Justiinsa joo! 3.-luokkalaisen etäopetus = opettaja laittaa tehtävät, vanhemmat opettaa
Ei mitään tietoa, onko oppitunteja tulossa verkkoon jossain välissä. Ei tietoa, miten oppilaat saavat yhteyden opettajaan päivän aikana. Ope ei käytä myöskään puhelinta. Etäopetus on pelkkä lista tehtäviä tehtäväksi itsenäisesti kotona. Eli käytännössä vanhemmat opettavat lapsia sen lisäksi että hoitavat omat etätyöt. Opettaja ilmeisesti kaivelee napaa loppupäivän, kun on tehnyt tuon raskaan tehtävän eli laittanut vanhemmille Wilma-viestin.
Tästä tulee hieno kuukausi.
Kommentit (586)
Noniin, asia siis selvä, ne jotka kokevat että opetus ja valvonta hetkellisesti on mahdoton tehtävä, ei siis opeta lapsiaan. Antakaa olla, aivan sama. Fiksut ja vastuuntuntoiset vanhemmat sitten tekevät toisin. Problem solved.
haistan valittajien seassa valkoista roskaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos te kotona etätöitänne tuskailevat vanhemmat menisitte työpaikallenne etäyhteyden päähän niistä lapsistanne ja annatte heille ohjeet netissä videopuheluna. Teidän logiikallannehan se on ihan helppoa. Ensin opetatte ne päivän aiheet ja annatte lapselle tehtävät ja sitten laitatte äänen pois ja pääsettekin omiin hommiin. Ai mitä, miksi ei?
No haloo, niitä lapsia voi auttaa illalla, kun tulee töistä. Vai teetkö jotain 24-tuntista päivää?
No sehän nimenomaan onkin pointtini, kun nämä nyt täällä vaikeroivat, että omia töitä ei pysty kotoa tekemään, kun lapsia pitää opettaa. Mutta näiden logiikalla nettiyhteyden päästä se on jotenkin ihan helppoa, kun taivastelevat miksei opettaja hoida koko hommaa etänä.
Opettajalla on 8 h aikaa hoitaa asia, josta hänelle maksetaan palkkaa. Me vanhemmat teemme sen 8 h omia töitämme. Siinä se ero.
Niin, koska meillä on käsillä POIKKEUSTILA. Mitä se opettaja sille voi, ettei lapset voi tulla kouluuun? Mistä tämä katkeruus opettajia kohtaan? Luuletko, että he järjestivät tämän viruksen, että sinun pitää töidesi ohessa tehdä heidänkin työnsä? Vai mikä tässä nyt on ongelmana ja mitä ehdotat ratkaisuksi? Olen kysynyt jo monta kertaa ratkaisuehdotuksia, mutta mitään muuta kuin kitinää ja rutinaa en ole saanut vastaukseksi.
Voi teitä reppanoita... Ihmettelen kyllä syvästi miten pärjäätte edes normaalissa arjessa.
Vierailija kirjoitti:
haistan valittajien seassa valkoista roskaa..
Samoin, oikein löyhkää.
Meillä toisin päin, yläastetta käyvällä lapsella on tehtäviä, kokeita, ja netistä seurattavaa opetusta ihan hirveästi. Illalla pitää vielä leipoa kotitaloudesta tehtäväksi saadut leipomukset. Lukiota käyvä istunut koko päivän Skypessä, tunnit pidetään siellä lukujärjestyksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos te kotona etätöitänne tuskailevat vanhemmat menisitte työpaikallenne etäyhteyden päähän niistä lapsistanne ja annatte heille ohjeet netissä videopuheluna. Teidän logiikallannehan se on ihan helppoa. Ensin opetatte ne päivän aiheet ja annatte lapselle tehtävät ja sitten laitatte äänen pois ja pääsettekin omiin hommiin. Ai mitä, miksi ei?
No haloo, niitä lapsia voi auttaa illalla, kun tulee töistä. Vai teetkö jotain 24-tuntista päivää?
