Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana, mutta isä shokissa

Vierailija
28.06.2006 |

Sain vasta tietää olevani raskaana. Poikakaverini on puhunut usein, että milloinkas meille tulee pikkuinen jne.. heittänyt vähän kuin vitsinä. Mutta emme ole käyttäneet ehkäisyä, ja molemmat on tiennyt riskit. No nyt kävi kuin kävikin niin, että olen raskaana ja minullekin se oli shokki. Mutta parin päivän sisällä sisäistin asiaa sen verran, että nyt on pakko alkaa järkeilemään. Poikaystävääni en ole nähnyt sen jälkeen (muutamia päiviä), puhelimessa olemme kyllä puhuneet. Hän välttelee aihetta ja hermostuu kun alamme siitä puhumaan. Ymmärrän kyllä, että ajatus on pelottava ja muuta, mutta mitä ihmettä minä teen? Olen sanonut hänelle, että jos harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä ja tulen raskaaksi, aion pitää lapsen. Mutta hän ei ilmeisestikään uskonut minua. Olemme molemmat aikuisia (30v.) eikä kummallakaan ole aiemmin lapsia. Olemme seurustelleet nelisen kuukautta. Kertoisitteko omia kokemuksianne ja neuvokaa minua kuinka lähestyä miestä, niin ettei hän taas juoksen karkuun? -kiitos-

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan poikaystäväsi keskenkasvuista käytöstä (ja omasi) ei kuulosta lapsen kannalta hyvältä. Tuosta ei hyvää seuraa.

Itse olin tuntenut mieheni 2 kk, kun aloimme vakavissamme lasta yrittämään. Mieheni aloitteesta, minä en aloitetta tehnyt vaikka vuosien vauvakuumeesta olin kärsinyt. Keskustelin asiasta hyvin vakavasti miehen kanssa, koska mielestäni asialla ei voi leikitellä. Suostuin, koska tunsin että mies on hyvin suoraselkäisen oloinen, ja minä joka tapauksessa haluan sen lapsen pitää ja pystyn hänet elättämään, isäkandidaatteja kun ei enää pilvin pimein parveillut. Mies ei jänistänyt, kun tulin raskaaksi vaan oli erittäin iloinen, valitettavasti tuli keskenmeno. Seuraavaa ja onnistunutta raskautta odoteltiin yli vuosi ja ehdittiin naimisiinkin. Liitto on ollut hyvä ja toinenkin lapsi tullut. Aika ei merkitse mitään vaan ihminen itse.

Sinun miehesi käytös ei kuulosta aikuisen vastuullisen miehen käytökseltä, ei sinunkaan. Pitäähän peruskoulun käyneen kolmekymppisen ihmisen nyt tajuta, että jos ehkäisyä ei käytetä, seurauksena on yleensä lapsi. En voi käsittää, miksi menette leikkimään tuollaisella asialla, " aikuiset" ihmiset! Sinuna en ainakaan tämän miehen varaan paljoa perustaisi, vaan ottaisin sen asenteen että minä hoidan tämän nyt itse, kun kerran olet tähän soppaan pääsi laittanut. Vai mitä odotit?

Vierailija
2/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulleet raskaaksi lyhyen seurustelun jälkeen asiat menneet hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Menkat kohta viikon myöhässä. Olen tapaillut miestä vain 2kk. Ehkäisy on ollut käytössä koko ajan. Emme ole edes keskustelleet lapsista muuta kuin sen verran, että hän ei kestäisi tyttöystävänsä tekemää aborttia. :-/

Vierailija
4/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta todellakin luulin, että suhteemme on vakava! Olen tavannut hänen perheensä ja sukulaisia sekä hän minun. Olemme jopa puhuneet yhteenmuutosta lähiaikoina. Ja ymmärsin, että kun olemme tämän ikäisiä, ei ehkäisy ole niin tärkeää, lapsi on tervetullut jos on tullakseen. Näin me keskustelimme. Mutta ei toki kumpikaan voinut uskoa, että se tapahtuisi jo näin pian. Edellisessä suhteessa yritimme lasta pitkään ja sitä ei vaan tullut..

