Hommaavatko suuret ikäluokat ja teinit ulkonaliikkumiskiellon Suomeen?
"Ei se minuun tartu kun olen niin hyväkuntoinen" sanovat suuret ikäluokat ja eivät välitä suosituksista.
"Ei se vaikuta kuin vanhoihin" tuumaavat teinit ja menevät laumoissa "etäopiskelemaan" kauppakeskuksiin ja vastaviin. Lopputuloksena virus leviää, teho-osastot pullistelee ja terveydenhoito sakkaa. Kun minä minä minä.
Sanokaa mitä sanotte, viikon päästä täällä on Espanjan ja Ranskan malli, eikä kukaan liiku ulkona ilman kirjallista lupaa.
Kommentit (3)
Vanhuksilta puuttuu itsekuri, teineiltä vanhempien kuri. Säälittävää touhua.
Jos sen saavat aikaan niin menen henkilökohtaisesti tartuttamaan koronan jokaikiseen perseilijään. Ensin tietysti joudun hommaamaan sen itselleni jostain.
Mutta joudun itse liikkumaan junalla ja bussilla pakon edestä ja liikkumiskielto varmaan joko lopettaisi tai ainakin vähentäisi myös julkisten kulkuvälineiden vuoroja olemattomiin. Se taas pilaisi sen mikä tässä on normaalista elämästä jäljellä ja viivästyttäisi asioita pahasti sitten kun asiat normalisoituvat.
Keski-Suomessa kännisiä teinilaumoja eilen kaupungilla. Ja niin turvat, että hädin tuskin pystyssä pysyivät. Hienoa toimintaa vanhemmat/nuorisokodit!