Millaista ihmistä on helppo hyväksikäyttää?
Kommentit (47)
Liian kilttiä. Sellaista joka ei osaa olla jämäkkä ja joka ei toisaalta edes tajua missä on kohtuullisen pyytämisen raja. Sellaista joka ei osaa sanoa ihmisille ei. Pelokasta, arkaa, fyysisesti ja henkisesti heikkoa, vedätettävää, tyhmää, tietämätöntä, sinisilmäistä.
Lapsille pitäisi kasvattaa hyvä itsetunto
Vierailija kirjoitti:
Liian kilttiä. Sellaista joka ei osaa olla jämäkkä ja joka ei toisaalta edes tajua missä on kohtuullisen pyytämisen raja. Sellaista joka ei osaa sanoa ihmisille ei. Pelokasta, arkaa, fyysisesti ja henkisesti heikkoa, vedätettävää, tyhmää, tietämätöntä, sinisilmäistä.
Kuvailit minut
Oma kokemus on, naiivia.
Anoppi on sellainen ja miehen veli kusettaa mennen tullen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit minut
Kuvasin aika monenkin suomalaisen. Olemme maailman arinta, herkkäuskoisinta ja kilteintä kansaa, jota on helppo kusta silmään ja eräät tahot ovat niin tehneetkin jo kauan. Meidän tulisi oppia pikkuhiljaa asettamaan rajoja, kirjaimellisestikin.
Semmoisia kuin minä olin ennen. Pienestä pitäen on pitänyt olla kaikkien mieliksi, ettei saa selkäänsä.
Nyt kun minä lopullisesti kyllästyin siihen, että kaikki vain käyttää hyväntahtoisuuttani omaksi edukseen niin tuli ero, lapset suuttui, suurin osa kavereista häipyi. Hitto, kun olen nyt onnellinen.
Ei tarvitse ketään enää passata, olla lastenvahtina kaikki viikonloput ja lomat ja vippailla muille rahaa, jota ei tulisi ikinä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinukset? Ihan puhtaasti uteliaisuuttani tiedustelen?
Yksin, mutta onnellinen kirjoitti:
Semmoisia kuin minä olin ennen. Pienestä pitäen on pitänyt olla kaikkien mieliksi, ettei saa selkäänsä.
Nyt kun minä lopullisesti kyllästyin siihen, että kaikki vain käyttää hyväntahtoisuuttani omaksi edukseen niin tuli ero, lapset suuttui, suurin osa kavereista häipyi. Hitto, kun olen nyt onnellinen.
Ei tarvitse ketään enää passata, olla lastenvahtina kaikki viikonloput ja lomat ja vippailla muille rahaa, jota ei tulisi ikinä näkemään.
Yksin, mutta onnellinen kirjoitti:
Toisten kohtalo on tosiaan tuo, että heillä on paikkansa ihmisten elämässä niin kauan kuin ovat heikkoja, kilttejä ja hyväksikäytettäviä, vastaansanomattomia ja alistuvia. Moni ihmissuhde on hiukan kieroutunut samaan henkeen, ja jotkut taas pelkästään kieroutuneita kun niitä alkaa perkomaan.
Ei ole kiltin syy, että toiset on pahoja. Muistakaa se.
Narsistia ei nimenomaan pysty hyväksikäyttämään ja se erottaakin heidät erilleen!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiltin syy, mutta liian kiltin elämä on helppo pilata hyväksikäytöllä
Vierailija kirjoitti:
👆
Sellaista, joka on elänyt hyvän lapsuuden ja nuoruuden, on toisia huomioiva ja empaattinen eikä ole tavannut pahantahtoisia ihmisiä. Eli siis myös ihan tavallinen.
Ja silloin tietysti vielä paremmin, jos tällainen ihminen on huonommassa elämäntilanteessa, eronnut, yksinäinen, kaipaa kuuntelijaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vain kiltti siitä pahuudesta kärsii, jos ei pidä varaansa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, joka on elänyt hyvän lapsuuden ja nuoruuden, on toisia huomioiva ja empaattinen eikä ole tavannut pahantahtoisia ihmisiä. Eli siis myös ihan tavallinen.
Ja silloin tietysti vielä paremmin, jos tällainen ihminen on huonommassa elämäntilanteessa, eronnut, yksinäinen, kaipaa kuuntelijaa tms.
Yksinäisyys on paha altistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinukset? Ihan puhtaasti uteliaisuuttani tiedustelen?
Tyhmää.
Ei se siitä johdu. Usein ne alistavat ovat tyhmiä ja tietämättömiä, asettavat itsensä ja maailmankuvansa muiden yläpuolelle.
Sitä, joka on jo lapsena murrettu.
En saa sitä kierrettä loppumaan.