No sehän nimenomaan onkin pointtini, kun nämä nyt täällä vaikeroivat, että omia töitä ei pysty kotoa tekemään, kun lapsia pitää opettaa. Mutta näiden logiikalla nettiyhteyden päästä se on jotenkin ihan helppoa, kun taivastelevat miksei opettaja hoida koko hommaa etänä.
Koska se on opettajan AINOA työ. Opettajalla ei ole yhtä aikaa palaveria asiakkaiden kanssa, joille yrittää vetää työpajaa, jonka perusteella tehdään miljoonien investointeja. Opettajan seuraava projekti ei riipu kyseisen palaverin ja työtehtävän onnistumisesta ja asiakkaiden tyytyväisyydestä.
No niin on ainoa työ, mutta kultapieni kun meillä on tässä nyt sellainen POIKKEUSTILA, että se opettaja ei PÄÄSE tekemään sitä ainoaa työtään sillä tavalla kuin se ihanteellisinta olisi. Miten sinä kuvittelet, että se opettaja voi antaa lähiopetusta kultamussukoille, kun ne kultamussukat ovat 20 eri osoitteessa?
Huh huh, että näin digiaikaan vielä joku tollasia kysymyksiä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että opettajat viettäneet koko elämänsä koulussa. Tulee ihan yllätyksenä, että muita) in ammatteja on olemassa ja niissäitää tehdä töitä.
Siis missä opettajat ovat yllättyneet, että muissa ammateissa tehdään töitä. Eikö tässä nyt muut ole yllättyneet, miten vaikeaa ja aikaavievää se opettaminen onkin, vaikka on tehtävätkin ihan valmiina.
Vanhemmat joutuvat hoitamaan sen opetuksen oman työnsä ohessa. Ei ole ongelmaa, jos olisin vaikka työtön. Nyt hoidan oman työn etänä sekä lasten opetuksen eli sinunkin työsi.
Ei helvata... kyllä mulla niin laskee vanhempien arvostus vuosi vuodelta kun lukee näitä kommentteja. Ensin ajattelin et jengin on pakko vetää läpällä tätä jokapäiväistä itkuvalitusvirttään vanhemmuuden kamaluudesta täällä, mut pakko se on uskoa et nykyvanhemmilla ei oo mitään järkeä päässä. Uskomatonta miten lasten tekeminen on edelleen sallittua lähes kaikille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on 8 h aikaa hoitaa asia, josta hänelle maksetaan palkkaa. Me vanhemmat teemme sen 8 h omia töitämme. Siinä se ero.
Niin, koska meillä on käsillä POIKKEUSTILA. Mitä se opettaja sille voi, ettei lapset voi tulla kouluuun? Mistä tämä katkeruus opettajia kohtaan? Luuletko, että he järjestivät tämän viruksen, että sinun pitää töidesi ohessa tehdä heidänkin työnsä? Vai mikä tässä nyt on ongelmana ja mitä ehdotat ratkaisuksi? Olen kysynyt jo monta kertaa ratkaisuehdotuksia, mutta mitään muuta kuin kitinää ja rutinaa en ole saanut vastaukseksi.
Näille ihmisille on turha selittää mitään tai kyseenalaistaa heidän samomisiaan. Poikkeustilaa ja tätä koko kriisiä nämä tuskin ymmärtävät. Tällaiset ihmiset ovat juuri niitä, kenen mielestä kaikki asiat tulee muiden hoitaa ja vastuuta heillä ei ole edes esimerkiksi oman lapsensa hyvinvoinnin kannalta ollenkaan. Esimerkiksi ap:llakin on nyt aikaa priorisoida oma perhe/lasten opetus ja av-palsta niin, että hän valitsi valittamisen av-palstalla ennemmin, kuin oman lapsen opettamisen ja tukemisen näinä vaikeina aikoina.
Mitäs periytit eteenpäin typeriä geenejäsi. Sait aikaan lapsen, jolla ei ole itseohjautuvuutta eikä maalaisjärkeä. Oppikirjaa selaamalla selviää lukutaitoiselle lapselle kaikki tarpeellinen. Nyt puhutaan kolmannesta luokasta ja todella yksinkertaisista asioista. Käske lapsesi vaikka opettelemaan englannin sanastoa jos et muuta keksi. Parempi sekin kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vertaus, koska tuo kuuluu opettajan työhön. Ilmeisesti näissä opettajia puolustelevissa viesteissä tausta-ajatuksena on se, että opettajat makaa kotona paikallisena ja lasten vanhemmat ja vanhempien työnantajat mahdollistavat tämän mitä ihmeellisimmillä ratkaisuilla. Kysynpä vaan, onko arvon opettajilla mitään käsitystä kenen tekemästä työstä ne opettajien palkkarahat tulee?
Minä en ole opettaja vaan yksityisyrittäjä. En ymmärrä, mitä tällä kysymyksellä ajat takaa. Kaikkien palkka on jonkun muun maksamaa. Turha sillä on kenenkään brassailla.
Meinaatko ihan tosissasi, että on keksitty ihan maailmanlaajuinen virushässäkkä vain, että opettajat pääsevät kotiin makaamaan? Voi jessus taas tätä typeryyttä.
Eli sinusta on ookoo, että opettajat lomautetaan?
Ei ole, koska minä haluan, että opettaja kantaa vastuun opetuksen sisällöstä, arvioinnista ja vaatimuksista. Minä en ole valmis siihen, että suunnittelen lapselle tuntien sisällöt ja laadin opetussuunnitelman rungot ja suunnittelen vielä jotain kokeita ja tarkistelen niitä. Ei minulla ole sellaiseen aikaa, kun minullakin (usko tai älä) niitä omiakin töitä tässä ihan on. Mutta en näe mitenkään ongelmallisena sitä, että minä ne opettajan suunnittelemat sisällöt lapsen kanssa käyn läpi.
On hieman ylimielistä olettaa, että minä olen tässä nyt hoitamassa ihan kaiken, mitä opettajan tehtäviin kuuluu. vähän sama kuin kaupassakin jotkut asiakkaat luulevat, että myyjät ovat aina tauolla silloin kun eivät istu kassalla. Kyllä siellä kaupassakin työtä riittää, vaikka itsepalvelukassoja on otettu käyttöön.
Jep ja eikös olekkin vähän sama, että jos opettaja ei istu luokassa opettamassa oppilaita, hän on mielestäsi tauolla istumassa sohvalla? Kyllä niitä töitä riittää opettajilla nyt tässä lähiviikot/kuukaudet, vaikkeivat pysty/saa koulussa opettaa.
Nimenomaan tätä tarkoitinkin. Kun tässä nyt jotkut luulevat, että jos minä opetan lastani kotona, opettaja ei tee yhtään mitään ja ihmettelevät, miksi opettajia ei lomauteta.
Kuule ei ne opettajatkaan vielä tiedä yhtään vanhempia enempää että mitä ja miten pitää tehdä.
puolisoni on opettaja ja olen viime ja tämän viikon aikana nähnyt miten painaa niska limassa kaikenmaailman kokousten ja valmistelujen kanssa, sivistää itseään ja kollegoitan siitä miten pitäisi mahdollinen etäopetusmateriaali luoda, latailee koneelleen ohjelmia ja auttaa toisia kollegoitaan käyttämään niitä.
Se mitä olen vierestänähnyt,niin osa vanehmmista todellakin on idiootteja, jotka eivät osaa edes jakolaskuja ja haukkuvat sitten opettajan siitä että itse eivät osaa edes alakoulun asioita. kyllä ne ohjeet tehtävien tekemiseen löytyy oppilaiden kirjoista, mutta kaikki vanhemmat ei tajua edes sitä.
luojan kiitos en ole opettaja, olisin täysin soveltumaton sille alalle. En kestäisi niitä idioottivanhempia, jotka ei kykene tajuamaan edes perusasioita saatika venymään itse, mutta silti on pitänyt lapsi tukea tähän maailmaan.
opettajat tekee työnsä omien esimiestensä linjausten mukaan ja he omien esimiestensä. Että jos tahdotte purnata, purnatkaa koulutoimenjohtajille ja rehtoreille, ei opettajille.
Turha valittaa itse tein juuri 5 tuntia kahden Adhd lapsen kanssa tehtäviä,ja hoidin yksin 2 pienempää tein jauhelihapihvit,parsakaalia,pottuja koko porukalle ja olen raskaana 7 kuulla...nyt pääsen nukkumaan hetkeksi sitten saunan lämmitystä ja elokuvia...arvatkaa mitä mies teki tuona aikana...no pelasi xboxia😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että opettajat viettäneet koko elämänsä koulussa. Tulee ihan yllätyksenä, että muita) in ammatteja on olemassa ja niissäitää tehdä töitä.
Siis missä opettajat ovat yllättyneet, että muissa ammateissa tehdään töitä. Eikö tässä nyt muut ole yllättyneet, miten vaikeaa ja aikaavievää se opettaminen onkin, vaikka on tehtävätkin ihan valmiina.
Vanhemmat joutuvat hoitamaan sen opetuksen oman työnsä ohessa. Ei ole ongelmaa, jos olisin vaikka työtön. Nyt hoidan oman työn etänä sekä lasten opetuksen eli sinunkin työsi.
Ei helvata... kyllä mulla niin laskee vanhempien arvostus vuosi vuodelta kun lukee näitä kommentteja. Ensin ajattelin et jengin on pakko vetää läpällä tätä jokapäiväistä itkuvalitusvirttään vanhemmuuden kamaluudesta täällä, mut pakko se on uskoa et nykyvanhemmilla ei oo mitään järkeä päässä. Uskomatonta miten lasten tekeminen on edelleen sallittua lähes kaikille...
Ikävä sanoa näin rumasti mutta tuntuu, että osa lapsia tehneistä ihmisistä on oikeasti älyllisesti vajaita. Kehitysvammainen on varmaan oikea määrite. Selviytyivät itse juuri ja juuri rimaa hipoen koulusta ja tekevät nyt aikuisena jotain suorittavaa työtä. Tai sitten ovat kotiäitejä, jotka ärsyyntyvät kun lapsia ei saa lähettää kouluun/päiväkotiin oman rauhallisen arjen taatakseen.
Vierailija kirjoitti:
Turha valittaa itse tein juuri 5 tuntia kahden Adhd lapsen kanssa tehtäviä,ja hoidin yksin 2 pienempää tein jauhelihapihvit,parsakaalia,pottuja koko porukalle ja olen raskaana 7 kuulla...nyt pääsen nukkumaan hetkeksi sitten saunan lämmitystä ja elokuvia...arvatkaa mitä mies teki tuona aikana...no pelasi xboxia😑
Miksi ihmeessä tuollaista katselet? Ukko pihalle omaan kotiinsa ja tyrkkäät jatkossa sitten lapset hänelle joka toinen viikko. Siinä opettele sitten kodinhoitoa ja pelaa vain vuoroviikon.
En ymmärrä naisia, jotka kehtaavat valittaa laiskoista miehistään. Itse olette ne valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että teet tuon "miehen" kanssa koko ajan lisää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on opettajan AINOA työ. Opettajalla ei ole yhtä aikaa palaveria asiakkaiden kanssa, joille yrittää vetää työpajaa, jonka perusteella tehdään miljoonien investointeja. Opettajan seuraava projekti ei riipu kyseisen palaverin ja työtehtävän onnistumisesta ja asiakkaiden tyytyväisyydestä.
