Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
1881/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi kirjoitti:

Kerrostalossa kannattaa valita ylimmän kerroksen asunto ja lattiamateriaalina ei pidä olla laminaatti. Laminaatti on niin kova, että kaikki kopinat ja lattialle tippumisäänet moninkertaistuvat ja kaikuvat kerrostalossa joka suuntaan. On käytännön kokemusta. Nykyinen asunto on ylimmässä kerroksessa ja parkettilattia, ei äänet häiritse.

Käyttäkää niitä mattoja. Vaimentavat ääntä, sekä omaa ääntä että muualta tulevaa. Sekä verhoja.

Tekstiilit syövät ääntä.

Vierailija
1882/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alakerrassa puolikuuro pappa jolla radio koko ajan päällä päivisinn, ja illalla televisio, äänet niin lujalla että saa täysin selvää. Ja myös omistaa turvapuhelimen millä soittelee jatkuvasti, siinä on jotenkin hälytysäänet täysillä, lisäksi tietysti karjuu sinne milloin mitäkin asiataan. Tuo öisin soittelu on saanut oman mielenterveyden riekaleiksi kun ei siinä korvatulpatkaan auta. Onko kellään tämmöisestä riesasta kokemusta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joutui naapurin mummo hoitokotiin ja omaiset myivät asunnon. Nyt siinä asuu joku nuori jannu joka kavereineen pelaa pleikkari tms. pelejä erittäin kovaäänisesti huutaen ja kiroten. Ikävä hiljaista mummoa jo.

Huutavat pelaajat pitäisi pistää omalle saarelleen!

Vierailija
1884/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa toiseksi ylimmässä kerroksessa ja jännästi ei seinän takana asuvalta naapurilta kuulu esim. täysillä soiva musiikki kuin rappukäytävään mutta ei minulle. mutta yläkerran naapurilta kuuluu kaikki räkätykset, töminät ja kolinat.

Taidat asua mun entisessä asunnossa

Vierailija
1885/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Olen itsekin tullut siihen lopputulokseen, että me 80-luvulla (ja varsinkin alkupuolella) syntyneet olemme viimeinen laajalti hyvätapaisiksi kasvatettu, edes jotenkin muita huomioiva sukupolvi. Lamako lienee kurittanut seuraavia...

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen kokemus on, että meidän 80-luvulla syntyneillä on valtava ero 90-luvulla syntyneisiin. Ysärillä syntyneet ei useinkaan tunnu välittävän tippaakaan muista ja ajattelevat vain omia oikeuksiaan. "Minulla on OIKEUS elää näin, minä SAAN kävellä kuin norsu ja SAAN tiputella tavaroita lattialle ja kolistella vaikka koko päivän ajalla 7-22. Kukaan ei voi kieltää minua elämästä näin, koska se on minun oikeuteni."

Itse taas kasarilla syntyneenä olen kasvatettu ajattelemaan myös muita ihmisiä eikä aina vain omaa napaa. Kerrostalossa asutaan ajatellen muitakin ja kerrostalossa on myös velvollisuuksia eikä vain oikeuksia. Jos minä tietäisin eläväni naapuria häiritsevää elämää, niin kyllä minua hävettäisi ja pyrkisin vähentämään sitä mikä ärsytystä aiheuttaa. En esim.todellakaan paisko ovia tai kolistele lattialla mitään aamukuudelta, kun herään töihin. Toisin kuin yläkerran naapurini nuorehko nainen, joka rymistelee herättäen varmaan koko rapun. Mutta hänen mielestä se on "normaalia" elämisen ääntä eikä hän aio yrittää olla aamuisin hiljempaa. Tässä on se ero meissä.

Vierailija
1886/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäläinen ihminen ei paranna tapojaan tai edes yritä elää hiljaisemmin, vaikka kopinasta ja paiskomisesta on sanottu?!

Minkälainen ihminen kokee oikeudekseen lompsuttaa kengät jalassa ja läimiä ovet kiinni, vaikka tietää että se häiritsee?!

Tuota olen kovasti miettinyt, mikä saa ihmisen toimimaan noin tahallaan.

Vierailija
1887/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäläinen ihminen ei paranna tapojaan tai edes yritä elää hiljaisemmin, vaikka kopinasta ja paiskomisesta on sanottu?!

Minkälainen ihminen kokee oikeudekseen lompsuttaa kengät jalassa ja läimiä ovet kiinni, vaikka tietää että se häiritsee?!

Se, että moinen ei ole koskaan sattunut omalle kohdalle, eli kakka tuulettimeen.

Vierailija
1888/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin monen monta kertaa miettinyt. Välillä tuntuu, että terve kunnioitus kanssaeläjiä kohtaan on monella eri osa-alueella hävinnyt.

Vierailija
1889/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että moinen ei ole koskaan sattunut omalle kohdalle, eli kakka tuulettimeen.

Mölyapinoiden mielestä kerrostalot on aina tosi hiljaisia eivätkä ymmärrä miksi joku heidän metelöinnistään valittaa, kun eivät itsekään ole muiden äänistä häiriintyneet. Johtuu siiitä, että mölyapinan naapurit ovat normaaleja ihmisiä jotka eivät ylenmäärin metelöi.

Vierailija
1890/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatteko te 112 kun soitatte poliisin paikaille näistä yöllä meluajista?

Vierailija
1891/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii ihmetellä miksi nykylapset eivät osaa käyttäytyä ku vanhemmat näyttää esimerkkiä ettei muita ihmisiä tarvitse huomioida vaan toimia just niinku ite lystää. Oikein esimerkkikansalaisia

Vierailija
1892/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me 70-luvulla syntyneetkin osattiin metelöidä kerrostaloissa. Todellakin. Ikävä kyllä.

Vierailija
1893/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun muuten kivassa 60-luvun kämpässä, mutta huoneet kaikuvat uskomattomasti, ja näin ollen toisista kämpistä kuuluvat kolaukset tulevat todella voimakkaina omaan asuntoon. Tietty ihmiset ei osaa laittaa ovia nätisti kiinni, joten omankin asuntoni ikkunat helisevät yötä, päivää. Olen tämän vuoksi katsomassa uutta, modernimpaa asuntoa. Mikä on harmi, koska tässä pohjaratkaisu on todella erinomainen.

Vierailija
1894/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun muuten kivassa 60-luvun kämpässä, mutta huoneet kaikuvat uskomattomasti, ja näin ollen toisista kämpistä kuuluvat kolaukset tulevat todella voimakkaina omaan asuntoon. Tietty ihmiset ei osaa laittaa ovia nätisti kiinni, joten omankin asuntoni ikkunat helisevät yötä, päivää. Olen tämän vuoksi katsomassa uutta, modernimpaa asuntoa. Mikä on harmi, koska tässä pohjaratkaisu on todella erinomainen.

Lykkyä vaan katsomiseen, eipä se kämpän valmistusvuosi juttujen perusteella takaa mitään hiljaisuutta.

Vierailija
1895/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lykkyä vaan katsomiseen, eipä se kämpän valmistusvuosi juttujen perusteella takaa mitään hiljaisuutta.

Ei tietenkään, mutta uudempi voi olla parempi. Väitän kyllä, että uudet ovat keskimäärin parempia.

Vierailija
1896/7839 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, mutta uudempi voi olla parempi. Väitän kyllä, että uudet ovat keskimäärin parempia.

Kyllä uudet ovatkin parempia.

