Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nepsy-valmennus , onko kellään aikuisella kokemuksia?

S-aara
19.03.2020 |

Mihin sait valmennusta ja miten auttoi ?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rahastuskeino lisää.  Kuka tahansa voi sanoa olevansa nepsy.terapeutti.

Jos apua tarvitte niin kokeilkaa psykoterapiaa yms.

Nuo kahvinkeiton valmentajat ei auta mitään ellet ole oikeasti huonossa jamassa.(esim  puolet aivoista puuttuu)

Terapia kävin. Lompakko vain oheni. Kun vastassa on super menestynyt psykoterapeutti jolla on kaikki hyvin. Niin ei se mistään mitään elämästä tai muista tajua.

Mikä oli syynä että kävit ,ja miten yrittivät auttaa?

Masennuksen takia. Vaikka kuinka kivenkovan väitin vastaan etten ollut missään tapauksessa masentunut. Testeissäkään ei näkynyt. Ne varmaan testasi mua etten yritä hujaa itselleni ADD hoitoa. No mua sit aivopestiin menemään terapiaan käsittelemään lapsuutta ja ylipäätän tunteet.

En saanut siitä mitään hyötyä ja terapeutti itse koitti sanoa lääkäreille että turhaan pidätte tämän ihmisen täällä. Terapeuttikin oli sitä mieltä että tarvitsen ehdottomasti joku joka opettelisi minulle opiskelua ja tekemistä.

Terapeutin mielestä oli surullista että roikun vain järjestelmän ulkopuolella vuodesta toisen, rimpuilen ja menee hirveästi energiaa yrittämiseen.

Löytykö oikea dg ja oikea apu?

Vierailija
22/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on adhd.  Sanoivat että tuo voisi auttaa, mutta kun kerroin että harrastan liikuntaa,kokkaan, koti aina siisti ,laskut maksan ajallaan ja on kavereita.  Niin meni hiljaiseksi se täti, eikä se oikein keksinyt mitä se vois auttaa .

Lääkkeet auttaa minulla, mutta sitä omaa alaa ei vaan löydy millään,  kaikki kiinnostaa.

Ihan kun olisin itse kirjoittanut. Toi on ammattitaidottomuudesta kiinni. Olen 30v eikä hajuakaan mihin sovin, identiteetti hukassa ja pahenee vain. ADD todettu.

saitko mitään apuja diagnoosin myötä? lääkkeitä tai terapiaa ?  vertaistukea?

Ei kun lätkästiin vaa diagnoosi paperi postiin ja siihen se jäi. Olin aivan pöyristynyt tästä toiminnasta. Kun vihaisena soitin 3 eri numeroon ja kysyin että missä jatko niin pöyristyin vielä enemmän. Minulle kylmästi vain sanottiin että sinua kirjattiin ulos neuropsyk. Polilta sekä psyk polilta. Asia loppuunkäsitelty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua ärsytti vaan tuo valmentaja,ei uskonut kun sanoin että en tarvimitään arjenhallinnan opettelua tai kokkailuja, ne osaan hyvin. lopetin samantien

Vierailija
24/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaako ne opettaa ajatteluun uusia malleja tms?

vai onko ne vaan arjenhallintaa varten ?

Vierailija
25/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on juurikin niin että arjessa pärjään mainiosti. Osaan tehdä ruokaa, sisustaa, on aina siistiä. Työelämässä ja opiskelussa en pärjää ollenkaan mutta jostain syystä nämä idi ootit tutkivat vain arjen hallinta.

Olen 8v yrittänyt pyytää apua asioiden tunnistamiseen mutta eivät auta.

Täällä kans ongelmat työn ja opiskelun kanssa, kotihommat sujuu... Nooo, pääsääntöisesti hyvin. Aina on ruokaa ja puhtaita vaatteita, laskut yleensä ajallaan maksettu, siivoamisen kanssa tulee ongelmia kun ois niin paljon muuta jännempää tekemistä. 😅 Kouluja on jäänyt liuta kesken, töissä olen pärjännyt max 6kk kunnes voimat loppuvat.

Pystyykö "normit" muka oikeesti pyörittää kotia, töitä ja ylläpitää sosiaalista elämää? Mä pystyn vaan yhteen kerralla. 😫

Ei ole silloin sinulle toimiva muoto. Koita saada aika psykiatrian poliklinikalle, masennus on yleinen liitännäinen esim. nerologisten ongelmien kanssa. Joku syy siihen on miksi työssä ei jaksa. Myös työkkärin kautta voi saada jotain työvoima toimintaa, jolloin voi olla töissä vain pari päivää viikossa..

Vierailija
26/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInua ärsytti vaan tuo valmentaja,ei uskonut kun sanoin että en tarvimitään arjenhallinnan opettelua tai kokkailuja, ne osaan hyvin. lopetin samantien

Kaikki ei myönnä niitä ongelmia, nää ovat hyvin yleisiä, siksi niistä tentataan niin paljon, mutta oikein toimittu, että jättää sen avun muille tarvitseville.

Vierailija
27/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis opettaako ne mitään muutaku perus arjenhallintaa?  