No niin on ainoa työ, mutta kultapieni kun meillä on tässä nyt sellainen POIKKEUSTILA, että se opettaja ei PÄÄSE tekemään sitä ainoaa työtään sillä tavalla kuin se ihanteellisinta olisi. Miten sinä kuvittelet, että se opettaja voi antaa lähiopetusta kultamussukoille, kun ne kultamussukat ovat 20 eri osoitteessa?
Huh huh, että näin digiaikaan vielä joku tollasia kysymyksiä tekee.
No kyllä tekee ja siihen on syynä tämä ketju. Jos on täysi mahdottomuus näyttää omalle lapselle tehtävät siitä normaalista kirjasta ja katsoa, että lapsi ne myös tekee, miten kuvittelet, että näiden kultamussukat pystyisivät osallistumaan mihinkään digiopetukseen? kun edes kynän ja kirjan kanssa ei pärjää, miten nämä löytävät edes läppärin virtajohtoa tai käynnistysnappia.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ei ne opettajatkaan vielä tiedä yhtään vanhempia enempää että mitä ja miten pitää tehdä.
puolisoni on opettaja ja olen viime ja tämän viikon aikana nähnyt miten painaa niska limassa kaikenmaailman kokousten ja valmistelujen kanssa, sivistää itseään ja kollegoitan siitä miten pitäisi mahdollinen etäopetusmateriaali luoda, latailee koneelleen ohjelmia ja auttaa toisia kollegoitaan käyttämään niitä.
Se mitä olen vierestänähnyt,niin osa vanehmmista todellakin on idiootteja, jotka eivät osaa edes jakolaskuja ja haukkuvat sitten opettajan siitä että itse eivät osaa edes alakoulun asioita. kyllä ne ohjeet tehtävien tekemiseen löytyy oppilaiden kirjoista, mutta kaikki vanhemmat ei tajua edes sitä.
luojan kiitos en ole opettaja, olisin täysin soveltumaton sille alalle. En kestäisi niitä idioottivanhempia, jotka ei kykene tajuamaan edes perusasioita saatika venymään itse, mutta silti on pitänyt lapsi tukea tähän maailmaan.
opettajat tekee työnsä omien esimiestensä linjausten mukaan ja he omien esimiestensä. Että jos tahdotte purnata, purnatkaa koulutoimenjohtajille ja rehtoreille, ei opettajille.
Tämä!
Mullakin sisarus opettajana ja joo en kyllä itse haluaisia olla luokanopettaja tällä hetkellä.. en kyllä sairaanhoitajakaan sillä paineet on kovat. Kukaan opettaja ei todellakaan haluaisi siirtyä etäopetukseen, mutta minkäs teet jos laki näin käskee? Sitten vielä "asiakkaina" osa tämmöisiä idiootteja niin varmaan on todella kiva kuunnella että joku lapseensa kyllästynyt vähä-älyinen vanhempi vaatii lomautuksia. Nyt pitäisi tukea OMAA PERHETTÄÄN ja TOISIA.. nämä ajat tuskin ovat kellekkään helppoja. Ehkä jollekkin käsidesifirmalle ja wc-paperitehtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toisin päin, yläastetta käyvällä lapsella on tehtäviä, kokeita, ja netistä seurattavaa opetusta ihan hirveästi. Illalla pitää vielä leipoa kotitaloudesta tehtäväksi saadut leipomukset. Lukiota käyvä istunut koko päivän Skypessä, tunnit pidetään siellä lukujärjestyksen mukaan.
Aloittaja taitaa vain olla liian yksinkertainen ymmärtämään yhtään mitään mainitsemistasi mahdollisuuksista.
Ei peruskoulun yläa-asteella ainakaan mitään opetettu. Ryhmätöitä ja itseopiskelua. Matikassa opettaja puuhaili omiaan, ja jos jokin asia oli kaikille vaikea, hän ehti neuvomaan muutamaa oppilasta muiden jäädessä yksin ihmettelemään. Parhaaksi opettajaksi tuli lopulta youtube ja faija, joita ilman matikasta olisi varmaan tullut nelonen.