkinatuella enkä saa toimeentulotukea puolison tulojen takia ja se rajahan on aika alhainen. Minimipalkalla on jo aikuisen elatusvelvollisuus. Puolisoni maksaa asumiskulut yksin ja minä sitten kaikki muut omat ruokani, hygieniatarvikkeet ja sairarauskulut plus lääkkeet, vaatteet yms. Saa tarkkaan laskea budjetin. Jos sairauskulut nousisivat niin olisin kusessa. Pitäisi muuttaa erilleen, pitää tyhjää yksiöö että saisin toimeentulotukea eikä puolison tarvitsisi aikuista ihmistä elättää. Juuri tämämän aikuisen elatusvelvollisuuden takia tunnen paljon erillään asuvia pariskuntia. Omaisuuteni ole käyttänyt jo ajat sitten elämiseeni niin ettei se mahdotonta ole hakeutua toimeentulotuen piiriin. Yhteiskunnalle tulee sitten varmaan halvemmaksi kustantaa minulle tyhjänä pidettävä yksiö. Vuokraisin sitä pimeästi halvalla reissaaville tuttaville ja sukulaisille. 

Vierailija
33/33 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti tietty osa suomalaisista on niin kateellisia mmuuttajille, jotka tukea nostavat kun hehän elävät kuin kroisokset..

Ne naiset näyttävät elävän paljon vaatimattomammin kuin suomalaiset. Kulkevat aina samoissa kaavuissa eivätkä törsää turhuuksiin kuin suomalaiset. Leipovat paljon eivätkä käy viihteellä, kukaan ei tupakoi ja ovat ihan erilaisia kuin suomalaiset. Kenelläkään ei ole tekoripsiä ja meikkiä. Ne pärjäävät paremmin niillä tukirahoilla kuin suomalaiset. Nille on tärkeämpiä lapset ja perhe kuin suomalaisille naisille. Ne ovat perhekeskeisempiä. Huolehtivat lapsistaan paremmin ja viettävät aikaa niiden kanssa enemmän kuin suomalaiset. Suomalaisilla on mopo riistäytynyt käsistä jo ajat sitten.