Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei minua haittaa jos corona iskee, minä en pelkää kuolemaa"

Vierailija
19.03.2020 |

Tätähän nuo vanhat hokee. Ei haittaa vaikka kuolisi pois, siksi saa hyppiä kaupungilla ja kahvitella kaverien kanssa.
Luulevatko nämä vanhukset heti viruksen saatuaan kaatuvansa arvokkaasti suorilta jaloilta kuolleena maahan?
Ei. Sitä ennen he tukkivat tehohoitopaikat.
On ihan turha sanoa, että on paremmassa kunnossa kuin muut ja urheilee, kun fakta on se ettei 70-vuotiaan terve elimistö ole sama asia kuin 35-vuotiaan terve elimistö. Ikä tekee tehtävänsä.
Ja kun tehohoitopaikat on täynnä ja valintaa joudutaan tekemään, alkaakin taas huutelu ikärasismista, kun paikat annetaan nuoremmille.
On ilmeisesti yllättävän vaikea käsittää, että kun suojelee itseään coronalta, suojelee samalla muitakin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen noin ajatteleva saisi laittaa lapun kaulaan "sairastuessani koronaan, en ota vastaan tehohoitoa"

Vierailija
2/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennettuna se tarkoittaa pelkään niin pirusti koronaa, että haluan kaikin tavoin yrittää unohtaa sen olemassaolon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen noin ajatteleva saisi laittaa lapun kaulaan "sairastuessani koronaan, en ota vastaan tehohoitoa"

Tatuointina mieluummin, tuollainen lappu lentäisi nurkkaan siinä vaiheessa kun hengenahdistus alkaisi.

Vierailija
4/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vaan niin että työikäiset ja lapset menee tehohoidossa vanhusten ohi. Mutta omalla hengellään he leikkivät, yritetään me muut nyt tehdä kuten käsketään ettei itse tulla kipeäksi tai tartuteta muita.

Vierailija
5/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomennettuna se tarkoittaa pelkään niin pirusti koronaa, että haluan kaikin tavoin yrittää unohtaa sen olemassaolon.

Ikävä juttu monelle muulle tämä pää pensaaseen- taktiikka.

Vierailija
6/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää siltäkin kannalta että nämä samat tyypit sitten sairastuessaan levittävät tautia eteenpäin varomattomuudellaan.

Vierailija
7/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää siltäkin kannalta että nämä samat tyypit sitten sairastuessaan levittävät tautia eteenpäin varomattomuudellaan.

Sitäpä juuri. Uskomatonta itsekkyyttä.

Vierailija
8/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minä olen monelta osin riskiryhmää, ja myös haluaisin kuolla - vielä vähemmän pelkään kuolemaa. Se ei kuitenkaan oikeuta minua tartuttamaan tai olemaan riskinä muille. Onko tämä jokin sodanjälkeisen sukupolven itsekkyysmoodi jossa ei moista itsestäänselvyyttä tajuta?

Vierailija
9/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minä olen monelta osin riskiryhmää, ja myös haluaisin kuolla - vielä vähemmän pelkään kuolemaa. Se ei kuitenkaan oikeuta minua tartuttamaan tai olemaan riskinä muille. Onko tämä jokin sodanjälkeisen sukupolven itsekkyysmoodi jossa ei moista itsestäänselvyyttä tajuta?

On. Karmein kommentti iltaplörön sivuilta oli jotakuinkin näin;

"No nytpä tietävät nuoremmat miltä tuntui kun niitä piti teininä komentaa! Ei nekään totelleet!"

Kuin itsekkäitä uhmaikäisiä, jotka nyt saavat näpäyttää takaisin. Todella kypsää käytöstä.

Vierailija
10/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden vanhusten pitäisi ymmärtää, että samalla kun he ruuhkauttavat terveydenhuoltoa, myös muiden hoitoonpääsy viivästyy.

Ovatkohan ikäihmiset ajatelleet hetkeäkään, että hoitohenkilökunta pakotetaan nyt työskentelemään äärirajoilla, kaikilla lääkäreillä ja hoitajilla on kotona perhe. Pienet lapset eivät näe esimerkiksi äitiä tulevien kuukausien aikana kuin hetkittäin. Samalla nämä hoitajat vaarantavan oman henkensä pitkittyneen altistumisen vuoksi.

Vanhukset eivät ehkä pelkää itse kuolemaa, mutta nuoria ihmisiä ja pieniä lapsia ei saada riittävän ajoissa ruuhkan takia hoitoon. Astmaatikkoja tai diabeetikkoja löytyy kaikista ikäryhmistä ja heille korona on hyvin vaarallinen.

Nyt kaikki ajattelemaan myös muita ihmisiä, ei vain itseään.

Vierailija
11/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on henkivakuutus

jos kuolen ..mieheni saa: 100 000

Ei tarvi olla korona, kunhan kuolen

jos te kuolette ..lapsistanne tulee keppikerjäläisiä=prostituoituja ym

Vierailija
12/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on henkivakuutus

Ja korkkia kiinni.

Vierailija
13/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa nännännnännäää... MUT voitteko miettiä muitakin? Jos saa tartunnan, niin tartuttaa muita! Ja sitte ruuhkaantuu terveydenhuolto. Kuinkaha moni siellä on melkee henkihieveristä ylitöide jäljiltä?? Niin päätä särkee, ku kuulee, kuinka itsekkäitä jotkut ihmiset on...

Vierailija
14/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on henkivakuutus

Vaikka jossain väitettiin, että alkoholi tappaa viruksen niin ei se ainakaan sisäisesti ja noin runsaasti nautittuna auta.

Vierailija
15/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jumala olen onnellinen että äitini 75-vuotias on normijärkinen ja ymmärtää tilanteen täysin. Ei kapinoi ei uhoa. Ottaa vastaan apua ja yrittää pysyä positiivisena. Tulisin hulluksi tuollaisen uhmismummon kanssa.

Vierailija
16/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIstä lähtien Suomessa on annettu tehohoitoa yli 75-vuotiaille?

Vierailija
17/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka kulkevat omia polkujaan loppuun saakka.

Nyt on maattu unohdettuina pahoinvointilaitoksissa pa skat vaipoissa riittävän kauan teidän välinpitämättömyytenne ja ahneutenne seurauksena.

On aika lähteä liikkeelle, julkisilla tottakai kuten punavihreät ovat meitä vuosikausia aivopesseet.

Mennää kahville shellille, ostamaan prismaan tavaroita, pa skapaperia, inkontinenssivaippoja, irtokarkkeja maistelemaan ja tomaatte puristelemaan. En enää pidättele pie ruja, joten tulette haistamaan hengityssuojiennekin läpi tulevan kalman, mätänevän ruumiini katkun.

Haistakaa vitt u, mulla on aina kuolinpaita päällä, enkä välitä pask aakaan teidän itsekkäiden nuorten kusi päiden syyllistämisestä.

Vierailija
18/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilta on odotettu jo parin vuoden ajan äärimmäistä venymistä, moni on palanut loppuun ja sairastunut vakavasti pitkittyneen kuormituksen vuoksi.

Tämä kaikki siksi, että valtiolla ei ole ollut resursseja lisätä hoitajien määrää. Toisin sanoen, meillä ei ole ollut riittävästi hoitajia normaalioloissa, meillä ei ole myöskään riittävästi hoitajia poikkeusoloissa.

Ymmärtäkää, että edelleen tässä maassa on koronapotilaiden lisäksi myös ne kaikki muut sairaalahoitoa tarvitsevat potilaat. Sydänkohtauksen tai aivoverenvuodon saava ihminen voi menehtyä, koska kuormituksen vuoksi heitä ei saada riittävän nopeasti hoitoon.

Hoitajia ei ole riittävästi. Hoitajat ovat uupuneet jo ennen epidemian alkua. Nyt näiltä samoilta hoitajilta odotetaan kuukausia kestävää taistelua ihmishenkien pelastamiseksi.

Pyydämme kaikkia ottamaan karanteenin ja eristäytymisen tosissaan.

Jokaisen kansalaisen apua tarvitaan että tästä selvitään. Vanhukset ja lapset pysykää kotona.

Vierailija
19/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan 55-vuotiaana kuoleman ajatus pelota, mutta omaan vereen ja kudosnesteeseen hitaasti tukehtuminen ei kiinnosta, tuskin myöskään teräsmummoja ja vaareja. "Ei tarvi hoitaa" unohtuu varsin pian tossa kohtaa. Happea ja morfiinia on pakko antaa ja hoitajilla oltava suojapuvut. Ei ole mikään rauhaisi poisnukkuminen tai kertakuolema. Niin pahannäköistä, ettei voi omaisille näyttää saati lapsenlapsille. Eutanasiakaan ei voi ammatti-ihmiset tehdä.

Vierailija
20/26 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka kulkevat omia polkujaan loppuun saakka.

Nyt on maattu unohdettuina pahoinvointilaitoksissa pa skat vaipoissa riittävän kauan teidän välinpitämättömyytenne ja ahneutenne seurauksena.

On aika lähteä liikkeelle, julkisilla tottakai kuten punavihreät ovat meitä vuosikausia aivopesseet.

Mennää kahville shellille, ostamaan prismaan tavaroita, pa skapaperia, inkontinenssivaippoja, irtokarkkeja maistelemaan ja tomaatte puristelemaan. En enää pidättele pie ruja, joten tulette haistamaan hengityssuojiennekin läpi tulevan kalman, mätänevän ruumiini katkun.

Haistakaa vitt u, mulla on aina kuolinpaita päällä, enkä välitä pask aakaan teidän itsekkäiden nuorten kusi päiden syyllistämisestä.

No jos tuolle linjalle lähdet, niin minulle ja luultavasti ihan kaikille muillekin sinun henkiriepusi on arvoton.

Mutta sinä toiminnallasi saatat vetää mukaan kuolemaan muitakin. Sellaisia ihmisiä, jotka välittävät elämästään ja joista muut ihmiset välittävät. Ja se on paska diili.

Vaikka sinä olet turha, moni muu ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi