Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmankuulu kirjailija vietti puoli vuotta Pohjois-Karjalassa ja paljastaa nyt, millaista se oli – tylyä tekstiä suomalaisnaisista

Vierailija
18.03.2020 |

SUOMALAISET juovat alkoholia lisäämällä teräviä mehupulloon tai juomalla suoraan yhdeksänkymmenprosenttista spriitä läpinäkyvästä pullosta ilman etikettiä.

Suomalaisten ulkonäköä Koch kuvailee vähemmän mairittelevaan sävyyn. Mieleen jää pyöreät posket ja taaempana kasvoissa pilkottavat silmät. Suomalaisnaisissa hän näkee piirteitä Mongoliasta: lumenvalkea iho ja sikkarallaan olevat silmät. Pohjois-Karjalassa kirkonkylän tanssiaisissa nuori tyttö pukeutuu kuin vanha täti.

Suomen kesistä kirjailija muistaa piinallisen hyvin hyttyset. Ne rikkovat idyllin hetkessä, Koch kuvailee.

Vuonna 2012 kirjan kirjailija palaa Suomeen. Turun kirjamessuilla hän törmää runokokoelmaan, jossa on runo nimeltä Suomen päivät.

Mieleen palaavat kolmenkymmenenyhdeksän vuoden takaiset tapahtumat ja eräs sikkarasilmäinen Anna.

Kirjassa Koch maalaa kuvan itsestään naistenmiehenä: Amsterdamissa odottaa vakituinen tyttöystävä, kun hän heilastelee suomalaisten tyttöjen kanssa lähes kahdentuhannen kilometrin päässä.
Suomalaisten ulkonäköä Koch kuvailee vähemmän mairittelevaan sävyyn. Mieleen jää pyöreät posket ja taaempana kasvoissa pilkottavat silmät. Suomalaisnaisissa hän näkee piirteitä Mongoliasta: lumenvalkea iho ja sikkarallaan olevat silmät. Pohjois-Karjalassa kirkonkylän tanssiaisissa nuori tyttö pukeutuu kuin vanha täti.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006443756.html?utm_campaign=tf-IS&utm_…

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän unohti katsoa peiliin silmälasien kanssa. On aina naurettavaa kun ruma turilas arvostelee naisten ulkonäköä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi vaikuttaa ihmiseltä, joka ei osaa tai halua sanoa mitään myönteistä mistään eikä kenestäkään.

Vierailija
4/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin kaivannut naisvihaketjuja. Voisitko ap avata jonkun köyhät kyykkyyn -ketjunkin? Päästäisiin normiarkeen koronaketjujen alta.

Vierailija
5/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olsit Ap toki voinu mainita, että kirjalijan kokemukset perusuvat vuoden 1973 tapahtumiin ja kokemukseen.. Lienee jotain tapahtunut sen jälkeen, vaan mitä ja mihin suuntaan on toinen juttu. 

Sinkkumies 

Vierailija
6/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumpujen yöstä tuo mongolivertaus - kiitos ruotsalaisten rotuhygieenikkojen - aina pulpahtaa esiin.

Tosiasiassahan suomalaisten geeniperimä on keskieurooppalaista, balttilaista, skandinaavista - ja toki myös samaa perimää löytyy kuin itärajan takana Venäjän puolella.

Siinä se meidän "rotumix" de facto on.

Vierailija
7/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin kaivannut naisvihaketjuja. Voisitko ap avata jonkun köyhät kyykkyyn -ketjunkin? Päästäisiin normiarkeen koronaketjujen alta.

En oikein voi, koska olen itsekin köyhä ja toisaalta pakkomielteeni naisista on niin kaikennielevä, etten oikein pysty ajatella muuta. No, runkkaanhan mä välillä. Ärsyttää kyllä, kun tän koronan takia mun pakkomiellettäni ei oikein kukaan ole ruokkimassa.

Ap

Vierailija
8/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neverhöörd koko tyyppi

Zinc

Vierailija
9/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo mies jotenkin yksinkertainen? Ei syö karhua ja poroa koska ne herättää liikaa tunteita ja ihmettelee ettei suomalaiset käy suomalaista perinneruokaa tarjoavissa ravintoloissa... Öö, jokainen varmaan voi syödä perinneruokaa kotonaan, pizzalle mennään koska se on helppoa.

Vierailija
10/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Olsit Ap toki voinu mainita, että kirjalijan kokemukset perusuvat vuoden 1973 tapahtumiin ja kokemukseen.. Lienee jotain tapahtunut sen jälkeen, vaan mitä ja mihin suuntaan on toinen juttu. 

Sinkkumies 

Ei minua kiinnosta mainita sellaista. Tärkeintä on se, että joku haukkuu (suomalaisia) naisia. Sille mä elän. Muuta sisältöä elämässäni ei oikein olekaan.

Ap

Vierailija
11/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankuulu kirjailija?

Never heard!

Vierailija
12/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein voi, koska olen itsekin köyhä ja toisaalta pakkomielteeni naisista on niin kaikennielevä, etten oikein pysty ajatella muuta. No, runkkaanhan mä välillä. Ärsyttää kyllä, kun tän koronan takia mun pakkomiellettäni ei oikein kukaan ole ruokkimassa.

Ap

Tämä oli kumminkin oikein hyvä yritys, kun löysit ulkomaalaisen miehen joka haukkuu suomalaisia naisia. Siitä se lähtee!

Vierailija
13/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä oli kumminkin oikein hyvä yritys, kun löysit ulkomaalaisen miehen joka haukkuu suomalaisia naisia. Siitä se lähtee!

Piti sanomani, että oikein julkkismiehen. Jos se ei todista suomalaisten naisten huonoudesta, ei niin mikään.

Vierailija
14/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmankuulu kirjailija?

Never heard!

No en mäkään oo koskaan kuullut, tai en kyllä luekaan juuri muuta kuin vauvapalstaa, mutta  kuulostaa mun mielestä tosi hyvältä, jos joku maailmakuulu haukkuu suomalaisia naisia! Mulle tulee siitä sellainen olo, että oon tosi hyvä tyyppi.

Ap

Vierailija
15/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tylyä tekstiä? Pyöreät posket, lumenvalkea iho ja sikkarasilmät. Kaiken lisäksi Koch vielä 40 vuotta myöhemminkin muistelee pyöreäposkista, lumikki-ihoista sikkarasilmä-Annaa, joka jäi sinne Pohjois-Karjalaan.

Onko IS:n toimittaja kysynyt Kochilta, halusiko tämä kohuotsikoita vai vähän asiallisempaa käsittelyä kirjalleen?

Vierailija
16/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Piti sanomani, että oikein julkkismiehen. Jos se ei todista suomalaisten naisten huonoudesta, ei niin mikään.

No nyt kyllä tiivistit tosi hyvin sen, mitä tällä avauksella hain! Tuliko sullekin tästä hyvä fiilis?

Ap

Vierailija
17/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noita on kyllä paljon kun kokemusta kertyy.

Vierailija
18/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis puhutaan 1970-luvun Pohjois-Karjalasta...

Vierailija
19/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän unohti katsoa peiliin silmälasien kanssa. On aina naurettavaa kun ruma turilas arvostelee naisten ulkonäköä :D

On yli 60v nykyään ja näyttää ihan ikäiseltään, ei rumalta. Puhutaan ajasta, jolloin oli 19 v. On voinut olla salskea komistus...

Vierailija
20/76 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tylyä tekstiä? Pyöreät posket, lumenvalkea iho ja sikkarasilmät. Kaiken lisäksi Koch vielä 40 vuotta myöhemminkin muistelee pyöreäposkista, lumikki-ihoista sikkarasilmä-Annaa, joka jäi sinne Pohjois-Karjalaan.

Onko IS:n toimittaja kysynyt Kochilta, halusiko tämä kohuotsikoita vai vähän asiallisempaa käsittelyä kirjalleen?

Ja kaiken lisäksi tyypillä itsellään oli vakituinen tyttöystävä, mutta siitä hän ei tietenkään kertonut suomalaisnaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi