Miten lyhyt mies saisi naisen?
Tuntuu se kun olevan naisille usein kynnysykysymys vaikka muuten olisi mukava ja näin. Tinderissä usein kerrotaan pituus ikään kuin vihjeenä että älä vaivaudu jos olet tätä lyhyempi. Miksi? Entä miten lyhyt mies saisi naisen?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ite 155 cm nainen ja oon aina viehättynyt lyhyehköistä miehistä. Mulle sellainen 170 cm on ihan passeli, aviomies on 172 cm.
Keskivertoa paljon lyhyempi nainen haluaa itseään väh 15cm pitemmän miehen, olet siis 100% samoilla viehtymyksillä varustettu kuin muutkin naiset..
Niin? Onko siinä jotain väärää?
Eri
Ei siinä ole mitään väärää, että haluaa itseään pidemmän kumppanin. - Sen sijaan tuntuu vain kovin ikävältä se, että itse kuuluu hyvin monen kohdalla ei toivottujen ja haluttujen kumppaniehdokkaiden joukkoon vain ja ainoasaan siksi, että oma pituus on mitä on. - Omalle pituudelle kun ei oikein mahda mitään.
Kun tämän erehtyy sanomaan ääneen saa kuulla olevansa huonoitsetuntoinen ja/tai huonoluonteinen pölvästi, jonka pitäisi joko tyytyä kohtallonsa tai sitten ymmärää, että asiahan on helposti korjattavissa: Riittää kun hankit joko vähintään miljoona -omaisuuden tai erinomaisen kiitettävän supliikin, jossa kuitenkin puheet vasaava tekoja. (Etua on, jos pysty hankkimaan molemmat ja samalla pysymään esimerkiksi Tom Cruisen näköisenä mua sekin riittää jos näytät vain Sami Haberilta ja ethän vain kaljuunnu- - Ainoa kaljuuntuneena hyväksyy mies on Hercule Poirot, jonka parhaita ominaisuuksia on se, että hän kunnioittaa ja osoittaa arvostuksensa naisia kohtaan ja ymmärää olla ihasumata heihin kuin ani harvoin )
Lyhyenä miehenä, jolla on keskinkertainen supliikki ja omasiuus alle neljännes miljoonasta on usein hyvin haastaava löytää itselleen kumppani. Mutta haastetta toisinaan riittää jo siinä, että on kenelle tahansa yleisesti vakavasti otettava aikuinen.
Edellisten lisäksi lisäpisteitä toki voi saada, jos omaa, jnkun yleisinhimillisen kyvyn ai ammattiosaamisen "oikealta alalta" kiitettävän hyvin. Esimerkiks edes menny arkkiatri ja laen lääkeieteellisen hoidon uran uurtaja Arvo Ylppö ei ollut mitenkään eriyisen pitkä.
Tämä on usein tavattu usein mainita. Samon mainitaan usein etä Napoleon I Bonaparrte, joka uransa huipulla valloitti ja hallitsi laajoja osia Länsi- ja Keski-Eurooppaa olisi ollut lyhyt. - Historia on kuitenkin käsittääkseni todistanu, ettei hän oikeasti ni-in kovin lyhyt ollut, jos tai kun verrataan hänen pituuttaan muihin aikalaisiinsa.
Silti olen, joskus miettinyt miksi ylipäätään ihmisistä puhutaessa on niin olennaista mainita, kuinka pitkiä he ovat. Onko tarkoitus osoittaa,, etä hei hän ja hän oli oli alle 180 cm mies ja silti ylttyi ovenkahvan painamaan alas ja onnistui tai on onnistunut elättämään itsensä. - Jotkut äärimmäistapaukset ova jääneet toimillaan jopa historiaan kunnioiettuina ja ihailtuina sankareina (muuallakin kuin sirkuksessa tai Chaplinin seikkailuissa valkokankaalla).
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lyhyet miehet ovat joko ylimielisiä tai hissukoita. Johtuu molemmat epävarmuudesta. Hinteläkroppaiset lyhyet miehet tuovat mieleen lapsen tai teinin. No thanks. Olen itse 170 cm ja tunnen tosi monta lyhyttä miestä ( alle 160-170 cm), enkä voisi kuvitellakaan kuvitellakaan parisuhdetta tai jotain säätöä heidän kanssaan olis itten kuinka mukava tai rikas tahansa. Siinä vaan on sellainen äiti-poika -vibat. Hyi he...tti.
