Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Justiinsa joo! 3.-luokkalaisen etäopetus = opettaja laittaa tehtävät, vanhemmat opettaa

Vierailija
18.03.2020 |

Ei mitään tietoa, onko oppitunteja tulossa verkkoon jossain välissä. Ei tietoa, miten oppilaat saavat yhteyden opettajaan päivän aikana. Ope ei käytä myöskään puhelinta. Etäopetus on pelkkä lista tehtäviä tehtäväksi itsenäisesti kotona. Eli käytännössä vanhemmat opettavat lapsia sen lisäksi että hoitavat omat etätyöt. Opettaja ilmeisesti kaivelee napaa loppupäivän, kun on tehnyt tuon raskaan tehtävän eli laittanut vanhemmille Wilma-viestin.

Tästä tulee hieno kuukausi.

Kommentit (586)

Vierailija
281/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että opettajat viettäneet koko elämänsä koulussa. Tulee ihan yllätyksenä, että muita) in ammatteja on olemassa ja niissäitää tehdä töitä.

Siis missä opettajat ovat yllättyneet, että muissa ammateissa tehdään töitä. Eikö tässä nyt muut ole yllättyneet, miten vaikeaa ja aikaavievää se opettaminen onkin, vaikka on tehtävätkin ihan valmiina. 

Vanhemmat joutuvat hoitamaan sen opetuksen oman työnsä ohessa. Ei ole ongelmaa, jos olisin vaikka työtön. Nyt hoidan oman työn etänä sekä lasten opetuksen eli sinunkin työsi.

Ei helvata... kyllä mulla niin laskee vanhempien arvostus vuosi vuodelta kun lukee näitä kommentteja. Ensin ajattelin et jengin on pakko vetää läpällä tätä jokapäiväistä itkuvalitusvirttään vanhemmuuden kamaluudesta täällä, mut pakko se on uskoa et nykyvanhemmilla ei oo mitään järkeä päässä. Uskomatonta miten lasten tekeminen on edelleen sallittua lähes kaikille...

Ikävä sanoa näin rumasti mutta tuntuu, että osa lapsia tehneistä ihmisistä on oikeasti älyllisesti vajaita. Kehitysvammainen on varmaan oikea määrite. Selviytyivät itse juuri ja juuri rimaa hipoen koulusta ja tekevät nyt aikuisena jotain suorittavaa työtä. Tai sitten ovat kotiäitejä, jotka ärsyyntyvät kun lapsia ei saa lähettää kouluun/päiväkotiin oman rauhallisen arjen taatakseen.

Sehän tässä onkin pelottavinta, että nämä eivät tee edes mitään suorittavaa työtä vaan ilmeisesti jotain tietotyötä, jota voi tehdä kotoa käsin. 

Vierailija
282/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että opettajat viettäneet koko elämänsä koulussa. Tulee ihan yllätyksenä, että muitakin ammatteja on olemassa ja niissä pitää tehdä töitä.

Siis missä opettajat ovat yllättyneet, että muissa ammateissa tehdään töitä. Eikö tässä nyt muut ole yllättyneet, miten vaikeaa ja aikaavievää se opettaminen onkin, vaikka on tehtävätkin ihan valmiina. 

Minä olen yllättynyt, että miten yhden ammatin suorittamisen lisäksi myös opettajan työn voi tehdä siinä sivussa. Ei se näyttäs sitten paljoo vaativan.

Sulla on siellä vai yli 20 lasta ohjattavana, joukossa "erityisiä"? Ja kasvatuskeinot huomattavasti heikommat kun vanhemmilla yleensä? Meinaat, että opettajan työ on oman lapsen koulunkäynnin ohjaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on pitkät kesälomat ja nyt heidän työnsäkin tekee vanhemmat.

Meidän lapsella koko päivän etäopetusta netin välityksellä. Miksi olet noin kateellinen? Jännä että mikään ei opettajien kohdalla koskaan mene oikein. Jos olisi etäopetusta niin valittaisit täällä kun sinun pitää opetella uusi järjestelmä omien töiden lisäksi ja tehdä tunnukset ja sekin on niin vaikeaa. Eiköhän siellä jokainen opettaja tee juuri niin kuin oma esimies ja oman kuntansa koulutoimi on ohjeistanut.

Mitä etäopetusta netin välityksellä? Meillä tuli vaan listat mitä lapselle tulee opettaa.

Meillä on hienosti järjestetty, eli luokalla on 4 tuntia/päivä  yhteistä "lähiopetusta"  skypen välityksellä. Wilmassa lähsyt ja Classroomiin tehtävien palautus. Oheistettu myös liikuntatunnit ja kuvistunnit.

