Yo-juhlat: kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää juhlat?
Kevään ylioppilaiden vanhemmat, miten olette ajatelleet järjestää yo-juhlat?
Piäisi alkaa miettiä kutsuja ja tarjoiluita jos juhlat haluaa, mutta mitä sitä nyt uskaltaa edes suunnitella.
Miten olette lähestyneet asiaa ja mitä suunnitelmia olette tehneet:
Ei juhlia ollenkaan/Pienet juhlat perhepiirissä/Juhlat syksyllä tai myöhemmin/Suunnitteilla isot juhlat
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti juhlitaan, tottakai. Täällä meidän alueella on ollut alle 5 tartuntaa, eikä viikkokausiin yhtään. Kaupoissa voi käydä, kahvilat ja ravintolat avataan, ei juhlat kotona ole yhtään sen kummempi tapahtuma. Meille tulossa alle 30 vierasta ja jakaantuu vielä kahdelle eri päivälle. Yhtäaikaa on varmaan n. 10-15 vierasta.
Ettekö oikeasti ole käyneet yhtään missään? Olette lukkiutuneet kotiinne koko kevääksi? Me olemme olleet mm. hautajaisissa, joissa oli yli 10 saattajaa. Joka päivä tapaan työssäni ihmisiä. Samoin mieheni. Käymme kaupassa, kyläilemme, elämme niin normaalisti kuin mahdollista. Ja voimme erinomaisen hyvin.
Juuri teidänlaistenne takia virus on alkanut uudestaan kiriä tahtia. Eli ei haittaa jos kuljetatte vahingossa virusta jonkun perheen riskiryhmään, jossa voi olla 30v äiti, jolla neurologinen lihassairaus? Tai isovanhempien. Surullista kuulla mitä vastuuttomuutta.
t.lekuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron tässä juhliin menijöille naapurin ylioppilaan ja vanhempiensa puolesta tämän, kun itse eivät ehkä viitsi. Abi on koko kevään käynyt töissä (ok, hyvä juttu), tavannut kavereita kotona ja kavereilla, kulkenut kaverin kanssa samassa autossa ja sen lisäksi yöpynyt mussukkansa luona ja mussukka on yöpynyt heillä. Saattaa onnittelijoita kiinnostaa ennen tajoiluihin kajoamista. Kyllä, olen kyylä, mutta tässä nyt on sattumalta oltu paljon kotona ja pihalla.
Niinpä niin, meidänkin abi on kulkenut ties missä, itse olen käynyt töissä, vieläpä sairaalassa. Toinen lapsi meni kouluun, kun ne aukesivat.
Pidämme juhlat, revi siitä.
Kuka teidän tarjoilujanne uskaltaa syödä?
Varmaan ne, jotka tulevat paikalle. Hysteerikot eivät tule, eikä ole kyllä kutsuttukaan.
Lapsenne vissiin ensimmäinen lakillinen? Nyt järki päähän. Koffin puistossa jo kajahti, kymmeniä epäilyjä, ilman kosketuskontaktia. Eli ilmasta napattu.
t.lekuri
Mistään ei voi tietää oliko kosketusta vai ei.
Ylioppilas ei ole vielä yhtään mitään. Miksi sitä pitää edes juhlia? Jos joku valmistuu ammattiin niin kannattaa juhlia,
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilas ei ole vielä yhtään mitään. Miksi sitä pitää edes juhlia? Jos joku valmistuu ammattiin niin kannattaa juhlia,
t. teiniviiksinen amis-Arto
Miksi näitä vanhoja ketjuja pitää nostella? Ryhdyin tätä lukemaan ihan kummissani siitä, miksi ei voisi järjestää juhlia tai pitäisi niitä siirrellä.
Meidän abimme päätös: Kahvia pahvimukista talon terassilla, niin ei tule sotkua lattioille eikä tiskiä.
Ja jos oikein rotovaksi heittäydytään, voidaanpa panna vielä keksipakettikin pöytään.
Jos sää ei salli ulkojuhlia, juhlat perutaan.
Lahjaksi hän ei toivo mitään muuta kun Hackmannin 5 litr. teräskattilan ( Kummi on kuulema sen jo ostanut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron tässä juhliin menijöille naapurin ylioppilaan ja vanhempiensa puolesta tämän, kun itse eivät ehkä viitsi. Abi on koko kevään käynyt töissä (ok, hyvä juttu), tavannut kavereita kotona ja kavereilla, kulkenut kaverin kanssa samassa autossa ja sen lisäksi yöpynyt mussukkansa luona ja mussukka on yöpynyt heillä. Saattaa onnittelijoita kiinnostaa ennen tajoiluihin kajoamista. Kyllä, olen kyylä, mutta tässä nyt on sattumalta oltu paljon kotona ja pihalla.
Niinpä niin, meidänkin abi on kulkenut ties missä, itse olen käynyt töissä, vieläpä sairaalassa. Toinen lapsi meni kouluun, kun ne aukesivat.
Varmaan ne, jotka tulevat paikalle. Hysteerikot eivät tule, eikä ole kyllä kutsuttukaan.
Lapsenne vissiin ensimmäinen lakillinen? Nyt järki päähän. Koffin puistossa jo kajahti, kymmeniä epäilyjä, ilman kosketuskontaktia. Eli ilmasta napattu.
t.lekuri
Mikä siellä Koffin puistossa sitten kajahti? Laukaus? Porilaisten marssi? Pölökystä piähän?
Vierailija kirjoitti:
Meidän abimme päätös: Kahvia pahvimukista talon terassilla, niin ei tule sotkua lattioille eikä tiskiä.
Ja jos oikein rotovaksi heittäydytään, voidaanpa panna vielä keksipakettikin pöytään.
Lahjaksi hän ei toivo mitään muuta kun Hackmannin 5 litr. teräskattilan ( Kummi on kuulema sen jo ostanut).
Tuolla, jo joku tietysti alapeukutti, mutta hänelle tahdon sanoa, että tämä meidän tapamme järjestää yo-juhlat ovat juhlien päähenkilön toive eikä siten pois keneltäkään (ainakaan tuntemattomalta alapeukkuilijalta) eikä muutenkaan pitäisi haitata ketään.
Meillä buffetlounas kivassa ravintolassa. Paikalla lähisukua sekä kummit.
Kyllä teidän kelpaa, kun vanhemmat ovat maksaneet opiskelunne ja järjestää vielä juhlatkin. Minä maksoin iltaopiskeluni itse ja järjestin vielä juhlatkin. Valmistuin, kun olin 43 v. Kävin koko ajan töissä, vain kirjoitusten ajan pidin lomaa. Oli kaksi ala-asteikäistä lasta ja mies teki matkahommia. Tehkää perässä te kaikki, jotka arvostelette meitä suuria ikäluokkia kermaperseiksi ja että meille lankesi opiskelut ja työpaikat kuin Manulle illallinen. Ei todellakaan. Omat lapseni koulutin ja juhliakin järjestettiin.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla, jo joku tietysti alapeukutti, mutta hänelle tahdon sanoa, että tämä meidän tapamme järjestää yo-juhlat ovat juhlien päähenkilön toive eikä siten pois keneltäkään (ainakaan tuntemattomalta alapeukkuilijalta) eikä muutenkaan pitäisi haitata ketään.
On se poissa muilta. Koska olette tekopyhiä muka-köyhäilijöitä.
Ja ilkeätte vielä kehuskella vaatimattomilla yo-juhlilla.
Niin ei saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.lekuri
Mikä siellä Koffin puistossa sitten kajahti? Laukaus? Porilaisten marssi? Pölökystä piähän?
Korona tarttui! Katso päivämäärää 😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä vanhoja ketjuja pitää nostella? Ryhdyin tätä lukemaan ihan kummissani siitä, miksi ei voisi järjestää juhlia tai pitäisi niitä siirrellä.
Onhan tämä kertomus massapsykoosista ja mitä sillä saadaan yhteiskunnassa aikaan.
Minun vanhempani säästivät sekä koulutus- että juhlarahat oheiskuluineen. Maksoin kaiken omasta pussistani. Olin koko ajan töissä, paitsi kirjoitusten ajan. Kun kirjoitin, olin 43 v. Vanhemmat eivät halunneet kouluttaa aikoinaan. Mutta en voinut enää mennä yliopistoon, kun pienet lapset ja mies matkatöissä. Jäi näkemättä ja kokematta, kuinka pitkälle olisin voinut päästä. En ole katkera, mutta kuitenkin.... Mitä olen nuorempien papereita katsellut, niin minulla on keskivertoa paremmat.
Makoillaan alasti ja eukko rapsuttelee kiusoitelevasti kasseja.
On muuten sama laveri, jossa on yo-tyttö tehty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka te
Ripulikakka kalsaria lämmittämään.
Odotellaan nyt ensiksi edes kirjoitusten alkamista.
En kai minä nyt vielä mitään juhlia suunnittele! Entäs jos ei tule vielä lakkia? Tulokset taitaa tulla 13.5. ja siihen jää reilut 2 viikkoa aikaa suunnitella juhlat. Kyllä se riittää.
t.lekuri