Mutta mukava kuulla, että tulee asiallistakin kommentia aiheeseen. Kivaa kesää kaikille! niin ja ps. olen varautunut, että minusta tulee yh!

-ap-

Vierailija
5/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäehdokas seurustellut aikasemmin vakavasti? Tuossa iässä moni mies on elänyt vielä vauhdikasta elämää ja sitoutuminen on pelottavaa kun samaan aikaan ehkä pukkaa kolmenkympiä kriisiäkin päälle. Toisaalta varmasti miestä voi mietityttää mitä muut ajattelee jne. Eipä tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin yrittää puhua miehen kanssa ja antaa hänelle vähän sopeutumis aikaa.

Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Vierailija
6/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen rauhassa käsitellä asia itsekseen omalla tavalla. Kerro että ymmärrät, että tämä uutinen on hänelle shokki ja sano että hän voi ottaa sinuun yhteyttä kun on valmis keskustelemaan asiasta kanssasi. Älä soittele ja " ahdistele" . Kyllä se siitä :)

Vierailija
7/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän mieheen. Hankalaa, hankalaa. Töiden jälkeen testin ostoon. *huokaus*

6

Vierailija
8/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan aina ihmetellä tätä naisten naiviutta!:( Ettekö te ymmärrä, että osa miehistä (ns. " pelimiehiä" ) ymmärtävät hyväksi käyttää " ihanien miehien" -fraaseja, vaikka itse olisivat jotain ihan muuta.

Pari esimerkkiä; mies saattaa puhua ensimmäisten treffien jälkeen, ettei hän ole sellainen mies, joka tahtoo heti sänkyyn (vaikka tämä ei pitäisi paikkaansa), mies ei voisi kuvitellakkaan ´seksiä niin lyhyen tuntemisen jälkeen... =Nainen on ihan innoissaan, kerrankin tyyppi joka ei vonkaa heti jatkoille =Mies vaikuttaa kiinnostavalta, vastuun tuntoiselta, fiksulta =Nainen on ihan myyty ja tahtoo miehen mahd. pian jatkoille luokseen.

2. Mies kaipaa vakipanoa, joka antaa ja tekee " kaikkea" . Mikä on auliimpi toteuttamaan miehen toiveita ja hellimään tätä täysillä, kun rakastunut nainen? Ei mikään:) Ja millä se nainen saadaan rakastumaan; puhumalla rakkaudesta, yhteisestä tulevaisuudesta, lapsista, siitä kuinka vakavissaan mies on ja miten ei ole koskaan ennen tuntenut mitään tälläistä.

=Nainen rakastuu täysillä mieheen =Nainen ottaa tosissaan miehen puheet yhteen muutosta, vauvoista ymv. vaikka kaikki tämä on vain peliä miehelle. Ja joskus nainen tosiaan " vahingossa" pamahtaa paksuksi (unohtaa pari pilleriä tmv. ) koska erheellisesti luottaa 110% ettei mies lähde kälppimään vaan on onnellinen vaavista jonka nimeksi tulee Helmi Amanda tai Aatos Elias... No, mieshän yllätten katoaakin...

Tiivistettynä; Ihminen joka tahtoo jotakin, ja jolla ei ole kunnollista Samu Sirkkaa olkapäällään, voi tehdä/sanoa ihan mitä vaan (=valehdella) sen kummemmin ajattelematta sanojaan, ja sitä kuinka vakavasti toinen ne ottaa. Tälläinen ihminen voi vannoa rakkautta, vaikka ei oikeasti sitä tuntisi. Ja kun valhe menee liian pitkälle, vain häipyä, katsomattataakseen mitä tuhoa sai taas aikaan:(

Vierailija
9/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin toivottu. Se on ihan normaalia ja menee viimeistään isän osalta ohi silloin kun lapsi syntyy. Voimia ja jaksamisia ja paljon onnea. Kyllä kaikki menee ihan varmasti hyvin.

