Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis tehkää nyt hyvät ihmiset ruokaa lapsillenne, ei kai se suurin ongelmaa voi olla!

Vierailija
18.03.2020 |

Kuulostaa välillä siltä että on niin suuri ongelma miten ja missä peruskoulùlaiset syö. Tehkää isompi annos illaksi niin voivat lämmittää seuraavana päivänä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Oma työmäärä kasvoi, koska teen hätätyötä. Samalla koululaiset jäi kotiin, eli olen vastuussa heidän koulutyöstään. Sen lisäksi vielä päälle tämä ruokavastuu, joka on sekä aikaa vievää että taloudellinen lisätaakka. Toiset jäi loikoilemaan kotiin mutta ei todellakaan kaikki.

Ja pienellä lähihoitajan palkalla ei nyt vaan pysty varautumaan pahan päivän varalle, nippa nappa selviytyy palkkapäivästä toiseen. Se on satanen lisää ruokalaskuun kuukaudessa kun jää koulun lounaat ja ipen välipalat omalle kontolle (siis 2,5e/nuppi päivässä jolla loihdit sen lounaan ja välipalan). Vaatii jo aikaakin kun ei ole varaa valmiiseen tai puolivalmiiseen.

Vierailija
22/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Oma työmäärä kasvoi, koska teen hätätyötä. Samalla koululaiset jäi kotiin, eli olen vastuussa heidän koulutyöstään. Sen lisäksi vielä päälle tämä ruokavastuu, joka on sekä aikaa vievää että taloudellinen lisätaakka. Toiset jäi loikoilemaan kotiin mutta ei todellakaan kaikki.

Ja pienellä lähihoitajan palkalla ei nyt vaan pysty varautumaan pahan päivän varalle, nippa nappa selviytyy palkkapäivästä toiseen. Se on satanen lisää ruokalaskuun kuukaudessa kun jää koulun lounaat ja ipen välipalat omalle kontolle (siis 2,5e/nuppi päivässä jolla loihdit sen lounaan ja välipalan). Vaatii jo aikaakin kun ei ole varaa valmiiseen tai puolivalmiiseen.

No tee lisää lapsia sitte. sehän se kannattaa jos ei tienaa mitään ees .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443092.html

Kuka ymmärtää varautua tällaiseen, että pitää olla yhtäkkiä pari sataa euroa käytettävissä siihen, että lapsi jääkin kotiin?

Kaikki ne jotka ymmärtää, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja ne tulot voi laskea, voi sairastua, tulla työttömyyttä, ero, jne...Ja tätä varten pitää osata suhteuttaa ne menot tuloihin niin, että pärjää ja jää jotain säästöönkin.

Joillekin aikuisille miehille ja naisille tulee ylläripyllärinä, että mitä enemmän lapsia tekee, sitä enemmän se vaatii myös riihikuivaa rahaa elättää ne! Ehkäisystä on kyllä opetettu jo peruskoulussa.

Vierailija
24/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim puuroateria. Joskus NY:ssä oli trendikäs puurokahvila, jossa puuroja tuunattiin kermalla, voilla, marjoilla, hunajalla ym.

Uusavuttomuus on sitten aivan eri asia.

Vierailija
25/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronilaatikko on edullinen ruoka. Tekee sitä ison satsin. Myös muut uuniruoat ovat helppoja.

Mutta epäterveellinen. Samalla vaivalla tekee vähän ravintorikkaampiakin ruokia. Ei se ole kuin omasta viitsimisestä kiinni.

Vierailija
26/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tee lisää lapsia sitte. sehän se kannattaa jos ei tienaa mitään ees .

Miksi tekisin lisää lapsia? Mitäs jos vaikka lakkaisitte leikkaamasta minun palkkaa ja teettämästä lisätöitä ilmaiseksi? Miten ois? 

Maailma oli hyvin erilainen vielä 9 vuotta sitten, kun olen omani tehnyt ja saanut. Valitettavasti myös lasten isä sairastui sen jälkeen, joten jäätiin yhden tuloille. 

Vierailija
27/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi voi olla vielä vahinko, mutta toinen ja kolmas ei, ja vielä kun oma sekä kumppani ovat pienituloisia. Sen takia hankin vain yhden lapsen, kun voin palkallani hänet hyvin elättää mutta en useampaa.

Vierailija
28/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄEN VOIVITTUKÄSITTÄÄ MITENIHMINEN ELÄÄYLIVAROJEN JOSSILLÄONSAATANAPERSEHEDELMÄKIN!!!

Vierailija
29/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tee. Valtio on luvannut elättää lapseni koko koulunkäyntiajan, joten hoitakoon niille nyt ruuan tavalla tai toisella. Eineksiä voin hankkia viikonlopun tarpeiksi, mutta en yhtään enempää. Iltaisin saavat kaverin rikkaiden vanhempien luona naposteltavaa.

Halusit tai et, lapsen olemassaolo on vain ja ainoastaan oma valintasi ja halusit tai et, sinun on kannettava vastuu. Olit hirviö tai et.

Vierailija
30/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mikrouunista apua, että lapsi lämmittäisi itse oman ruokansa.

Vierailija
31/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla luvassa melko pulleita lapsia jotka elävät päivät pelkällä mätöllä (pizza, hamppari limu-linjalla) kun kykenemättömät vanhemmat eivät tee kunnon ruokaa kotona.

Vierailija
32/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen lapsi voi olla vielä vahinko, mutta toinen ja kolmas ei, ja vielä kun oma sekä kumppani ovat pienituloisia. Sen takia hankin vain yhden lapsen, kun voin palkallani hänet hyvin elättää mutta en useampaa.

Siis miten niin vain ensimmäinen lapsi voi olla vahinko? :,D Ihan voi kuule se ensimmäinen olla hyvin tarkkaan suunniteltu, ja vasta se toinen vahinko. Harva pystyy erottelemaan ja arvottamaan lapsia sen mukaan missä järjestyksessä ne syntyy (no pidän tämän vahingon kun se on eka vs. en pidä tätä vahinkoa kun minulla on jo yksi suunniteltu). 

Vierailija
33/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tee. Valtio on luvannut elättää lapseni koko koulunkäyntiajan, joten hoitakoon niille nyt ruuan tavalla tai toisella. Eineksiä voin hankkia viikonlopun tarpeiksi, mutta en yhtään enempää. Iltaisin saavat kaverin rikkaiden vanhempien luona naposteltavaa.

Just ja kun koulunkäynti loppuu, häipykööt nurkista.

Ja nämä sitten jostain käsittämättömästä syystä valittaa kun sossu vie lapset, eiks kuuluisi olla ilon ja onnen päivä?

Ainiin, menee tulotkin. Ne lapsirahat. Ainoa syy miksi lapsia tuli tehtyä.

Vierailija
34/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla luvassa melko pulleita lapsia jotka elävät päivät pelkällä mätöllä (pizza, hamppari limu-linjalla) kun kykenemättömät vanhemmat eivät tee kunnon ruokaa kotona.

Tällaisen ajattelun kautta kai se harha suunnattomista kustannuksista nouseekin. Ei ne lapset tarvitse niitä hampurilaisia ja pizzoja sen enempää kuin tarvitsevat niitä kalliimman pään gojimarja-vuohenputki-kobehärkä-riimiporo -salaattejakaan. Jos katsoo minkä tahansa koulun mitä tahansa ruokalistaa, voi todeta, että se yleettömän tarpeellinen ja terveellinen ruoka minkä perään nyt itketään, on juurikin makaronilaatikkoa, hernekeittoa, perunoita tai riisiä erilaisilla lisukkeilla. Ei vaikeaa valmistaa, eikä kallista.

Vierailija
35/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusit tai et, lapsen olemassaolo on vain ja ainoastaan oma valintasi ja halusit tai et, sinun on kannettava vastuu. Olit hirviö tai et.

minä olen osallistunut valtion vauvatalkoisiin ja tehnyt osuuteni. Nyt on valtion vuoro hoitaa osuutensa ja elättää nämä tulevat veronmaksajat

Vierailija
36/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vaikka niitä valmisruokia, jos on liian vaikeeta tehdä itse ruokia. Niitä löytyy myös suht terveellisiä valmismuonia, etenkin pakasteena.

Vierailija
37/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaisin kouluruokaa syödään suurimmat määrät. Tässäkin näkyy se, että kaikki vanhemmat eivät ole kykeneviä huolehtimaan lastensa ruokahuollosta. :(

Vierailija
38/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihaatte lapsianne :(

Vierailija
39/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa vaikka niitä valmisruokia, jos on liian vaikeeta tehdä itse ruokia. Niitä löytyy myös suht terveellisiä valmismuonia, etenkin pakasteena.

Valmisruuat ovat törkeän kalliita! Yksi pieni annos jo useita euroja. Halvimmaksi tulee tehdä kaikki ruoka mahdollisimman alusta alkaen, mutta se taas vie aikaa. Nykyisessä tilanteessa tuskin kellään on liikaa aikaa.

Itse olen eronnut pienituloinen opiskelija, jonka lasten isä maksaa elareita kun viitsii ja muistaa. Olemme eläneet suu säkkiä myöten erosta lähtien, koska rahaa on vähän eikä elatusmaksujen varaan voi laskea. Halvalla on siis syöty tähänkin asti, mutta nyt täytyy yrittää vielä vähemmällä tulla toimeen.

Vierailija
40/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIhin sulla menee ne rahat?  asuntolaina,autolaina,kulutusluotto...