Kampaamossa käynti??
Käyn tässä sisäistä ristiriitaa: pitäisi ja taloudellisesti voisin tukea pienyrittäjiä. Varasinkin ajan ensi viikolle "omaan" ekokampaamooni hiusten värjäykseen ja leikkaukseen. Nyt sitten mietityttää, että rikonko määräyksiä? onko turvallista?
Kommentit (6)
Jos kampaaja, jonka velvollisuuksiin kuuluu jo ammattinsa hoitamisen puolesta, ymmärtää hyvän hygieanian ja siisteyden päälle, niin miten ihmeessä koet siinä turvariskin? Todennäköisesti hänellä on siistimpää ja desinfioitu enemmän kuin sinulla koskaan kotonasi. Ja jos kampaaja uskaltaa mennä joka päivä töihin, sopeutua siihen miten joku asiakas joku päivä saattaa tulla sinne köhimään hänet sairaaksi, niin jos sinä olet terve ja vastuuntuntoinen mene ihmeessä.
Meille ei ole annettu vielä ulkonaliikkumiskieltoa, joten voit aivan rauhassa tallustella ulkosalla ja käydä kampaajalla.
Jos sinä olet terve, kampaajasi on terve ja huolehditte hygieniasta niin minun mielestäni voit mennä. Pese kädet mennessä ja tullessa, älä kosketa kasvojasi (sama koskee kampaajaa). Toki kaikki voi muuttua ensi viikkoon mennessä. Jos tunnet olosi edes vähän kipeäksi peru aika ja ehdota esimerkiksi lahjakortin ostoa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti ensin onko se välttämätöntä? Tiedät vastauksen
Olet siis sitä mieltä, että ihmiset miettivät kodeissaan kesään asti kampaamoreissujaan. Meitä on neuvottu harkitsemaan, ei lukitsemaan itseämme koteihin. Kahden viikon päästä sinäkin harkitset jaksatko enää harkita. Järki käteen!
Mä kävin viime lauantaina kampaajalla. Jäi hyvä fiilis ja ihanat hiukset :)
Se ainakin itseä huolestuttaa, että oireetonkin voi levittää virusta. Itse kävin eilen kauneushoitolassa, kun oli kerran aika varattu. Pelotti kyllä, kun kosmari on niin lähellä naamaani ja näpelöi sitä. En taida uskaltaa mennä hetkeen. Tosin voi olla, että koko firma kaatuu ennen sitä... :(
Mieti ensin onko se välttämätöntä? Tiedät vastauksen