Onko kellään kokemusta Emmaljungan Smart Duo Combi-vaunuista?
Eli niistä perinteisen näköisistä lastenvaunuista, johon tulee mukaan erillinen istuinosa. Eli siis vähän niinku yhdistelmävaunut, mutta perinteisemmän näköiset ja ratasistuinta ei raahata koko ajan mukana. Ollaan ihastuttu niihin ja olisi kiva kuulla käyttökokemuksia. Yleensäkin olisi kiva kuulla näiden perinteisimpien vaunujen hyvistä ja huonoista puolista.
Kiitos etukäteen, jos jollakin on tietoa! :)
Kommentit (10)
Musta just no menopelit ,joissa on erikseen koppa ja erikseen ratas osa on parempia ja pitempi ikäisiäkin käyttää,siis minusta,eli suosittelen :)
Meillä on Emmaljungan smart duot, ostettiin v. -04.
Ollaan tykätty tosi paljon niistä. Vaunukoppa on tilava, sinne mahtuu
isokin vauva tosi pitkään. Vaunukoppa on myös todella lämmin, mikä on tärkeä asia talvella.
Meistä on ollut kiva, kun on erillinen ratasosa. Se säilyy siistinä sisällä, kun vaunukoppa on käytössä. Samoin vaunukoppaa voi pitää sisällä kun ratasosa käytössä. Vaunukoppa ja ratasosa on helppo vaihtaa.
Saatiin kauppaan mukaan myös lämpöpussi. Vauva-aikana sillä ei ollut käyttöä, kun makuupussi riitti vallan mainiosti. Talvella ratasosaa käytettäessä se oli vallan mainio lämmön tuoja, siinähän on turvavöille aukot eli ei muuta kuin lapsi pussiin ja ei varmaan palele. Meidän tyttö täyttää elokuussa 2v. ja viime talven mahtui hyvin pussii, mahdollisesti vielä alkutalvestakin mahtuu. On kylläkin aika sirppana.
Vaunut on helppo kasata ja hyvä työntää. Täällä E-Karjalassa on ihan kunnon talvet (siis paljon lunta) ja ilmakumipyörillä matka sujuu mainiosti. Säädettävän työntöaisa on tosi hyvä, minulle just sopivan mallinen. Kokeiltiin ostovaiheessa mm. Teutonian rattaita eikä niiden työntöaisa sopinut ollenkaan minulle, jotenkin hankalan tuntuista niiden säätäminen oli.
Nyt jos ostaisin vaunuja niin ehkä miettisin sellaisia, joissa saa työntöaisaa kääntämällä vaunun suunnan muutettua. Toisaalta mitä enemmän teknisiä ominaisuuksia niin sitä helpommin tulee jotain vikaa..
Mutta lyhyesti: voin suositella!!
Kakkosta odotellaan ja olis vauhti pyörien osto edessä. Ykkösellä oli vaunut lainassa ja jouduttiin ne palauttaan. :(
Murppu: Täällä meilläpäin ainakin noiden vaunujen ovh hinta on 595,- mutta ovat tällä hetkellä tarjouksessa 499,- eli tuntuu tosi edullisilta. Mukaan tulee vaunukoppa, istuinosa, duopussi (istuinpehmuke/jalkapussi) ja hoitolaukku (sisältää hoitoalustan). Ja värivaihtoehtoja löytyy. :)
Mahtuu kauppakassit ja vaippapaketit ja muut.
Nyt rauhotun. :)
Meillä periaatteessa kyseiset vaunut, mutta -99 mallia. Toiminnoista silloin puuttui aisan säätö, eikä varusteena tullut duopussia. Hoitolaukun ostin silloin jo kuosiin sopivan.
Niin ja pyörät oli silloin niitä valkoisia ohuita. Vaunuista ei mitään pahaa sanottavaa!!! Oli käytössä kahdella ja vielä 160e saatiin myytäessä.
Lasten piti jäädä kahteen, mutta.... Nyt odotan kolmatta ja vaununhankinta alkaa olla ajankohtaista. Kävin kaikki merkit läpi, onhan vaunumallit muuttuneet kovasti seitsemän vuoden aikana.
Harkitsin jo pitkään saksalaisia yhdistelmiä, kantokopalla. Mutta kun lähdin liikkeeseen katselemaan ja koittamaan, palasivat ajatukset kokoajan takaisin perinteiseen Duo-yhdistelmään! Juuri tuo, miksi rehata vaunuaikana ratasosaa mukana, ja se, että vauva on kovin matalalla vaunuaikana vaikutti eniten. Minä pidän vaunuista perinteisinä vaunuina!
Päädyin lopulta Brion vastaavaan malliin, koska Emmaljungalla ei ollut minua miellyttävää väriä. Ominaisuudet on pitkästi samat, paitsi mulle tulee vielä heittoaisa. Ja varusteet maksoi erikseen, eli hintavampi, kun E.
Erilaisiin tarpeisiin ja mieltymyksiinhän niitä on erilaisia.
Suosittelen Duo-vaunuja!
Kiitos jo vastanneille. :) Kovasti ollaan kallistumassa noihin vaunuihin.
Minulla ei erityisesti vielä ole kokemusta näistä vaunuista, mutta ostettiin juuri sellaiset...ne on ainakin hyvänlaatuiset ja myyjän mukaan vain pieniä eroja siihen seuraavaan pikkasen kalliimpaan versioon. Että yhtä laadukkaat on kuin muutkin emmaljungan vaunut. Menee varmasti seuraavallakin...