Vierailija
28/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin tuota ehdotettiin, on siis ADD, mutta kun se valmentaja tuli poriseen niin ei se mitään keksinyt,mutta kovasti halus tulla minun kotiin katsomaan vaikka kuinka painotin sata kertaa että ei kotona ole se ongelma vaan tarkkaavaisuudessa.

Vierailija
29/40 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia ihmisiä, jotka eivät ilmeisesti siis tajua kelloa tai osaa alkeellista ajanhallintaa, mutta silti pystyvät näin hyvin kritisoimaan saamaansa hoitoa. Ei teitä kukaan pysty sormia napsauttamalla parantamaan. 

Vierailija
30/40 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet järkyttävän typerä kun kuvittelet että ihminen on vain yhtä massaa.

Miten asiat poissulkevat toisinsa?!

Jos ei hahmota kelloa niin ei se tarkoita sitä ettei olisi älykäs?! Suomessa älykkyyden määritelmä on järkyttävän kapea.

Vierailija
31/40 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää motivaatiota mennä sinne jos kerran on taas yhtä tyhjän päälle. Kyllä se mun päältä näkee että olen siisti, ahkera ja normaali. Minkä ihmeen takia eivät ymmärrä näitä ADD ongelmia Suomessa?

Vierailija
32/40 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole enää motivaatiota mennä sinne jos kerran on taas yhtä tyhjän päälle. Kyllä se mun päältä näkee että olen siisti, ahkera ja normaali. Minkä ihmeen takia eivät ymmärrä näitä ADD ongelmia Suomessa?

saitko lääkitystä ?

Vierailija
33/40 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko  nuita nepsy-valmentajia julkisella puolella?  en löytänyt ainakaan ihan heti

Minä haluaisin opetella ajatteleen vähä erilain,  kai ne siihen vois keksiä apuja.

Vierailija
34/40 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään joka ois oikeasti hyötynyt valmennuksesta? 

Vierailija
35/40 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin mutta joutus ite maksaan  ku käyn töissä kuitenkin.  eli en ole menossa sellaiseen valmennukseen.

Vierailija
36/40 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Jos ei hahmota kelloa niin ei se tarkoita sitä ettei olisi älykäs.'

Minun mieheni on Mensan jäsen, mutta hahmottaa silti heikosti kelloa.

On ADD-piirteinen.

Vierailija
37/40 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä apu nuista on ja mihin? jos arki sujuu kuitenkin.  mutta työt ei eikä opiskelut.

Vierailija
38/40 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niistä mitään hyötyä oman alan löytämisessa taikka omien vahvuuksien ?

vai tuleeko ne vain kotiin katsomaanettä  osaako keittää kahvit ja imuroida?

Jos kaipaat apua oman alan ja vahvuuksien löytämiseen, varaa aika ammatinvalintapsykologille. Minulle ainakin oli hyötyä.

Vierailija
39/40 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ratkaisukeskeiseksi neuropsykiatriseksi valmentajaksi. Lähdin hakemaan omaan työhöni työkaluja, Hyvä koulutus ja tarpeellinen, antaa ainakin itselle uutta näkökulmaa- antaa itsellekin rohkaisua ja vahvistusta. Jokainen on yksilö, mutta monella nepsyllä on arjen hallinnassa ongelmia, kuten aikatauluissa tai uskoa omiin vahvuuksiin ei tahdo löytyä ja omaa paikkaa. On levotonta lepattamista ja ihmissuhteet solmussa, heikko itsetunto ja usko omiin kykyihin saattaa olla hukassa. Totta on, että ei kai mikään ulkopuolelta tuleva ole hokkupokkuskonsti - jos ei itse halua valmennettava muuttua, mutta yhdessä valmennettavan kanssa voidaan löytää hänen  oma vahvuutensa ja arjen skruktuurit. Eikä kaikille nepsy-valmennus edes sovi ja oma motivaatio on tärkeä kaikessa toiminnassa. Olla sellaiset tavoitteet, johon valmennettava itse sitoutuu ja ne ovat tarpeeksi realistisia.

Vierailija
40/40 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kahden vuoden hoito prosessin jälkeen sain diagnoosin mm. ADD, muistihäiriöistä ja masennuksesta. Autismi diagnoosiin ei piirteet riittäneet neuropolin tutkimuksissa, vaikka tunnistan siitäkin itseni. Nyt olisi vain tarjolla heillä Kelan kautta kuntoutusterapiaa tarjota, ennen kuin siirtäisivät hoitoketjussa eteenpäin, mutta siinäkin omavastuu vähintään 50€ kerta, joten sitä ei suositella, kun varallisuuteni ei ole riittävä. Muuten vaan sanovat, et voi voi kun olen aikuisena väliinputoaja palveluissa ja tukipalveluissa. Itsekin asiaani selvitellyt ja lapsille/nuorille aikuisille olisi tarjolla kaikenlaisia sopeutumisvalmennuksia, terapiaa ja kuntoutuksia ihan ilmaiseksi. Mut aikuiselle ei mitään. Ärsyttää että vaikka  on panostanut paljon aikaa ja omaa jaksamista sietorajoille saadakseen ongelmiini apua ite vaatien, lopputuloksena sillä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä saatavissa itse ongelmiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi