Siivoanko liikaa?
Olen ollut nyt kaksi vuotta kotona hoitovapaalla ja tuntuu että minun siisteyspakkomielle alkaa saada uudet ulottuvuudet.
Olen siis aina lapsesta asti ollut erittäin siisti ja tarkka. Nyt kun olen kotona, on aikaa siivota kaikki "vapaa-ajat". Siivoan koko ajan lasten jälkiä, miehen jälkiä, imuroin, pesen wc, hinkkaan kaakeleita, luutuan, pyyhin pölyjä, laitan pyykkiä...jne. Nyt kun ilma lämpenee, siirryn ulkotiloihin. Luutuan terassit kerran päivässä, pesen ikkunalaudat, pyyhin terassikalusteet, harjaan laatat, pesen jopa talon seiniä hiekkapölystä.
Onko tämä jo sairasta? En pysty oikein lopettamaankaan koska nautin siisteydestä ja stressikäyrä nousee sotkusta. Miehenikin jo tietää että varmin tapa lempeen on kunnon siivouspäivä :D
Ajatuksia? Ja löytyykö muita yhtä hulluja?
Kommentit (4)
Meidän naapurissa on yksi siivoushullu mummo joka nykii kesäisin pihaltaan KAIKKI rikkaruohot. Hän siis tekee täyden 8h työpäivän omasta tahdostaan nykien rikkaruohoja. Pesee ikkunat moneen kertaan kesässä ja leikkaa ruohoa jatkuvasti. En tiedä mitä sisätiloissa tekee..varmaan siivoaa.
Taidat itsekin tietää tässä olevan jo ongelma, et muuten kysyisi tätä täällä. Ehkä yrität korvata sillä jotain tarvetta elämässä tai omaat korostuneen hallinnan tarpeen, minkä lukon voi psykiatri aukaista. Tsemppiä.
Kai toi jonkin sortin pakkomielle on. Tiedät varmaan itsekin että "normaalit" ihmiset eivät siivoa noin hysteerisesti.
Kyllä, ammatiltani olen laitoshuoltaja ja kotona puunaan jatkuvasti.