Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi niin nuiva vastaanotto päiväkodissa?
18.03.2020 |
Tänää vein lapseni päiväkotiin, niin kuin muinakin aamuina. Läsnä vain pari lasta, aikuisia enemmän kuin lapsia. Tunnelma oli erilainen kuin normaalisti, ei hymyjä, hädin tuskin tervehdittiin. Sekä minä että mieheni ollaan yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisellä alalla, jota ei voi tehdä etänä. Jos täällä on päiväkodin työntekijöitä paikalla, niin haluaisin kuulla ajatuksia, miksi vastaanotto tänään oli niin kylmä?
Kommentit (62)
Kyllä minuakin tympisi ottaa vastaan lapsia, joiden vanhempien tiedän lusmuavan kotona (ei etätöissä). Näitähän on. Menkää itseenne.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen päiväkodissa töissä, erityisryhmässä. Noh, kyllä täytyy sanoa että nyt koronan aikaan suorastaan pelottaa mennä töihin ja rehellisesti en haluaisi edes. On kamalaa lukea kuinka ulkomailla tilanne taudin suhteen on todella vakava ja ihmisiä kuolee siihen. Kamalaa olisi saada tauti tietämättä ja levittää sitä, se ajatus on suorastaan kamala. Sitten mulla muutenkin on ahtaat hengitystiet nenässä, niin voisi olla vaarallinen. Suomessa onneksi on vielä asiat suht hyvin, mutta ahdistaa mennä töihin, kun moni paikka on kiinni ja monet saavat olla etätöissä. Silti koitetaan työkavereiden kanssa pitää yllä positiivista virettä. Lapsia koitetaan valistaa käsienpesusta yms, mutta toki rajallista sekin. Yritetään olla ihan omia itsejämme, mutta varmasti kaikkia pelottaa tuo tauti. Miten kauan kestää ja tuleeko leviämään? OOn vieläpä alueella töissä, jossa sen uhkaa on ilmoilla ja erääseen ryhmään jouduin jossa sitä aluksi epäiltiin..
Tänään mun oli alunperin tarkoitus mennä jakamaan ruokaa lapsille, jotka ovat kotona koulusta ja saavat ruokalähetyksiä. Noh, en edes tiennyt miten tilanne olisi hoidettu, yhtäkkiä vaan sanottiin että pitäisi mennäs inne. Että onko meillä edes maskit päässä, miten kaukaa se ruoka tullaan hakemaan, sisältä vai ulkoa yms. Todella pelottavaa. Mitä jos meiltä on väkeä saanutkin koronan ja tarttuu ruokaan yms. Lopulta sinne ei tarvittu ylimääräisiä. En todellakaan halua tehdä mitään ylimääräistä työtä ilman suojuksia yms! Ymmärtäkää lastenhoitajia, he eivät ole ammattiaan lääketieteen parissa valinneet vaan lastenhoidossa!