Niin. Ja kuitenkin jos arvaamme oikein, niin sinäkin haluaisit elää tasa-arvoisessa parisuhteessa. Tai ainakin moni nainen keroo hauvanasa
Mutta jostain syystä kuitenkin niin, että miehen tulee olla vähintään suunnilleen sinun (nainen) pituisesi/ kokoisesi, tienata vähintään saman verran kuin sinä.... - Huoakus.
Ap, kuten moni muukin lyhyt mies lienee kohdannut aika monta kaltaistasi naista. - Naista, joka haluaa olla itse vahva mutta miehen (oman kumppanin) on oltava vähintään kaikin tavoin vähintään yhtä vahva, jotta naisena vosii itse olla tarvittaessa ja milloin tahansa halutessaan olla se luotevasti ja vaivattomasti suheessa se "heikompi" osapuoli.
Joku voi tieysti sanoa, että tämä on syvällä kulttuurissamme. - Näin sanoessaan on varmastikin paljossa oikeassa. Mutta tarkoittaako tämä samalla sitä, että odotus tasa-arvosta on aina vaillinainen. - Kun ei tasa-arvon huipentuma ainakaan minusta ole siinä, että nainen muuttuisi lopulta mieheksi tai toisin päin.
Ja veilä: On hämmenvää miten paljon mielikuvat siitä mitä tai miten kaikin eritavoin on nykyään kulttuurissamme hyväksytyä ja toimia naisena. Tai millaisia roolimalleja naiselle on tarjolla. Ja tai vaikka vain miten voi ulkoisesti laittautua ja pukeutua - Kun tas mielikuva siitä miten tai kuinka toimia tai olla (ihailtuna) miehenä on muuttunut samassa ajassa aika vähän; onneksi kuitenkin hieman nämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lyhyet miehet ovat joko ylimielisiä tai hissukoita. Johtuu molemmat epävarmuudesta. Hinteläkroppaiset lyhyet miehet tuovat mieleen lapsen tai teinin. No thanks. Olen itse 170 cm ja tunnen tosi monta lyhyttä miestä ( alle 160-170 cm), enkä voisi kuvitellakaan kuvitellakaan parisuhdetta tai jotain säätöä heidän kanssaan olis itten kuinka mukava tai rikas tahansa. Siinä vaan on sellainen äiti-poika -vibat. Hyi he...tti.
Niin. Ja kuitenkin jos arvaamme oikein, niin sinäkin haluaisit elää tasa-arvoisessa parisuhteessa. Tai ainakin moni nainen keroo hauvanasa
Mutta jostain syystä kuitenkin niin, että miehen tulee olla vähintään suunnilleen sinun (nainen) pituisesi/ kokoisesi, tienata vähintään saman verran kuin sinä.... - Huoakus.
Ap, kuten moni muukin lyhyt mies lienee kohdannut aika monta kaltaistasi naista. - Naista, joka haluaa olla itse vahva mutta miehen (oman kumppanin) on oltava vähintään kaikin tavoin vähintään yhtä vahva, jotta naisena vosii itse olla tarvittaessa ja milloin tahansa halutessaan olla se luotevasti ja vaivattomasti suheessa se "heikompi" osapuoli.
Joku voi tieysti sanoa, että tämä on syvällä kulttuurissamme. - Näin sanoessaan on varmastikin paljossa oikeassa. Mutta tarkoittaako tämä samalla sitä, että odotus tasa-arvosta on aina vaillinainen. - Kun ei tasa-arvon huipentuma ainakaan minusta ole siinä, että nainen muuttuisi lopulta mieheksi tai toisin päin.
Ja veilä: On hämmenvää miten paljon mielikuvat siitä mitä tai miten kaikin eritavoin on nykyään kulttuurissamme hyväksytyä ja toimia naisena. Tai millaisia roolimalleja naiselle on tarjolla. Ja tai vaikka vain miten voi ulkoisesti laittautua ja pukeutua - Kun tas mielikuva siitä miten tai kuinka toimia tai olla (ihailtuna) miehenä on muuttunut samassa ajassa aika vähän; onneksi kuitenkin hieman nämäkin.
Mitä kummaa? Miten pituus tai lompakon paksuus liittyy tasa-arvoiseen parisuhteeseen?
/66
/66
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on vanhusten neuvot tuohon. Ei nuori mies mitään vanhaa ämmänkäppyrää halua, vaan lisääntymisikäisen nätin nuoren naisen.
Pituus on perinnöllinen omunaisuus, joten miksi lyhyt mies haluaisi ehdottomasti lisääntyä? Jos oma pituus aiheuttaa ongelmia parinmuodostuksessa, niin miksi haluaisi lapsia samoilla geeneillä ja saman tuskan heille? Eikö kannattaisi ajatella lastensa parasta? Lyhyen miehen kannattaa avoimun silmin katsoa myös naisia, joilla on jo lapset tehty tai naisia, jotka eivät enää halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on vanhusten neuvot tuohon. Ei nuori mies mitään vanhaa ämmänkäppyrää halua, vaan lisääntymisikäisen nätin nuoren naisen.
Pituus on perinnöllinen omunaisuus, joten miksi lyhyt mies haluaisi ehdottomasti lisääntyä? Jos oma pituus aiheuttaa ongelmia parinmuodostuksessa, niin miksi haluaisi lapsia samoilla geeneillä ja saman tuskan heille? Eikö kannattaisi ajatella lastensa parasta? Lyhyen miehen kannattaa avoimun silmin katsoa myös naisia, joilla on jo lapset tehty tai naisia, jotka eivät enää halua lapsia.
Ja onhan tuossa taas se iankaikkisen hauska kaksinaismoralismi, jonka mukaan miehen nyt vaan kuuluu haluta nuorta ja nättiä naista, mutta jos naisella on jotain toivomuksia miehen fyysisten ominaisuuksien suhteen, on hän fr.i.gi.di-p.ih.t.arihu.o.ra-lom.pak.koloinen.
/66
Tapailen lyhyttä miestä (hän on myös minua selvästi lyhyempi), joka on sinut itsensä kanssa, komea, fiksu ja hauska. Seksi on elämäni parasta. Ei ole hetkeäkään käynyt mielessä mikään "miten lyhyt mies saisi naisen" -ajatus, enemminkin mietin miten itse olen onnistunut "saamaan" tuollaisen miehen. Pituus ei muuta hänen viehätysvoimaansa silmissäni mitenkään.
Miehen pituus ei ylipäätään minulle mikään juttu suuntaan tai toiseen, enkä varmasti ole ainoa nainen joka kokee näin. Alemmuuskompleksit, ylikompensointi ja katkeruus kuitenkin huokuvat ihmisistä (sekä miehistä että naisista) ulospäin, ja se on yleensä todella luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on juurikin se juttu että biologinen evoluutio ja kulttuurievoluutio eivät täsmää. Biologia ohjaa pariutumista alitajuisesti primitiivisillä mekanismeilla, jotka eivät ole ihmisaivoissa vielä muuttuneet kauheasti kivikauden ajoista: nainen tuntee luonnollisesti vetoa itseään suurempikokoisiin miehiin, koska muinaisina aikoina tällainen mies tarjosi turvaa ja hyvät geenit (aivan kuten eläinkunnassakin naaras haluaa kookkaan uroksen joka kumoaa kilpakosijat pystypainissa). Kulttuurievoluutio sen sijaan on ollut paljon nopeampaa ja tällaisen modernit tasa-arvotrendit saavat naiset kirjoittelemaan mm. tänne siitä kuinka ulkonäöllä ei ole väliä ja kuinka tasa-arvo on tärkeintä. Mutta sitten kun pitäisi realisoida ne puheet ja mennään treffeille hintelän, lyhyen miehen kanssa niin "kemiat ei vaan kohtaa" tms. selityksiä. Voisi edes puhua että biologiset vaistot ei kohtaa, niin olisi edes vähän enemmän oikein sanottu :D
Olen 170 cm ja haluan, että mies on samanpituinen tai pidempi?
Varmaan kannattaa lähteä liikenteeseen ja yrittää tutustua lyhyisiin naisiin livenä.
Japanilaiset naiset ei ole läheskään yhtä pinnallisia kuin suomiakat. Itse olen lyhyhyt (164) eikä ole mikään ongelma saada naisia japanilaisista yökerhoista ja baareista. Suomiakat ovat vain solvanneet ja haukkuneet. M28
Olen pitkä (175 cm) ja itselläni on ollut aina siitä jonkunlainen kompleksi niin olen etsinyt itseäni pidempiä miehiä. Näin vanhempana harmittaa koska niissä lyhyemmissä olisi voinut olla joku itselleni sopivampi puoliso. Miehenä lähestyisin ensisijaisesti oman pituisia tai lyhyempiä naisia, mutta samalla toivon että kulttuuri tämän asian suhteen muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset ei ole läheskään yhtä pinnallisia kuin suomiakat. Itse olen lyhyhyt (164) eikä ole mikään ongelma saada naisia japanilaisista yökerhoista ja baareista. Suomiakat ovat vain solvanneet ja haukkuneet. M28
Japani, ja Aasia (Etelä-Korea, Vietnam, Kiina, Thaimaa) on kuin taivas sinkkumiehille.
Ehkä lukemalla ammattiin, jossa on univormu kuten palomies tai upseeri.