Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Mites vaihtoehto maan tasosta? kirjoitti:
Suomessa on maa-alaa melko paljon. Miksi tungette itsenne kerrostaloon asumaan? Etuovi.com, löytyy vaihtoehtoja ihan maan pinnaltakin. Ei kuulu töminöitä eikä kilkatusta.
no maantasalla olevissa asunnoissa on ongelma se tie meteli, ja ne stnanan mopopärinäjonneja yöllä.
Saimi kirjoitti:
Kerrostalossa kannattaa valita ylimmän kerroksen asunto ja lattiamateriaalina ei pidä olla laminaatti. Laminaatti on niin kova, että kaikki kopinat ja lattialle tippumisäänet moninkertaistuvat ja kaikuvat kerrostalossa joka suuntaan. On käytännön kokemusta. Nykyinen asunto on ylimmässä kerroksessa ja parkettilattia, ei äänet häiritse.
Ei auta ylin kerros ja parketti mitään, jos toisella puolella asuu yöt mölisevä juoppo ja toisella kukonlaulun aikaan heräilevä kovaääninen lapsiperhe. Äänieristyskin pitää olla sillä puolella jossa metelöidään.
Mitä asut jossain vuokraluukussa. Mitä parempi asuinalue sitä parempaa on asuminen. Vuokra kämpissä nyt asuu paljon väkeä jotka ei välitä mistään ja ovat tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa täällä nuo jotka ihmettelee tuota pilkkutyyppiä, ovat tolloja
Jos haluat puolustaa itseäsi esiintymällä jonain toisena kirjoittajana, niin vaihda nyt hyvänen aika edes kirjoitustyyliä. Sinut tunnistaa tuplapilkkujen lisäksi juuri siitä, että et käytä pisteitä virkkeiden lopussa.
Sinutkin tunnistaa tavastasi kirjoittaa kuin Tolvana piste🙄🤣🤣🤣
Viestistä jäi vielä se pois, kun äiskä lähtee lapsiensa kanssa ulos, niin tietysti se pieni koira jätetään kotiin.
Ja arvaatte varmaan, mitä se pieni koira rupee heti tekemään..
No tietysti haukkumaan ja ulisemaan!
Miksei sitä koiraa voi ottaa mukaan ulkoiluun mukaan? Kuuluuhan sekin perheeseen?
Meidän kerrostalo on rauhoittunut mutta nukun korvatulpat korvissa silti, opittu tapa, enää en saa unta ilman korvatulppia:(
Crista kirjoitti:
Mitä asut jossain vuokraluukussa. Mitä parempi asuinalue sitä parempaa on asuminen. Vuokra kämpissä nyt asuu paljon väkeä jotka ei välitä mistään ja ovat tyhmiä.
ei pidä paikkansa!! Tuu Töölöön asumaan, täällä on pelkkää "minäolentärkeä" ihmiset, eivät mitään muuta osaa kuin lontustaa rapussa aamusta iltaan. Ne elää niin aktiivista ja tärkeetä elämää ettei naapureilla ole väliä. Se on minä ja mun meteli.
Paiskataan ovet niin että kuin pommi paukkuis, hypätään raput alas.
Mä inhoan yli kaiken mun ikäiset 28v naiset ja 55 vuotiaat naiset. Ne osaa sen metelijutun!!
Crista kirjoitti:
Omistusasunto ja osaketalo hyvällä paikalla eivät takaa hiljaista naapurustoa. Melko mustavalkoista kuvitella, etteivät asuntonsa omistavat osaa metelöidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pieren aina megafoniin ja soitan lautasia klo 7.00
Näiden takia moni talo on meluisa. Ei tarvita kuin yksi mielenterveysongelmainen per rappu.
Se mielenterveysongelmainen on todennäköisesti se naapurien ovikelloa soitteleva valittaja, joka karjuu käytävässä metelistä. Itkevä lapsi pitäisi vaientaa ja vessa jättää vetämättä, koska hermot eivät kestä ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Crista kirjoitti:
Omistusasunto ja osaketalo hyvällä paikalla eivät takaa hiljaista naapurustoa. Melko mustavalkoista kuvitella, etteivät asuntonsa omistavat osaa metelöidä.
Ääniyliherkille sopii ainoastaan OMAKOTITALO. Ei edes rivari. Ihan vinkkinä
Vierailija kirjoitti:
Crista kirjoitti:
ei pidä paikkansa!! Tuu Töölöön asumaan, täällä on pelkkää "minäolentärkeä" ihmiset, eivät mitään muuta osaa kuin lontustaa rapussa aamusta iltaan. Ne elää niin aktiivista ja tärkeetä elämää ettei naapureilla ole väliä. Se on minä ja mun meteli.
Paiskataan ovet niin että kuin pommi paukkuis, hypätään raput alas.
Mä inhoan yli kaiken mun ikäiset 28v naiset ja 55 vuotiaat naiset. Ne osaa sen metelijutun!!
kirjoituksesta päätellen et ole suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuuntelin yläkerran lapsiperheen töminää ja jyminää 5.45-8.00. Aina, kun vähänkin torkahti, taas kuului kaapin oven paiskaus, lapsen juoksuaskeleet tai jotain tippua kädestä. Lopulta 7 aikaan pesukone aloitti linkoamisen. Isännöitsijän mielestä elämisen ääniä, vaikka hiljaisuus loppuu klo 7. Olemme asuneet tässä vain pari kuukautta.
jos pesukone aloittaa linkoamisen klo 7, hiljaisuus on päättynyt. Mitä siinä valitat, hanki onakotitalo tai mene vanhainkotiin
Piano ja karaoke ei sovi kerrostaloon oli hiljaisuus tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Piano ja karaoke ei sovi kerrostaloon oli hiljaisuus tai ei.
Eikä lapset, imurointi, pesukone tai käveleminen? Ellet ole mykkä ja pyöri äänettämästi huoneiden välillä, olet väärä henkilö äänikyttääjän naapuriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden takia moni talo on meluisa. Ei tarvita kuin yksi mielenterveysongelmainen per rappu.
Se mielenterveysongelmainen on todennäköisesti se naapurien ovikelloa soitteleva valittaja, joka karjuu käytävässä metelistä. Itkevä lapsi pitäisi vaientaa ja vessa jättää vetämättä, koska hermot eivät kestä ääniä.
Vaihdevuosista kärsivä, ylipainoinen nainen voi olla räjähdysherkkä
Crista kirjoitti:
Osaketaloissa on alivuokralaisia jotka mekkaloi. Meillä tosin myös yksi osakkeenomistaja on kova juhlimaan.
Meillä joutui naapurin mummo hoitokotiin ja omaiset myivät asunnon. Nyt siinä asuu joku nuori jannu joka kavereineen pelaa pleikkari tms. pelejä erittäin kovaäänisesti huutaen ja kiroten. Ikävä hiljaista mummoa jo.
Asun kerrostalossa toiseksi ylimmässä kerroksessa ja jännästi ei seinän takana asuvalta naapurilta kuulu esim. täysillä soiva musiikki kuin rappukäytävään mutta ei minulle. mutta yläkerran naapurilta kuuluu kaikki räkätykset, töminät ja kolinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos peset kerran viikossa pyykin, ja imuroit ja uskallat käydä suihkussa, ääniherkkä naapuri kostaa sellaisella metelillä, että vaikea kuvitella kuinka itse kestää sen kostometelin
Meillä nämä 50-60 vuotiaat metelöivät ihan kamalasti. Asun helsingissä, 50 luvun talossa.
MIKÄ ON KUN MENNÄÄN RAPUT ALAS ETTÄ PITÄÄ PAISKAA METALLI KAIHTEET JA NE JALAT??
Mikä on arvon rouvalla syynä käyttäytyä kuin sika?
Toinen arvon rouva tykkää paiskaa kaappien ovet ja kun imuroi se sitäkin paskaa.