Vierailija
10/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteita on erilaisia. Kaikkilla vain elämä ei mene " oppikirjan" mukaan; seurustelu, kihlaus, häät ja vauva.

Tää on toisille ilmeisesti vaikeaa, lähes mahdotonta ymmärtää.

ONNEA RASKAUDESTASI!

En tiedä tuleeko miehesi lopulta koskaan hyväksymään raskauttasi. Voi olla että ei. Tällöin ei auta kuin päästää hänet " karkuun" . Mitä edes tekisit miehellä, joka sitoutuu sinuun vain lapsen takia?

Ja mitä isyyteen tulee.. Jos miehesi haluaa elää ilman lasta, hän menettää siinä paljon! Et sinä ja vauva.

Te tulette pärjäämään vauvan kanssa vaikka kaksistaan. Hyvin pärjäättekin. (minäkin pärjäsin 19 vuotiaana)

Minun neuvoni on, että keskityt nyt vain sisälläsi elävään pieneen ihmeeseen. Nauti odotuksestasi ja rakasta pikkuista lastasi. Anna miehen sulatella rauhassa. Jos hän etääntyy teistä, sille ei voi mitään. Parempi että niin käy jo raskausaikana kuin myöhemmin.

Lyhyesti kerron vielä oman tarinani:

Tulin (ehkäisystä huolimatta) raskaaksi 19 vuotiaana. Lapsen isä (lähes kolmekymppinen) lähti kun olin 3. kuulla raskaana. Muutaman kerran soittelin perään ja pyysin takaisin, ei tullut. Kun lapsi syntyi, hän ei käynyt edes katsomassa sairaalassa.

Soitin syntymän jälkeen ja kysyin haluaako tunnustaa lapsen, ei halunnut.

Hän on kerran käynyt lasta katsomassa kun lapsi oli n. 3 vuotias. Nyt kohta 6 vuoteen hänestä ei ole kuulunut mitään. Parempi niin.

Minä tulin siihen tulokseen, että meille oli parempi, ettei isä ollut kuvioissa sitten ollenkaan. Helpommalla pääsin yksin lapsen kanssa kuin kolmisin vastuuttoman isän kanssa.

Joskus vaan säälittää se, että isä ei edes tajua mistä hän on jäänyt paitsi! Kuinka ihanaa on oma lapsi, ensimmäiset hymyt, askeleet, ensimmäinen kerhopäivä.. eka koulupäivä. Hän ei tiedä näistä mitään. Niin kuin sanoin, hän menetti paljon, en minä eikä lapseni.

Nyt minulla on hyvä mies ja lapsia jo useampia.

Toivotan kaikkea hyvää sinulle. Nauti raskaudestasi. Asioilla on tapana järjestyä.

A-M

Vierailija
11/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki mene hyvin. Uskon omalla tavallani kohtaloon, ja se mitä tulee tapahtumaan, sitä ei voi muuttaa. Annan miehelle aikaa ja oma-aloitteisesti saa kertoa tuntemuksistaan.

Ja tuossa aiemmin lukikin, että harrastaako sellainen ihminen huoletta seksiä ilman ehkäisyä, joka ei tahdo lasta..hmm, niinpä. Ja minä olin se joka oli varovaisempi ovulaation aikana. ja mies saattoi tulla sisälleni, vaikka olin sanonut että parempi kun ei tule sisälle.. tiedän, tiedän..voi raskaus alkaa ns. touhutipoista! höh, on sitä ihminen hölmö...mutta toisaalta sisälläni kasvaa pieni ihmisenalku, mikä voi olla uskomattomampaa? -ap-

Vierailija
12/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttavista sanoista ja asiallisesta kommentista :) Eiköhän asiat lähde sujumaan tavalla tai toisella! kiitos ja ihanaa kesää Sinulle!

Vierailija
13/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 100% samassa tilanteessa, kuin sinä ja sama 4kk oltiin oltu yhdessä. Hauska yhteen sattuma. Tämä shokin aiheuttanut pikku kaveri kiehnaa nyt tässä sylissäni ja on jo 5v:o) Isukki on mukana kuvioissa edelleen. Ollaan nyt naimisissa ja toinenlapsi syntyy näinä päivinä, joten onnellisia loppujakin on!

Usko itseesi ja varmasti kaikki kääntyy parhain päin.

Elämäntilanteita on hyvin erinlaisia, joten ulkopuolisten helppo teilata, kun ei koko totuutta tiedä.

Mukavaa kesää sinulle ja voimia tulevaan!

Vierailija
14/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika negatiivisia juttuja olet kuullut. ehkä väliin kelpaa yksi mukavakin tarina?

me aloimme miehen kanssa yrittämään lasta noin5kk seurustelun jälkeen. oltiin rakastuneita ja lääkärini sanoi että jos haluan lapsia saada niin olisi aika yrittää pian. paljon miehen kanssa keskusteltiin ja tiedostettiin myös se että emme me pitkältä ajalta tunne toisiamme ja saatamme joku päivä erotakin vaikka rakastuneita olimme. noh, lapsi ilmoitti pian tulostaan.

tuosta on nyt aikaa reilut 5 vuotta. lapsia on tällä hetkellä 2 ja odotamme kolmatta. olemme onnellisesti naimisissa ja täysin sitoutuneita toisiimme ja perheeseemme.

tiedän myös meidän tarinan ohella muitakin pareja, joille on tullut nopeasti ensimmäinen lapsi- aika monille vahingossa. iso osa heistä on yhdessä, osa tietenkin eronneita.

Mies taitaa nyt tarvita aikaa selvitellä päätänsä. Monet ihmiset ovat sellaisia että tarvitsevat aikaa sulatella isoja asioita. Onhan se valtava, elämänkokoinen vastuu.

Koeta olla luottavaisin mielin. Te olette rakastuneita ja teillä on mahdollisuus rakentaa perhe. Koittakaa ymmärtää toisianne ja rakentaa sitä kestävää rakkautta rakastumisen päälle.

Turvallista odotusta!

Vierailija
15/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvin sopisi, vaikkakin pelottava ajatus -ap-

Vierailija
16/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävälläsi on sulattelemista, ei vaikuta kauuhean välkyltä kaverilta.

Vierailija
17/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin, eihän tuossa ajassa ehdi edes tutustua toiseen.

Vierailija
18/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olette kyllä uskomattoman naiveja. Kyllä kolmikymppisen pitää tietää ja tajuta, mitä ennen pitkää tapahtuu, jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä. Jos poikaystäväsi on noin heikosti asioista perillä, en kyllä asettaisi hänelle muutenkaan kovin korkeita odotuksia. Kuten edellä jo mainittiin, ei vaikuta miltään järjen jättiläiseltä. Silti, teidän kaikkien vuoksi toivon, että asiat järjestyvät. Anna miehelle aikaa sulatella asiaa, mutta ei loputtomiin. Ja sitten vain keskustelette ja keskustelette niin pitkään kuin on tarvis, jotta yhteisymmärrys löytyy.

Vierailija
19/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni alkoi seurustella ja hekään eivät käyttäneet lainkaan ehkäisyä. Ystäväni oli jo kauan halunnut lapsen ja uskon, että ensihuumassa mieskin ajatteli haluavansa. Ystäväni tuli raskaaksi ja mieskin oli innoissaan lapsen syntymään saakka. Sen jälkeen heillä oli n. 8 kk todella vaikeaa j lapsen hoito jäi kokonaan äidille. Nyt tilanne on tasoittunut tai ainakin he sietävät toisiaan. Uskon, että tilanne muuttuu hyväksi.

Vierailija
20/28 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat kohta viikon myöhässä. Olen tapaillut miestä vain 2kk. Ehkäisy on ollut käytössä koko ajan. Emme ole edes keskustelleet lapsista muuta kuin sen verran, että hän ei kestäisi tyttöystävänsä tekemää aborttia. :-/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi