Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tehkää nyt hyvät ihmiset ruokaa lapsillenne, ei kai se suurin ongelmaa voi olla!

Vierailija
18.03.2020 |

Kuulostaa välillä siltä että on niin suuri ongelma miten ja missä peruskoulùlaiset syö. Tehkää isompi annos illaksi niin voivat lämmittää seuraavana päivänä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita luuserivanhempia, joiden lapset melkein näkis nälkää ilman kouluruokailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443092.html

Kuka ymmärtää varautua tällaiseen, että pitää olla yhtäkkiä pari sataa euroa käytettävissä siihen, että lapsi jääkin kotiin?

Kaikki ne jotka ymmärtää, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja ne tulot voi laskea, voi sairastua, tulla työttömyyttä, ero, jne...Ja tätä varten pitää osata suhteuttaa ne menot tuloihin niin, että pärjää ja jää jotain säästöönkin.

Vierailija
4/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämähän on TODELLA monelle perheelle ihan valtava ongelma. Näen työssäni niin paljon kyvyttömiä vanhempia, joille nimenomaan lasten ruokkiminen säännöllisesti on täysin utopiaa. Mua hirvittää tämän koronan aikana etenkin näiden perheiden lapset.

Vierailija
5/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä olin eilen uutisissa kuulevani, että koulussa on ruokaa tarjoilla niille, jotka sen tarvii? 

Ja älkää vedotko siihen ettei voi mennä kun siellä on muitakin. Paikallisella hesellä oli tänään ainakin toista kymmentä lasta.

Vierailija
6/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole paljon rahaa käytössä, eikä tosiaan pystytä säästämään mitään puskurivarastorahastoja silti lapset on aina ruokittu. Joskus me vanhemmat syömme huonosti mutta lapset ei ikinä. Tietysti auttaa kun osaan ja tykkään ruoanlaitosta ja osaan hyödyntää ettei hävikkiä tule. Sääliksi käy lapsia joiden vanhemmat ovat täysin avuttomia.

Vierailija
7/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jollekin tulla yllätyksenä oivallus että omille lapsille pitäisi laittaa ruokaa kun se kerran maksaa - lasun paikka

Vierailija
8/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kakarat nyt mitään kaviaaria kultahippusilla tarvitse. Tekee illalla isomman annoksen ihan sitä tavallista kotiruokaa, makaronilaatikkoa, keittoja, kiusauksia yms. ja yli jäävän saa lapsi lämmittää itselleen seuraavana päivänä lounaaksi. Rahaa ei todellakaan mene sataskaupalla enempää jos kouluruokailu jää väliin.

Vierailija
9/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että suomalaiset on tosi uusavuttomia. Ei ole tällaisia ongelmia tullut esille täällä Espanjassa. Ja btw täällä on ihan kaikki koulut suljettu (myös hoitohenkilökunnan lapsilta). Suomessa ei ole samanlaista yhteisöllisyyttä, että sukulaisia ja ystäviä oikeasti autetaan esim tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
10/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pelkkä kouluruoka, meillä myös mies etätöissä(saanut töissä kahvia/pientä välipalaa ilmaisena syödä) ja päälle vielä pk:ssa ollut joka saanut siellä päivässä 3ateriaa..vesi/sähkölasku kasvaa kun ollaan kotona koko ajan ja itse menetin kesätyön minkä piti alkaa ens kuussa.

Vierailija
11/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkä kouluruoka, meillä myös mies etätöissä(saanut töissä kahvia/pientä välipalaa ilmaisena syödä) ja päälle vielä pk:ssa ollut joka saanut siellä päivässä 3ateriaa..vesi/sähkölasku kasvaa kun ollaan kotona koko ajan ja itse menetin kesätyön minkä piti alkaa ens kuussa.

Jos se rahasta on kiinni, aikuinen pärjää ilman että pupeltaa koko ajan jotakin. Se päiväkoti-ikäinenkään tuskin teitä vararikkoon syö. Edellisillan ruuasta annos talteen, ja lisäksi välipalaksi banaania tms. Illalla taas normaali ruoka koko perheelle, sen kai te kuitenkin muutoinkin olisitte syöneet? Siitä taas päiväkotilaiselle annos syrjään seuraavaa päivää odottamaan.

Vierailija
12/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt onkin oikein oivallinen tilaisuus tarkastella niitä omia ruokailu ja muita kulutus tottumuksia. 

Vierailija
13/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se rahasta on kiinni, aikuinen pärjää ilman että pupeltaa koko ajan jotakin. Se päiväkoti-ikäinenkään tuskin teitä vararikkoon syö. Edellisillan ruuasta annos talteen, ja lisäksi välipalaksi banaania tms. Illalla taas normaali ruoka koko perheelle, sen kai te kuitenkin muutoinkin olisitte syöneet? Siitä taas päiväkotilaiselle annos syrjään seuraavaa päivää odottamaan.

Mieshän siellä päiväkodissa on ollut...

Vierailija
14/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minä olin eilen uutisissa kuulevani, että koulussa on ruokaa tarjoilla niille, jotka sen tarvii? 

Ja älkää vedotko siihen ettei voi mennä kun siellä on muitakin. Paikallisella hesellä oli tänään ainakin toista kymmentä lasta.

Iis eivät ainoastaan vanhukset parveile.

Vierailija
15/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko on edullinen ruoka. Tekee sitä ison satsin. Myös muut uuniruoat ovat helppoja.

Vierailija
16/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vaan annoin 12v:lle vaihtoehtoja mitä se voi seuraavina päivinä TEHDÄ ITSE lounaakseen.

Linssejä, makaronia, sitä hamsteritomaattimurskaa, kananmunia, puurohiutaleita, leipää päällisineen, muroja, salaattitarpeita, tonnikalaa, eilistä ruokaa, hedelmiä.... Ja muita hänen "herkkujaan". Jos näkee nälkää täyden ruokakaapin vieressä, niin ei se enää mun vika ole.

Seuraavalla reissulla kauppalistassa on uusi rivi: "lapsen lounas", siihen saa itse keksiä mitä tekee ja miten.

Tänään oli kai kaatanut kuumaa vettä Knorrin snack pot:iin ja ollut tyytyväinen. Ne on kyllä suhteessa kalliita.

Raukkaparka tekee normaaleinakin päivinä aamu-, väli- ja iltapalan itse.

Vierailija
17/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ilmeisesti käsitetä miten köyhiä suomalaiset on. ei siinä reseptit auta kun ei ole rahaa ruokaan. köyhyyden takia kouluissa se ilmainen ruoka on, ei tarjoamisen ilosta.

Vierailija
18/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oiva aika syödä se pakastin tyhjäksi.

Vierailija
19/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006443092.html

Kuka ymmärtää varautua tällaiseen, että pitää olla yhtäkkiä pari sataa euroa käytettävissä siihen, että lapsi jääkin kotiin?

Kaikki ne jotka ymmärtää, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja ne tulot voi laskea, voi sairastua, tulla työttömyyttä, ero, jne...Ja tätä varten pitää osata suhteuttaa ne menot tuloihin niin, että pärjää ja jää jotain säästöönkin.

Mutta jos on jo saatu potkut, sairastunut, eronnut ja omaisuuskin on jouduttu myymään? Maha täynnä on helppo huudella.

Vierailija
20/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tee. Valtio on luvannut elättää lapseni koko koulunkäyntiajan, joten hoitakoon niille nyt ruuan tavalla tai toisella. Eineksiä voin hankkia viikonlopun tarpeiksi, mutta en yhtään enempää. Iltaisin saavat kaverin rikkaiden vanhempien luona naposteltavaa.