Koronavirukset positiiviset asiat: miten hyötyä tilanteesta?
Itselleni tulee ensimmäisenä mieleen osakkeiden alennusmyynnit. Nyt myydään niin sanotusti sadan euron seteleitä viidelläkympillä. Tämä toki vaatii pelisilmää, että milloin kannattaa ostaa. Mikäli voittoja ei ole kiire realisoida, niin nyt voi jo ostaa. Taatusti ovat voitollisia viiden vuoden päästä, jos nyt ei konkurssifirmaan sijoita.
Toinen on rekrytoinnit. Nyt tosi moni firma lomauttaa. Lomautetut ammattilaiset ovat yleensä halukkaita lähtemään talosta, joten nyt on saumaa iskeä kiinni niihin koodareihin tms. joita ei aikaisemmin ole saanut houkutelluksi. Myöskään irtisanomisajat ja kilpailukieltosopimukset raukeavat, kun henkilö on lomautettu.
Työn tekeminen etänä osaksi myös normaalia työpaikkakulttuuria. Nyt on erinomainen tilanne osoittaa sille jurmulle esimiehelle, että työt tulevat tehdyksi ihan yhtä lailla etätyönäkin ja työn laatu ei siitä kärsi. Sitten kun palataan normaaliin arkeen, voi perustellusti vaatia etätyökulttuuria työpaikalle. On näyttää, että "toimiihan se", vaikka vanhakantainen esimies selittäisi klassisen "ei toimi meillä".
Mitäs muuta teidän mielessä?
Kommentit (15)
Kotieläimet tykkää kun ei tarvii olla pitkiä päiviä yksin kotona.
Koulukiusattujen elämä helpottuu.
Luonto kiittää. Just oli tänään IS:n sivuilla, miten Venetsia kanaalit ovat kirkastuneet ja Kiinassa näkyy sininen taivas. Näin se luontoäiti näyttää närhen munat.
Vierailija kirjoitti:
Luonto kiittää. Just oli tänään IS:n sivuilla, miten Venetsia kanaalit ovat kirkastuneet ja Kiinassa näkyy sininen taivas. Näin se luontoäiti näyttää närhen munat.
Voi kun kiinalaiset innostuisivat tuosta taivaasta ja alkaisivat vaatia päästöttömämpää tuotantoa sinnekin! Sillä olisi äärettömän suuri vaikutus päästöihin maailmanlaajuisesti.
On aikaa kuntoilla ja syödä terveellisesti. Vois vaikka laihtua.
Kiva kun saa kerrankin olla kunnolla lasten kanssa. Voidaan tehdä yhdessä asioita, leipoa, ommella, tehdä kaikkia asioita mihin muulloin ei ole aikaa.
Ja voin opettaa itse lapsia, esim. historiaa ja yhteiskuntaoppia, jotka ovat minulle tärkeitä.
Odotan malttamattomana asuntomarkkinoiden totaalista romahtamista, pakkohuutokauppojen aaltoa ja asuntojen hintojen todella rajua tipahtamista. Unelmien koteja menee vasaran alle ja tulee myyntiin pilkkahintaan, isken kiinni noihin ostajan markkinoihin.
Treidaaminen serteillä 🙌 Tammikuun lopusta lähtien olen saanut ihan älyttömiä tuottoja. Kiva 5000 e - 6000 e / kk lisä oman 2900 e:n palkan päälle 😅 Osakkeita en ole vielä ostanut kuin muutamalta defensiifiseltä yhtiöltä. Käteiskassaa siis kasvatan edelleen ja treidailen.
Vierailija kirjoitti:
Odotan malttamattomana asuntomarkkinoiden totaalista romahtamista, pakkohuutokauppojen aaltoa ja asuntojen hintojen todella rajua tipahtamista. Unelmien koteja menee vasaran alle ja tulee myyntiin pilkkahintaan, isken kiinni noihin ostajan markkinoihin.
Ja tämä tietty. Toivon, että saan jostain sertistä vielä supersupertuotot ja pääsen ostamaan 2 sijoitusasuntoa ja ison uuden ok-talon Hesasta.
Enemmän aikaa parisuhteelle. Tulee tehtyä eri tavalla ruokaa ja siivottua kotona. Normaalisti on aina muka kiire.
Raskausaikana esikoisen kohdalla haaveilin kotikoulun pitämisestä. Mutta lapsen kasvettua tajusin miten pöhkö idea se on. Nyt haaveeni kotikoulusta on toteutunut 🤗
Enemmän yhteistä aikaa perheen kesken. Jokaisella on oma kiireinen elämä harrastusten, kavereiden, koulun, työn ja kaiken muun hösäämisen kanssa. Nyt ihana olla yhdessä, teinikin oli ihmeissään ettei me koskaan olla tälleen yhdessä oltu. Ollaan puuhattu todella paljon yhdessä 😍
Aikaa kaikelle mihin ei ole oikein koskaan ollut aikaa. Lukeminen ja kaappien siivous olleet tällä viikolla aktiivisesti ohjelmistossa.
RENTOUTUMINEN on nyt paikallaan. Etätyöt ovat joustavia joten, eilen oli iltapainotteinen työpäivä ja tänään aamu. Fiiliksen mukaan.
Tämä on pysähtymisen paikka. Vähän inventaarion paikka miettiä omaa elämää. Matkustelua tullaan vähentämään reilusti, tämä oli se viimeinen näkemys, ihanaa jos kiinalaisilla on sininen taivas. Otan enemmän etätyöpäiviä tulevaisuudessa. Alan pyhittämään enemmän aikaa itselle, parisuhteelle ja lapsille.
Uskon tämän pistävän monen arvomaailmaa ja elämää uusille raiteille.
En oo keksiny miten hyötyis. Osakkeita toki sitten kun on aika, mut mitä muuta? Vauvan kanssa oon kotona.
Sellainen hyöty tästä kaikesta on, että kansalaiset tajuavat hallituksen ja asiantuntijoiden kädettömyyden ja kyvyttömyyden pitää meidän puoliamme. Ihmiset alkavat taas verkostoitumaan, muuttamaan kaupungeista pois maaseudulle ja luomaan omia kommuuneja ym. pieniä yhteisöjään. Omavaraisuus nousee hyveeksi, jota tavoitella. Pinnallisempi kuluttaminen, somepelleilyt ym. jäävät historiaan.
Mun laihdutuskuuri on vauhdittunut. Aloitin kyllä pudottaa painoa jo ennen koronan rantautumista Suomeen, mut nyt hyvä draivi päällä. Ravintolaruoat ei houkuttele ollenkaan ja lykkään kaupassa asiointia joten teen terveellistä kotiruokaa siitä, mitä vielä kaapeista löytyy. Tänään kaalipataa. Aiemmin suuri annos karjalanpaistia josta enin on nyt annoksissa pakkasessa. Herkkuja ei ole, eikä siis houkutuksiakaan kun ei edes kauppaan mene :D
Ihanaa kotoilua luvassa. Hyviä yöunia.
Itse olen tienannut jo sievoisia summia käsidesin, wc-paperin ja parasetamolin myynnillä. Muitakin tuotteita on jo valmiiksi hamsteroituna isoon varastohalliin tulevia ostoryntäyksiä varten.