Heinix kuivattaa silmiä?
hei,
te jotka olette käyttäneet tai käytätte Heinix allergialääkettä, oletteko huomanneet että se kuivattaisi silmiä?
onkohan antihistamiineissa tässä suhteessa jotenkin eroa, vai onko se vaan niin että antihistamiinit ylipäätään kuivattaa silmiä?
Kommentit (2)
kiitos sinulle, joka vastasit. tiedän kyllä että allergian oire on kuivat silmät.
haluisin vain tietää onko täällä muita joilla henix on aiheuttanut silmien kuivuutta? se oli nyt se kysymys tässä..
olen joutunut käyttämään heinixiä jo pitkään - koska saan sen avulla unta. kuivien silmien ongelmat alkoivat jo viime syksynä, ennen näitä kevät allergia aikoja siis.
on ihan erikoislääkärin lupa ollut mulla käyttää antihistamiinia unettomuuden hoitoon kyllä.
heinixin haittavaikutuksissa lukee kuiva suu, mutta ei kuivia silmiä - siksi mietin onko muilla heinix kuivattanut silmiä.
mulla ei auta kosteutustipat näihin ongelmiin, kun on meibomin rauhaset tukossa.. niin siksi tätä antihistamiinin yhteyttä tähän nyt mietin.
Allergian yksi oire on myös kuivat silmät. Kosteuttavia tippoja saa apteekista. Isoina annoksina ne allergialääkkeet kuivattaa, se yksi annos vuorokaudessa on suositus. Allergialääkkeitä pitää käyttää päivittäin siitepöly ajan yli, tarvittaessa vain silloin, jos kyseessä on vaikka joku eläin mille on allerginen, mutta joutuu vaikka vierailemaan joissain paikoissa, jossa näitä eläimiä on.