Tämä toimii ja luulisi, että muuallakin osattaisiin tämän verran. Kyseessä tosin 8-luokkalainen 😁433

Vierailija
284/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan oppilaat eivät pysty eivätkä halua lukea edes isolla fontilla kirjoitettua oppikirjan tekstiä puoltakaan sivua. Sen takia oppikirjasarjoissa digimateriaalissa nykyään on ne tekstit luettuina, että voi kuunnella. Oppikirjoissa on myös väljä taitto ja paljon kuvia koko ajaj enemmän. Yksikään oppilas ei selviäisi nykyään aikoinaan oppikoulussa olluista tehtävistä. T. Opena 25 vuotta yläkoulussa

Vierailija
285/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että opettajat viettäneet koko elämänsä koulussa. Tulee ihan yllätyksenä, että muita) in ammatteja on olemassa ja niissäitää tehdä töitä.

Vanhemmat joutuvat hoitamaan sen opetuksen oman työnsä ohessa. Ei ole ongelmaa, jos olisin vaikka työtön. Nyt hoidan oman työn etänä sekä lasten opetuksen eli sinunkin työsi.

Ei helvata... kyllä mulla niin laskee vanhempien arvostus vuosi vuodelta kun lukee näitä kommentteja. Ensin ajattelin et jengin on pakko vetää läpällä tätä jokapäiväistä itkuvalitusvirttään vanhemmuuden kamaluudesta täällä, mut pakko se on uskoa et nykyvanhemmilla ei oo mitään järkeä päässä. Uskomatonta miten lasten tekeminen on edelleen sallittua lähes kaikille...

Ikävä sanoa näin rumasti mutta tuntuu, että osa lapsia tehneistä ihmisistä on oikeasti älyllisesti vajaita. Kehitysvammainen on varmaan oikea määrite. Selviytyivät itse juuri ja juuri rimaa hipoen koulusta ja tekevät nyt aikuisena jotain suorittavaa työtä. Tai sitten ovat kotiäitejä, jotka ärsyyntyvät kun lapsia ei saa lähettää kouluun/päiväkotiin oman rauhallisen arjen taatakseen.

Sehän tässä onkin pelottavinta, että nämä eivät tee edes mitään suorittavaa työtä vaan ilmeisesti jotain tietotyötä, jota voi tehdä kotoa käsin. 

Esimerkiksi puhelinvaihdehommia varmaan voi tehdä mistä käsin tahansa. Ja jotakin asiakaspalvelutyötä, jossa otetaan vastaan asiakkaitten reklamaatioita. Kun työ on pilkottu sopivan pieniin osiin, varmasti hitaampikin ihminen rutinoituu puuhaan.

Vierailija
286/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tuli vanhenpia lankoja pitkin, koska vaadin oppilailta heti ensimmäisenä etäpäivänä LIIKAA.

Oppilaan tuli siis kirjautua tuttuun verkko-oppimisympäristöön, seurata siellä opetusta, tehdä ja palauttaa tehtäviä noin 2x45 min verran. Sen lisäksi oli lukemista ja lukupäiväkirjan kirjoittamista itsenäisesti.

Tämä oli vanhempien mielestä liikaa, sillä verkkoympäristön käyttäminen on ilmeisesti 5. luokkalaiselle liikaa. Lapsilla itsellään ei tosin ollut ongelmia.

Vierailija
287/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs periytit eteenpäin typeriä geenejäsi. Sait aikaan lapsen, jolla ei ole itseohjautuvuutta eikä maalaisjärkeä. Oppikirjaa selaamalla selviää lukutaitoiselle lapselle kaikki tarpeellinen. Nyt puhutaan kolmannesta luokasta ja todella yksinkertaisista asioista. Käske lapsesi vaikka opettelemaan englannin sanastoa jos et muuta keksi. Parempi sekin kuin ei mitään.

Ja sinun lapsesi on saanut sinulta perinnöksi kiusaajan geenejä.

Vierailija
288/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisten ihmisten kanssa ei kannata väitellä. Antaa vajaiden olla opettamatta lapsiaan ihan rauhassa.

Vierailija
289/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opetus whatsappilla. Oppilaat laittoivat kuvat yksityisviestillä opelle ja ope antoi palautteen tai opetuksen. Hyvin sujui.

Vierailija
290/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa itse tein juuri 5 tuntia kahden Adhd lapsen kanssa tehtäviä,ja hoidin yksin 2 pienempää tein jauhelihapihvit,parsakaalia,pottuja koko porukalle ja olen raskaana 7 kuulla...nyt pääsen nukkumaan hetkeksi sitten saunan lämmitystä ja elokuvia...arvatkaa mitä mies teki tuona aikana...no pelasi xboxia😑

Mahtavaa, että teet tuon "miehen" kanssa koko ajan lisää lapsia.

Empä ole valittanut..Eikä sinulla ole tietoa pilleri vauvoista.Satun olemaan raskaana vaikka söin pillereitä Ja miksi edes olet vauva sivuilla keskustelemassa normaali asioista??? t.7 kuulla.

Vierailija
291/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toisin päin, yläastetta käyvällä lapsella on tehtäviä, kokeita, ja netistä seurattavaa opetusta ihan hirveästi. Illalla pitää vielä leipoa kotitaloudesta tehtäväksi saadut leipomukset. Lukiota käyvä istunut koko päivän Skypessä, tunnit pidetään siellä lukujärjestyksen mukaan.

Aloittaja taitaa vain olla liian yksinkertainen ymmärtämään yhtään mitään mainitsemistasi mahdollisuuksista.

Aloittajan elämänsykli ja ymmärrys kutakuinkin tätä luokkaa: makaan x asennossa ja lisäännyn, jotta lapseni voivat maksaa opettajien palkat. Nämä sitten taas lisääntyvät, jotta heidän lapsensa voisi maksaa opettajien palkat ja näin tämä menee sukupolvesta toiseen. Vastuu toki tämän syklin myötä kasvatuksessa ja opetuksessa/ohjauksessa siirtyy 100% opettajan vastuulle, sillä maksavathan hänen sukunsa ne opettajien palkat.

Vierailija
292/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei ne opettajatkaan vielä tiedä yhtään vanhempia enempää että mitä ja miten pitää tehdä.

puolisoni on opettaja ja olen viime ja tämän viikon aikana nähnyt miten painaa niska limassa kaikenmaailman kokousten ja valmistelujen kanssa, sivistää itseään ja kollegoitan siitä miten pitäisi mahdollinen etäopetusmateriaali luoda, latailee koneelleen ohjelmia ja auttaa toisia kollegoitaan käyttämään niitä. 

Se mitä olen  vierestänähnyt,niin osa vanehmmista todellakin on idiootteja, jotka eivät osaa edes jakolaskuja ja haukkuvat sitten opettajan siitä että itse eivät osaa edes alakoulun asioita. kyllä ne ohjeet tehtävien tekemiseen löytyy oppilaiden kirjoista, mutta kaikki vanhemmat ei tajua edes sitä.

luojan kiitos en ole opettaja, olisin täysin soveltumaton sille alalle. En kestäisi niitä idioottivanhempia, jotka ei kykene tajuamaan edes perusasioita saatika venymään itse, mutta silti on pitänyt lapsi tukea tähän maailmaan.

opettajat tekee työnsä omien esimiestensä linjausten mukaan ja he omien esimiestensä. Että jos tahdotte purnata, purnatkaa koulutoimenjohtajille ja rehtoreille, ei opettajille.

Puolisosi on opettaja, ja sinä et osaa käyttää isoja kirjaimia? Ja haukut täällä vanhempia? 

Vierailija
293/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös liikkatunnit ja välitunnit, tosin ope muistutti, takaisin sisälle tekemään tehtäviä. Onneksi noilla pennuilla on nuo kännykät. 😁

Huumorilla selvitään.

Vierailija
294/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ajan mitä käytätte palstailuun ja valitukseen täällä, voisi käyttää hyvin siihen opetukseen, mutta kun ei. Kaikki aika mitä tähän marinaan menee, on taas pois lapsenne tukemisesta. Elämä on valintoja, ja itse valintanne teette, vaikka kuinka yritätte muita syyttää.

Vierailija
295/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei ne opettajatkaan vielä tiedä yhtään vanhempia enempää että mitä ja miten pitää tehdä.

puolisoni on opettaja ja olen viime ja tämän viikon aikana nähnyt miten painaa niska limassa kaikenmaailman kokousten ja valmistelujen kanssa, sivistää itseään ja kollegoitan siitä miten pitäisi mahdollinen etäopetusmateriaali luoda, latailee koneelleen ohjelmia ja auttaa toisia kollegoitaan käyttämään niitä. 

Se mitä olen  vierestänähnyt,niin osa vanehmmista todellakin on idiootteja, jotka eivät osaa edes jakolaskuja ja haukkuvat sitten opettajan siitä että itse eivät osaa edes alakoulun asioita. kyllä ne ohjeet tehtävien tekemiseen löytyy oppilaiden kirjoista, mutta kaikki vanhemmat ei tajua edes sitä.

luojan kiitos en ole opettaja, olisin täysin soveltumaton sille alalle. En kestäisi niitä idioottivanhempia, jotka ei kykene tajuamaan edes perusasioita saatika venymään itse, mutta silti on pitänyt lapsi tukea tähän maailmaan.

opettajat tekee työnsä omien esimiestensä linjausten mukaan ja he omien esimiestensä. Että jos tahdotte purnata, purnatkaa koulutoimenjohtajille ja rehtoreille, ei opettajille.

Puolisosi on opettaja, ja sinä et osaa käyttää isoja kirjaimia? Ja haukut täällä vanhempia? 

Onko nykyään opettajan tehtävä opettaa puolisoaan myös? WAU. Antaako poliisikin siviilissään kumppanillensa sakot, jos näkee pelkääjän paikalta että tämä ajaa ylinopeutta? Tällä palstalla on kyllä ihmeellistä porukkaa..

Vierailija
296/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla tuli vanhenpia lankoja pitkin, koska vaadin oppilailta heti ensimmäisenä etäpäivänä LIIKAA.

Oppilaan tuli siis kirjautua tuttuun verkko-oppimisympäristöön, seurata siellä opetusta, tehdä ja palauttaa tehtäviä noin 2x45 min verran. Sen lisäksi oli lukemista ja lukupäiväkirjan kirjoittamista itsenäisesti.

Tämä oli vanhempien mielestä liikaa, sillä verkkoympäristön käyttäminen on ilmeisesti 5. luokkalaiselle liikaa. Lapsilla itsellään ei tosin ollut ongelmia.

Minusta muuten tuo kuulostaa ihan sopivalta, mutta itse olen aina inhonnut noita luku- ja oppimispäiväkirjoja. En tiedä, millaiset vaatimukset vitosluokkalaisille siinä on, mutta voi olla, että itselläni olisi mennyt hermo lapsen kanssa sellaista vääntää. Jos siinä on selkeät kysymykset ja pituus ei tarvitse olla kovin pitkä, ei kai siinä ole ongelmaa. Mutta oman liibalaaban kirjoittaminen asiasta, josta ei ole oikein mitään sanottavaa, on minulle aikuisenakin hermoja raastava paikka. 

No juu, tulipa sanottua. 

Vierailija
297/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi kysyi jostakin sustanttiiveistä, niin sanoin vaa, et KVG!!

Kato v. Ttu Googlesta. Ja ei ongelmaa. DAA!

Vierailija
298/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitanpa ajatukseni julki, vaikka siitä varmaan joku suuttuukin.

En ymmärrä ylipäätään nyt tätä hypetystä kuinka nyt ollaan perheen kanssa, leivotaan, retkeillään ja niin edelleen. Ettekö sitten normaalisti tee näin - vietä aikaa perheenä ja touhuile lasten kanssa? Lue, ulkoile, retkeile?

Ihan vilpittömästi tätä nyt kysyn, koska itselleni tämä on ihan normaalia elämää. Ainoa asia, joka on arjessani muuttunut, on koululaisten oleminen kotona ja se, että open sijasta heitä opetan nyt minä. Ohjeistukset kyllä tulee koululta ja opettajalta saa tarvittaessa myös apua tehtävien tekoon.

Täällä sama erona se että iltaisin muutenkin opetan lasta itse. Ohjeistus tullut nyt viikko koko viikon vaikka yleensä ei saa edes käyttäessä tietoa missä kohtaa pitäisi mennä eli oikeastaan tämä on parempi kuin normaalisti.

Vierailija
299/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta tämä nykyvanhempien uusavuttomuus, itsekkyys ja epäkypsyys. Ensin tehdään lapsia ja sitten valitetaan kun niistä on niin paljon vaivaa ja joutuu liikaa viettämään aikaa niiden kanssa. Olisiko pitänyt miettiä muutamaan otteeseen tekeekö lapsia lainkaan jos niistä ei jaksa/halua/pysty huolehtimaan, vaan oletetaan aina että yhteiskunta kasvattaa ne lapset. Onneksi sentään sodan aikana oli suomessakin vielä ihmisiä joilta onnistui lasten kasvatus itse... muuten oltaisiin veli venäjän komennuksessa.

Kuuleppa näsäviisastelija. Lapsen kasvattaminen ja opettaminen on kaksi eri asiaa. Jos se on yhtäkkiä niin helppoa tehdä molempia yhtä aikaa, niin siinä tapauksessahan meidän vanhempien ei kannata enää tämän kriisin jälkeen laittaa lapsia takaisin kouluun, koska kaikki sujuu helpostikin kotonakin! Mihin opettajia enää tämän jälkeen tarvitaan? Ja koululaitosta? Voisi jopa olla että lapsista tulisi täyspäisempiä, kun vanhemmat kasvattaisivat kokonaan, eikä yhteiskunta jonka arvot on ties missä.

Vierailija
300/586 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei suinkaan. pienten kirjainten käytölleni on jokin muu syy kuin osaamattomuuteni. taisin tosin osua arkaan paikkaan sinua :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä