Kyllä on otsaa! Näin sanoo pappa Iltalehdessä karanteenista!
"Takana on pitkä työura ilman yhtäkään työttömyyspäivää. Sen aikana olen kantanut helvetillisen vero-, sotu-, ja eläkemaksukuorman. Jos normaaleista varotoimistani huolimatta satun sairastumaan, katson olevani oikeutettu tai oikeastaan etuoikeutettu saamaan kaiken sen hoidon, jonka osaltani rakentama hyvinvointivaltio voi tarjota."
Kommentit (193)
No tottahan se on, veroeuroissa hän on kustantanut monien työttömien olon ja elon. Papat ja mummot EIVÄT ole karanteenissa vaan SUOSITELLAAN asiaa, siinä on ero.
Yksinkö hän tämän hyvinvointivaltion on rakentanut? Eikä mitään väliä muista. Itsekkyyden huippu!
Oikeassahan tuo on. Osa ihmisistä vain imee resursseja mutta ei anna koskaan mitään takaisin. Tällaiset pitäisi laittaa jonon perälle.
Jotain ihan käsittämätöntä. Sen "helvetillisen vero-, sotu- ja eläkemaksukuorman" vastineeksi kyseinen herra nostanee monen kolmekymppisen palkkaa suurempaa eläkettä.
Itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Varmasti tuntuu hyvältä lukea senkin äidin tuota, jonka vammaiselta lapselta on nyt otettu elintärkeä fysioterapia pois näitä etuoikeutettuja 70-vuotiaita suojellakseen. Oli Iltalehden juttu sekin..
Eivätkö nämä yhtään ymmärrä, että kyllä tässä muutkin uhrautuvat. Ja aika suuresti uhrautuvatkin. Ei mitään arvonantoa sille, että lapset käytännössä eristetään vertaissuhteistaan, monien terapiat laitetaan tauolle, lasten ja nuorten opinnot kärsivät, ylioppilaskirjoituksia siirretään.
Mutta tämä pappa se ajattelee olevansa etuoikeutettu - eli oikeutetumpi hoitoon kuin joku toinen yhteiskuntamme jäsen, koska ei ole koskaan ollut työtön. Hyi olkoon, mikä itsekäs ukko.
Mitähän kaikkea sitä tuostakin sukupolvesta paljastuisi, kun joku ottaisi oikein tehtäväkseen heitä systemaattisesti haastatella.
Miksi vanhuksia edes pitäisi hoitaa suoraan ikäraja tehohoitoon siinähän ulkoilevat.
Tavallaan oikeassa. Suomi verottaa ihmiset itsekkäiksi. Jos olisimme maksullinen terveyspalvelun alla,vähemmän veroja, Tuskin olisi sama mielipide.
Vierailija kirjoitti:
No tottahan se on, veroeuroissa hän on kustantanut monien työttömien olon ja elon. Papat ja mummot EIVÄT ole karanteenissa vaan SUOSITELLAAN asiaa, siinä on ero.
Veroeuroissa hän on maksanut paljon vähemmän veroja kuin mitä nykypolvet maksavat. Ja saa täysihoidon meidän veronmaksumme avulla. Sen, mitä meille ei tule koskaan olemaan tarjolla.
Ihan on herra varmasti itsensä takia käynyt töissä ja nostanut palkkaa ja isoa eläkettä. Ja nyt puhuu kuin olisi hyväntekeväisyystalkoissa ollut. Pälli.
Asenne tuntuu olevan, että minä en pelkää, en ole pelännyt ennenkään, ja minua ette määrää, ei ole määrätty ennenkään - näin nämä nukarit ja pukarit ajattelevat.
Heillä ei käy mielessäkään, että he voisivat olla tarttujia tai taudin kantajia. Eivätkä he ilmeisesti pelkää, että sairastuttaisivat muita. EIkä heillä riitä ymmärrystä siiten kuitenkaan sille, mitä yhteiskunnalle kokaonaisuudessan tapahtuu, jos joudumme nököttämään kuukausitolkulla kämpillä. Voi nukarienkin pisnikset poksahtaa ja tytsykkä pakkaa pakaasit ja painuu pahamalle prkele.
Avioerotilastot muuten varmasti räjähtävät. Tai sitten ei. Ehkä tuleekin uudet Suuret Ikäluokat, näiden nyt 70- 80-vuotiaitten jääräpäiden malliin. Heidät pani polkaisi nssi alkuun Sota, tämän uuden Korona.
Riippuu mitä nämä hänen normaalit varotoimensa ovat. Lenkkeily aurinkoisena aamupäivänä vai ostarilla luuhaaminen ja kaupoissa kiertely. Välillä lounas täydessä kahvilassa.
Jotkut eivät vaan tunnu ymmärtävän, että tässä on kyse yhteisestä asiasta, talkoista. Jokainen tekee oman osansa, ei niin että muut tekevät mitä on pakko ja minäminäminä tekee mitä haluaa.
Tuollaisten pullistelevien huligaanien vuoksi tulee satoja turhia kuolemia tässä maassa, jotka voitaisiin helposti välttää pysymällä kotona.
Samassa jutussa yksi vanha nainen pitää tällaista 70 vuoden ikärajaa "törkeänä", koska on kuulemma mm. aina huolehtinut terveydestään ja ulkonäöstään (!?!), ja toinen kysyy, miksi heitä "rangaistaan"!!! Mitä hel.vettiä oikeesti?! Jos sota syttyy ja sinut otetaan pommisuojaan ensimmäisenä, onko se rangaistus??
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/23f735de-7551-4d46-8bb4-b48bf489…
Minä minä minä minä, siinä tyypillinen miesten mies.
Ja tuollaiset usein vielä kehuvat olevansa isänmaallisia... Joopa joo.
Tajuaako pappa, että yli puolet tehohoidetusta kuupsahtaa.
Tuo yksi ei lopeta elämistään tämän takia. No, elämänsä saattaa päättyä ja sivutuotteena muutaman muunkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhuksia edes pitäisi hoitaa suoraan ikäraja tehohoitoon siinähän ulkoilevat.
No se tilannehan voi vielä tulla vastaan. Jos tarvitsijoita on enemmän kuin tehohoitopaikkoja, joudutaan valitsemaan. Ikä on yksi peruste. Voi siis olla, että pappa jää ilman hengityskonetta, vaikka olisi niitä veroja maksanut kuinka paljon tahansa.
Pappa on aivan oikeassa.