Vierailija
1897/7839 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien keskustan kerrostalot ovat hyviä niille, jotka joutuvat töidensä ja harrastustensa puolesta liikkumaan jatkuvasti. Menemään ja tulemaan. En suosittele etätöitä kotona tekeville. Toinen juttu mikä kummastuttaa, on ääniherkkien keski-ikäisten muutto halvan vastikkeen taloihin, jotka keräävät tietenkin opiskelijoita. Toisinaan opiskelijat bilettävät. Lapsiperheiden suosimilla alueilla taas ääni tulee lapsista. Taaperön töpsöttelyä ja itkua. Eikö kämppä kannata hankkia omat tarpeet huomioiden. Jos kaipaa täyttä hiljaisuutta ja eapoykäytävän ovenpaukekin ahdistaa, niin miksi ei omakotitalo, vanhusten suosima talo jne. Kyllähän nuo voi selvittää ennen vuokrausta. Ja tarkkana näytössä

Vierailija
1898/7839 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea lapsia on kuitenkaan aivan hiljaiseksi saada vaikka siitä kuinka muistuttaa. Leikeistä lähtee ääntä ja minusta niitä leikkejä pitää olla eikä vain älypuhelimien tuijottelua. Normaalit elämisen äänet normaaliin aikaan pitäis olla ok. Se joka ei niitä ääniä kestä ei sovi kerrostaloon asumaan. Suosittelen muuta asumismuotoa. Hyvin yksinkertaista!

Leikkejä ja juoksemista kukonlaulun aikaan? Ookoo.

Kyllä meidän lapset 3v ja 5v tietävät miten käyttäydytään aamuvarhaisella ja ilta-aikaan, koska on opetettu. Päivällä leikitään ja pihalla riekutaan pahimmat pois.

Vai asumismuotoa pitäisi kaikkien muuttaa? Kerrohan, miten matalapalkkainen perhe tai opiskelija tai yksinäinen mummo muuttaa omakotitaloon, joille esimerkiksi edullinen vuokralla asuminen on ainoa vaihtoehto? Helppohan se on huudella, että kärsi sitten, jos ei ole varaa okt.

Huh huh, ilmankos kerrostalot ovat täynnä itsekästä sakkia, kun suurin osa ihmisistä näköjään on sitä.

Tässä oli kyse NORMAALIAIKAAN tulevista leikin äänistä. Vai menikö herne nenään? Lapsella on oikeus leikkiä ilman että yhellä mammalla torttu kostuu ja päänuppi sekoo jostain autoleikeistä tai vaikka itkusta jos loukkaa itsensä. Ei niiden suuta voi teipata, sori vaan! Ja vaikka lapselle opettaakin käytöstavat niin aina on erityislapsia esim. ad/hd joka vaikeuttaa tätä.

Edelleenkin jos elämisen ääniä, niitä NORMAALEJA ääniä ei voi kestää muuttaa jonnekin muualle. Kerrostaloelämä on toisen sietämistä. Se on hyvä muistaa. Valitusta sitten voi harrastaa kun se oikeasti menee jo rajojen ulkopuolelle esim. toistuvat metelit ennen klo. 6 tai jälkeen klo. 22. Eikö nämä järjestyssäännöt lue jo rappukäytävässä??

Vierailija
1899/7839 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnikävijä on kyllä hiljaa kun sellainen laitetaan hiljaa! trollaavaa suunsoittoa on turha jatkaa, siitä ei ole kiinnikävijälle apua.

Vierailija
1900/7839 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa toiseksi ylimmässä kerroksessa ja jännästi ei seinän takana asuvalta naapurilta kuulu esim. täysillä soiva musiikki kuin rappukäytävään mutta ei minulle. mutta yläkerran naapurilta kuuluu kaikki räkätykset, töminät ja kolinat.

Ah, kohtalotoveri! 😍

Muuten: Miksi nämä barbaarit usein asuvat yläkerroksissa? Ekaan kerrokseen joka iikka, joka juoksee rapuissa ja kolistelee mennessään. Joka tömäyttää raskaasti kantapäillä ja ravaa ympäri kämppää tavaroita raahaten ja pudotellen. Keho on aikuisen, mutta mieli lapsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan