Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko nyt alatte arvostamaan hieman isompia asuntoja?

Vierailija
19.03.2020 |

Täällä oli keskustelua viime syksynä paljonko teillä on neliöitä asunnossanne käytössä per elävä olento. Pitäisi olla 10m^2 / jalka. Eli nelijalkaisille 40m^2 ja kaksijalkaisille 20m^2.

3hlöä ja koira tarvitsee siis 100m^2. Tuli hirveä huuto että hyvin pärjää 4hlöä ja koira alle 60 neliön kämpässä. No pärjäättekö NYT?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, omaa pihaa myös sekä ettei ole rappukäytävää yms.

Vierailija
2/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma piha on meillä arvossaan. Ilman sitä olisin hullujen huoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin tänään samaa, tulisin hulluksi kerrostalokopissa, jossa asuu vaikkapa nelihenkinen perhe, tilavryhtinaakiset 60 neliötä.

Asun 80 neliötä yksin, yhtään ei ole liikaa tilaa. Toisaalta en ole ostanut isompaa, kun vietän noin puolet vuodesta mökillä, jossa olen ulkona kaiket päivät.

Vierailija
4/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän rahalla sitä ostaa jättiasunnon? Eikä niitä myöskään ole tarpeeksi jokaiselle.

Vierailija
5/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan mielestä liian kallis vuokra. Asun yksiössä.

Vierailija
6/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän rahalla sitä ostaa jättiasunnon? Eikä niitä myöskään ole tarpeeksi jokaiselle.

Muutaman kuukauden päästä on tarjolla järkihintaan.

Vierailija
7/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mielenkään asua missään kopissa, omaa pihaa ja omaa maata ennenkaikkea, ei naapureita ja iso talo ja muut tilat.

Jaa että millä rahalla? No elämä on alunperin jo nuorena järkätty niin että hyvä palkka, ja ensin pienempi asunto josta voittoa ja sitten isompi josta isompi voitto ja sitten rakennettiin just sellainen kun haluttiin omalla suunnittelijalla.

Vierailija
8/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, miksi olisi? En mä ainakaan ajatellut myydä omaani pois :) Ei lama koske pahiten kuin heikompituloisia ja köyhiä.

Vierailija
9/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on Helsingissä merinäköala parvekkeelta, myymällä saa muuttotappioalueelta ihan niin monta neliötä kuin ikinä haluaa. 😊

Vierailija
10/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mielenkään asua missään kopissa, omaa pihaa ja omaa maata ennenkaikkea, ei naapureita ja iso talo ja muut tilat.

Jaa että millä rahalla? No elämä on alunperin jo nuorena järkätty niin että hyvä palkka, ja ensin pienempi asunto josta voittoa ja sitten isompi josta isompi voitto ja sitten rakennettiin just sellainen kun haluttiin omalla suunnittelijalla.

Haloo nyt sitten. Mietipä onko tuo oikeasti realistista kaikille. Ellette te kultalusikat halua alkaa maksaa isoja tuloja myös siivoojille, kassatyöntekijöille ynnä muille pienipalkkaisille.

Vierailija
11/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, riippuu alueesta, talosta ja sen puitteista.... perus älväritalo pellonlaidalta irtoaa kyllä. Mutta jokiu arvostaa koppia merenrantanäkymällä joku arvostaa omaa tilakokonaisuutta omalla järvenranalla ilman naapureita ;)

Vierailija
12/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä nytkin ollut, mutta kun kaikkien "viherhöperöiden" pitää asua urbaanisti kaupungissa ja käyttää julkisia kulkuvälineitä. Siinähän nyt sitten käytätte. Mikään ei olis estänyt ostamasta yksiön hinnalla omakotitaloa ja autoa 40km:n päästä keskustasta (pätee jokaiseen kaupunkiin).

Vierailija
13/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi aikuista, 10-v lapsi ja kissa. Yhteensä siis 10 jalkaa. Tilaa on 420 neliötä, eli tänne mahtuisi vielä muutama jalka, jos huolittaisiin. Ei huolita.

Vierailija
14/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 135m2 per henkilö.

Vierailija
15/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, no lähtökohdat opiskeluun on kaikille samat, yleensä vaan ne siivojaat ja muut ei ole jaksanut/viitsinyt opiskella. Ei tyhjästä raha tule, mä olen aina sijoittanut ja tehnyt rahaa. Jos on pitänyt miettiä ostanko merkkilaukun niin kuin muut niin olen sen rahan sijoittanut. Elämä on VALINTOJA täynnä, ei tyhjästä sinullekaan ne asiat taivaalta tipu niin kuin ei minullekaan. Minä päätin nuorena että mä en asu kopissa lähiössä, se oli mun päätös jonka eteen tein töitä, ei ole sinulta pois se. 

Vierailija
16/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 60m2 per henkilö, ihan sopivasti.

Vierailija
17/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9, riippuu alueesta, talosta ja sen puitteista.... perus älväritalo pellonlaidalta irtoaa kyllä. Mutta jokiu arvostaa koppia merenrantanäkymällä joku arvostaa omaa tilakokonaisuutta omalla järvenranalla ilman naapureita ;)

Niinpä. Minäkin olisin halunnut rakentaa omakotitalon, mutta vaimo "pakotti" muuttamaan Helsingin keskustaan. Minkäs teet, vaimo on aina oikeassa. 😊

Vierailija
18/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kukaan pikkukopissa asustava ja sitä minimalisti elämää kehunut pysty vastaamaan. Seinät on kaatuneet päälle 😭

Vierailija
19/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä nytkin ollut, mutta kun kaikkien "viherhöperöiden" pitää asua urbaanisti kaupungissa ja käyttää julkisia kulkuvälineitä. Siinähän nyt sitten käytätte. Mikään ei olis estänyt ostamasta yksiön hinnalla omakotitaloa ja autoa 40km:n päästä keskustasta (pätee jokaiseen kaupunkiin).

Matti Vanhasen lanseeraama Nurmijärvi-ilmiö oli ja meni. Moni kaverini on jo kyllästynyt tunnin työmatkoihin ja muuttanut takaisin Helsinkiin.

Vierailija
20/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minäkin olisin halunnut rakentaa omakotitalon, mutta vaimo "pakotti" muuttamaan Helsingin keskustaan. Minkäs teet, vaimo on aina oikeassa. 😊

Vaimon voi aina vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän