Uskotko, että vauvasi pääsee taivaaseen, jos
Kommentit (15)
Kukaan ei sellaiseen paikkaan pääse/ joudu
Lasten kaltaisten on Jumalan Valtakunta.
miettii näitä juttuja ihan kirjaimellisesti. Mihin se vauva sitten joutuu jossei taivaaseen? Siis uskovaisten uskomusjärjestelmässä? Meikäläinen ei usko että kuoleman jälkeen tapahtuu mitään muuta kuin " paluu maaksi" .
Lapset ovat syntyessään ja jo ennen syntymää Jumalan lapsia.
että kasteessa otetaan Jumalan lapseksi. Eli sehän tarkoittaa sitä että vasta ristiäisten (kastamisen) jälkeen voi päästä taivaaseen jos kuolee. Aika karmaiseva totuus!
Mutta onneksi minä en itse usko näin, vaan uskon että jo pieni lapsi on Jumalan lapsi ja voi päästä taivaaseen.
vauvat ja lapset varsinkin!
Oli tavallaan yllätys kun ymmärsin, että kirkko ei ilmeisesti näin ajattele ja on siksi lapsikasteen kannattaja.
Muun muassa vanhoillislestadiolaiset uskovat, että kastamatonkin lapsi on Jumalan lapsi ja pääsee taivaaseen, jos kuolee kastamatta. Kaste on hyvän omantunnon liitto, eikä kasteessa tulla Jumalan lapseksi. Näin vl:t uskovat, koska Raamattu opettaa niin. Viaton pieni vauva pääsee varmasti taivaaseen.
Ei kai sentään helvettiin olla passittamassa?
Ei se perisynti iske vasta taaperoiässä. Tietty jos ei puhuta kristinuskosta niin sitten... ;)
Minä uskon vasta kun omin silmin näen.
siihenkö etten tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu?
Lapsi liitetään vasten omaa tahtoa johonkin uskoon ja se on väärin.
Usko tulee Jumalan sanan ymmärryksestä ja ilmenee tekoina. Vauvojen kaste on pelkkä rituaali ei muuta.
Kysymykseen vastaan ihminen palaa maaksi jälleen. Jumala loi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Henki palajaa jumalan luo.
Siitä että Jumalaa EI ole olemassa on todisteita pilvin pimein. Maailmassa tapahtuu niin käsittämättömiä, kammottavia, täydellisen kohtuuttomia julmuuksia (myös ihmisestä riippumattomia), etten edes halua tietää sellaisesta jumalasta, joka ne hyväksyy. Joka on luonut maailman tällaiseksi.
Mutta maalaisjärkeä käyttäen, sydämellä ajatellen - näin se vaan on.
Vierailija:
Se että sinä et halua tietää mielestäsi epätäydellisestä jumalasta ei tarkoita että jumalan olemattomuus olisi todistettu
jumalasta joka ei auta hädässä vaikka voisi. hyväksyn ennemminkin jumalan, joka kyllä auttaisi, jos vaan voisi - mutta kun ei voi.